fbpx

אוגוסט, 2019

12אוג'לאורך כל היום15מאאתיים סיפורים ירושלמיים - חגיגה ירושלמית אותנטית(לאורך כל היום) מוזיאון חצר הישוב הישן, רחוב אור חיים 6, ירושלים מחיר: החל ממחיר כניסה למוזיאון

מאאתיים סיפורים ירושלמים

עוד

פרטי האירוע

"טוב, יאללה ביי" – משפט ירושלמי קצרצר כולל בתוכו עברית, ערבית ואנגלית וזה כל הסיפור- קיבוץ גלויות של בני עדות שהתגעגעו אלפיים שנה לעיר שבליבה חומה, יהודים וערבים, חרדים וחילוניים. הסיפורים שסופרו בחצר המשותפת ליד בור המים, מועברים היום דרך מדורת השבט המודרנית, הלו היא קבוצת הוואטסאפ, אך אין כמו לשמוע אותם ממספר סיפורים אותנטי ובמקומם הטבעי, מוזיאון שנמצא בתוככי העיר העתיקה ומשחזר את חיי ירושלים ביישוב הישן, שלפני קום המדינה ובתוכו- חצר ירושלמית אסלית וחפצים מקוריים, שלכל אחד מהם סיפור משלו.
פסטיבל "מאאתיים סיפורים ירושלמיים" מציע חגיגה עשירה של סיפורים, מופעים, סיורים תיאטרליים וגם סרטונים. ניחוח לאדינו, יידיש ובעיקר "ירושלמית".

להלן כמה ציטוטים של חלק מהמספרים שישתתפו בחגיגה:

  • "ירושלים היא יוצרת הסיפורים המופלאה של העם היהודי. מההווי המיוחד שהתפתח בירושלים- השפה, הפולקלור, הטיפוסים הירושלמים המיוחדים- צמחו הומור של שייקה אופיר והגשש החיוור. השפה מערבת ביחד עברית, ערבית, לדינו ויידיש ומשפיעה על החיות המתפתחת של הלשון". יהודה עצבה.
  • " כל סיפור ירושלמי היה יכול עקרונית, להתרחש גם בחיפה או רחובות או נהלל. העניין הוא שדווקא בירושלים הוא הופך להיות סיפור בראס בן-ענו" ג'קי לוי. בראס בן ענו= בעל כורחו.
  • "איך שיורדים את הקסטל  לכיוון תל-אביב, החמצן מתקלקל ואיתו העברית. זה לא סיפור. זה מדע. אין לי שום דבר נגד תל-אביב. פעמיים בשנה אני מגיע לשם, פותח זימים , שוחה לאן שצריך וחוזר לירושלים. סבא שלי אמר עליה שזו עיר שבנו בינתיים – עד שבאמת יבנו את העיר… הוא אהב גם את חיפה, היה שם פעמיים, רק שהיה סגור…"   דביר סורמלו- נכדו של סורמלו הגדול.

האותיות הקטנות

  • מתי: 12-15.08.2019
  • איפה: מוזיאון חצר היישוב הישן בעיר העתיקה ירושלים – רחוב אור החיים 6, הרובע היהודי, ירושלים
  • עלות: ממחיר כניסה למוזיאון ועד 50 ₪. סיור מזמר עם טעימות ב-65 ₪
  • פרטים נוספים והזמנת כרטיסים: 052-4002478 או דרך האתר – http://www.oyc.co.il

(צילום תמונה ראשית: יעל הרמן)

תאריך ושעה

אוגוסט 12 (שני) - 15 (חמישי)

מיקום

מוזיאון חצר הישוב הישן

רחוב אור חיים 6, ירושלים

מחיר

החל ממחיר כניסה למוזיאון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

Back to top button
X