fbpx
הורות וילדיםפסטה

כל מה שחשוב לדעת בנושא תזונת ילדים לקראת הקיץ ומתכון פשוט לספגטי טונה

מאת: רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה של חברת טונה סטארקיסט

הקיץ מגיע ואיתו מזג האוויר החם, הימים הארוכים, השהייה בחוץ שמתארכת, ואיתם משתנים גם מצבי הרוח, החשקים והעדפות המזון. מה כדאי לדעת כדי לוודא אכילה בריאה של הילדים בעונה החמה?

בגלל שמזג האוויר מאפשר ימים רבים יותר בחוץ, והימים שמתארכים מאפשרים גם להיות יותר שעות בכל יום בחוץ, זה נפלא כי זה מגביר את רמת הפעילות, אך במקביל, הפעילות עלולה גם ליצור רעב מוגבר שמחייב התארגנות מראש כדי להמנע מליפול למלכודות הקנייה בחוץ, מהן רצוי להתרחק. כדאי לצאת מהבית עם כריכים בריאים, פירות וירקות כמענה לרעב שיתעורר ולהשאיר את החטיפים כפינוק ולעיתים רחוקות.

אם לקחתן את הילדים מהגן ישר לגינה בלי לעבור בבית, סביר להניח שבשלב מסוים הם יהיו רעבים, כי ארוחות הצהריים בגן מוקדמות יחסית ויש לקחת זאת בחשבון. הביאו איתכן אוכל "אמיתי" כגון כריך ומים וארגנו כלי צבעוני עם פירות וירקות צבעוניים וקרירים ותופתעו לגלות שלמרות שההורים האחרים בגינה יביאו חטיפים, הקופסה הצבעונית שלכם תגמר ראשונה.

פטנט נוסף שעובד נפלא עם ילדים אריזת חטיפים בריאים (כגון פריכיות, פופקורן, פירות יבשים) בשקיות צבעוניות ומרשרשות שמעוררות עניין וסקרנות אצל הילדים.

טרחתן והכנתן ואז הגיע האוטו גלידה?

אין ספק שלא לקנות גלידה בשלב זה תהייה כמעט משימה בלתי אפשרית, אך היא יכולה להמנע על ידי הכנה מוקדמת נכונה. אחת האפשרויות היא לסכם מראש מה קונים בדיוק (ארטיק קרח/שרבט על בסיס פירות/ טילון ענק) וכמה פעמים בשבוע. אפשרות נוספת שמתאפשרת במידה ועוברים קודם בבית היא להביא מהבית ארטיקים שעשינו לבד מפירות, יוגורט וכולי. קיימת גם האפשרות (קשה, אך לא להרים ידיים) להגיד "לא", אך חובה לשמור אותה למקרים שאנחנו בטוחים שנהיה מספיק חזקות לעמוד בבכי ותחנונים כדי לא להשבר ולהחליש את סמכותנו ההורית.

בקיץ צריך לקחת בחשבון שלא תמיד מתחשק לאכול ארוחה חמה וחשוב להיות מודעות ולהכין מענה קריר ומזין לארוחה למקרה שכזה. כל ארוחה על בסיס ירקות טריים, חלבונים כגון גבינות רזות, טונה, ביצים וכדומה ופחמימה בריאה כגון לחם מלא או לחם תירס למשל, תתן מענה מצוין. בטונה לצורך העניין, טמונה הזדמנות מצוינת לארוחה קרה שילדים אוהבים, להגדיל את צריכת הדגים עבורם שידועה כחשובה אך קשה להשגה.

והטיפ אולי החשוב ביותר- דאגו לשתייה מספקת (ורק מים) עבור הילדים!

שתייה מספקת ניתן לזהות כשצבע השתן הוא שקוף ולכן קל לדעת אם הילדים שתו מספיק. למרות שלעיתים יהיה חם מאוד, טמפרטורת המים המומלצת לשתייה היא טמפרטורת החדר כי ממים קרים מידיי קשה לשתות הרבה.
מחקרים מראים שילדים שלא שתו מספיק היו יותר עייפים ופחות מרוכזים ומספיק לאבד 1% נוזלים ממשקל הגוף שכדי שזה יקרה. אל תפלו למלכודת המיצים הממותקים הידועה כאחד הגורמים העיקריים להשמנה בקרב ילדים. אם לילדים קשה לשתות מים, הכניסו פנימה קצת עלים של נענע או מנטה וכמה פלחי לימון שגם מקנים מראה רענן למים וגם נותנים לו נגיעת טעם שמקלה על שתייתם.

דוגמא למנה עם טונה המתאימה כארוחה קלה לילדים.

ספגטי טונה

מצרכים

  • 2 קופסאות טונה סטארקיסט בשמן, מסוננות.
  • 1 חב' ספגטי מאיכות טובה מבושל ומסונן עפ"י הוראות היצרן.
  • 1 רוטב עגבניות לפסטה מוכן מצנצנת.
  • 1 שקית פתיתי גבינת "עמק" מגורדת או דומה.
  • תערובת תבלינים: 1 כפית אורגנו יבש, קמצוץ טימין יבש, כפית מיורן יבש, קמצוץ רוזמרין יבש.

אופן ההכנה

  1. בקערה מערבבים את הספגטי המבושל, רוטב העגבניות והטונה.
  2. מוסיפים גבינה מגורדת (משאירים קצת לפיזור מעל התבשיל) ותבלינים. מערבבים היטב.
  3. יוצקים את התערובת לתבנית חסינת-אש משומנת.
  4. מפזרים עוד גבינה מעל לתערובת ומכסים את התבנית בנייר כסף.
  5. אופים בתנור שחומם מראש ל 150 מעלות למשך שעה וחצי.
  6. לאחר שעה וחצי מסירים את נייר הכסף ומכניסים לתנור לעוד 20 דקות עד להשחמה קלה.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X