fbpx

אוגוסט, 2019

12אוג'(אוג' 12)18:0024(אוג' 24)23:00פסטיבל חוצות היוצר 201918:00 - 23:00 (24) בריכת הסולטן, רחוב חטיבת ירושלים 1, ירושלים מחיר: החל מ-30 ₪

פסטיבל חוצות היוצר 2019

עוד

פרטי האירוע

היריד יעמוד השנה בסימן הצדעה לאמני ישראל בפסטיבל "חוצות היוצר" שיפתח בירושלים ב-12.08.2019. בין המופעים הבולטים השנה שיתקיימו בבריכת הסולטן במהלך ימי הפסטיבל: מופע פתיחה של דני גידי וחברים, שלומי שבת יארח את נסרין קדרי, ברי סחרוף יארח את מוש בן ארי, עדן בן זקן, איתי לוי, חנן בן ארי יארח את עדן חסון, אביתר בנאי, משה פרץ, סטטיק ובן אל במופע משותף עם לירן דנינו, יהודה פוליקר על במה אחת עם יובל דיין ועידן עמדי במופע נעילת הפסטיבל.

החל מיום שני, 12.8.19 עד יום שבת, 24.8.19 – ימים ראשון עד חמישי בין השעות 23:00-18:00  מוצאי שבת 21:00 – 24:00 | יעוץ אמנותי והפקה: שרה מלכה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:" פסטיבל 'חוצות היוצר' הוא גאווה ירושלמית. אני שמח ונרגש שגם השנה, יותר מתמיד, ירושלים מארחת את מיטב האמנים בפסטיבל, מכבדת נציגים ועמדות מהגלובוס כולו, ומעניקה אווירה ייחודית וקסומה לבאי הפסטיבל מהארץ ומהעולם. אני מזמין את כל תושבי ירושלים והמבקרים בפסטיבל, ליהנות מחוויה משפחתית של מוסיקה, הופעות, קולינריה ומזג אוויר ירושלמי".

על חוצות היוצר

למרגלות חומות העיר העתיקה, תחת כיפת השמיים סמוך לבריכת הסולטן יפתח ב-12 באוגוסט הפסטיבל הבינלאומי חוצות היוצר-ירושלים אליו צפויים להגיע למעלה מ 100,000 מבקרים במהלך 12 ימי הפסטיבל. פסטיבל "חוצות היוצר", הוא אחד מהפסטיבלים הוותיקים והגדולים במדינה, שהפך למסורת במשך למעלה מ- 4 עשורים. השנה יציין הפסטיבל את שנתו ה-44 ויארח את מיטב הזמרים והמוסיקאים הישראלים לצד מופעי טברנה עם זמרים יווניים נבחרים מהארץ ומחו"ל, עשרות אמנים מהארץ ומהעולם: המזרח הרחוק, דרום ומרכז אמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה – שיציגו את יצירותיהם ביניהם: ציירים, תכשיטנים, מעצבים, פסלים, מתחם ילדים, מתחם קולינרי ועוד.

כמדי שנה, הפסטיבל יכלול יריד אמנות ישראלית ויריד אמנות בינלאומית עם אמנים מ–36 מדינות שונות שיגיעו מכל רחבי הגלובוס. בנוסף, ייפתח מתחם אוכל מיוחד, מתחם אטרקציות לילדים, מתחם טברנה עוד. עם השנים הפך הפסטיבל לאחד מאירועי העוגן המובילים בתרבות הירושלמית והוא מתקיים מדי קיץ. במהלך 44 שנות פעילותו מהווה הפסטיבל אטרקציה תיירותית ותרבותית אליה נמשכים בכל שנה, ללא יוצא מן הכלל עשרות אלפי מבקרים מרחבי הארץ המגיעים ליהנות מאווירה לילית ירושלמית, מופעי מוסיקה ישראלית עכשווית, לשוטט בסמטאות הגן, לבקר בדוכנים השונים ולצפות בעבודת האמנים בסדנאות השונות.

הפסטיבל המתקיים ביוזמת עיריית ירושלים ובניהול והפקת חברת אריאל יקיים השנה מגוון אירועים לכל הגילאים:

הבמה המרכזית

מדי ערב (21:00) במהלך 11 ימי הפסטיבל יתארחו בו מיטב זמרי ישראל, כשהשנה יעלו שילובים מיוחדים שיעלו כמופעי בכורה בפסטיבל. דני גידי וחברים, שלומי שבת מארח את נסרין קדרי, ברי סחרוף מארח את מוש בן ארי, עדן בן זקן, איתי לוי, חנן בן ארי מארח את עדן חסון, אביתר בנאי, משה פרץ, סטטיק ובן אל, לירן דנינו, יהודה פוליקר ויובל דיין ועידן עמדי.

אמנות חובקת עולם בפסטיבל

למעלה מ-90 אמנים מ-36 מדינות ברחבי העולם יגיעו השנה לפסטיבל, כאשר השנה הצטרפו מדינות שלהן זו הפעם הראשונה כמו פורטו ריקו, תאילנד וארמניה, הקהל יוכל לעבור בין הדוכנים וליהנות מתכשיטים אתניים מיוחדים, ציורים, פסלים ועוד. כ-150 אמנים ואומנים ישראלים מציגים ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות עבודות עץ ועור ועוד.

לראשונה בחוצות היוצר- טברנה 

בשבוע הראשון של הפסטיבל יתקיימו מופעים יווניים עם נבחרת הזמרים המובילה של לילות יוון אשר יבצעו את מיטב הלהיטים האהובים לחובבי המוזיקה היוונית בישראל, בין הזמרים שיגיעו היישר מיוון- איזקיס ולהקתו, להקת בוקוזי גרוב, לפטריס דליס, קוסטס ופאריס אבגלו.

פרויקט "הבית הלבן" של בצלאל

"הבית הלבן" הינו מתחם אומנותי ותרבותי ירושלמי המאפשר לציבור הרחב כניסה ייחודית לעולם היצירה באקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל. במתחם זה מוצעות למכירה עבודות מעשה ידיהם של הסטודנטים, בנוסף מופעלות סדנאות יצירה שונות החושפות את קהל היריד למגוון תחומי האומנות וטכניקות העבודה הנלמדות באקדמיה בצלאל. "הבית הלבן" הינו מרחב תצוגה ומכירה של יצירות מקוריות של הסטודנטים משמונת המחלקות הפועלות בבצלאל: ארכיטקטורה, תקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, עיצוב קרמי וזכוכית, אומנות, צילום, אמנויות המסך, צורפות ואופנה.

דוכן מכללת הדסה

אגודת הסטודנטים של מכללת הדסה תציג את העבודות הנבחרות של סטודנטים מהמחלקות השונות, כאשר סטודנטים מעיצוב תעשייתי ותקשורת צילומית יציגו למכירה את עבודותיהם בתחום העיצוב במציאות דינמית ומשתנה. בדוכן מוצגים צילומים ממוסגרים, גלויות ותוצרים מעוצבים פרי יצירת הסטודנטים.

קפה תו

חצר נודדת למפגש בינתחומי ולקפה בביצוע קבוצת תו. קבוצת תו מזמינה את הקהל להתארח בחצרה הנודדת ובה בית קפה רב ממדי המציע תפריט לגוף ולנפש:  קפה ומאפה, מונולוג, פת בשמן, להטוטי אש, כוס של יין, מנגינה צוענית, גבינה בולגרית, לוליין על חבל, קריאה בקפה, צללית מרקדת, ריקוד בטן או שידוך לקינוח.

קפה תו נקשר עם לילות הקיץ של ירושלים והוא מזוהה כחלק בלתי נפרד מפסטיבל חוצות היוצר וכמרכזו רוחש החיים של הביתן הישראלי. המזיגה שנוצרה בין הקבוצה והקהל המשתבחת עם השנים היא תופעה ירושלמית בת קיימא, שכמוה כעלילה רומנטית הנרקמת בכל פעם מחדש מתחילת הערב האינטימית עד לסיומו הסוער. שום דבר אינו צפוי אבל הכל קורה בחצר הפיגומים של תו, עם להקת לה ואש קירי וחבורת הצוענים הכוכבים של הקפה.

סדנאות אמני חוצות היוצר  

בחוצות היוצר, בואך גיא בן הינום, קבעו אמני חוצות היוצר – ציירים, פסלים, קרמיקאים, קליגרפים, רצענים, אורגים, רוקמים וצורפים – את מקום יצירתם. האמנים ממלאים את המקום התוסס ביצירה רב גונית ועשירה מאז המאה הקודמת. הקהל  מוזמן לשוטט בין הסדנאות, לפגוש את האמנים ולצפות מקרוב בעשייה אמנותית עשירה.

סדנאות אמני חוצות היוצר פתוחות לקהל בימי הפסטיבל כבכל ימות השנה: א'-ה' : 10.00 – 17:00 ובימי שישי 14:00-10:00

אוכל מסביב לעולם

יריד אוכל ישראלי ובינלאומי, כשברקע מוסיקה אתנית תוכלו ליהנות בפסטיבל מיריד אוכל שיכלול דוכני מזון מטעמים איכותיים ומגוונים ממטבחי עולם שונים: אוכל קוריאני, תאילנדי, ישראלי, סיני ועוד.

האותיות הקטנות

  • מתי: 12-24.08.2019 (פרט ליום ו'), בין השעות 18:00-23:00 ובמוצ"ש 21:00-00:00.
  • איפה: בריכת הסולטן, ירושלים: הכניסה הראשית דרך פארק טדי.
  • מחירים: ילד (5-12): 30 ₪ | מבוגר (כרטיס כניסה לכלל המתחמים כולל למופע המרכזי): 75 ₪ | סטודנט, תושב ירושלים, קבוצות, ועדים, חיילים, כוחות הבטחון ונכים: 60 ₪
    כמות הכרטיסים מוגבלת ולכן מומלץ להזמין מראש.
  • פרטים נוספים והזמנת כרטיסים: http://www.artfair.jerusalem.muni.il | רכישת כרטיסים בבימות *6226 או 02-6237000

(צילום תמונה ראשית: יח"צ)

תאריך ושעה

12 (שני) 18:00 - 24 (שבת) 23:00

מיקום

בריכת הסולטן

רחוב חטיבת ירושלים 1, ירושלים

מחיר

החל מ-30 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Back to top button
X