fbpx
מאפים, פשטידות ולחמיםשבועות

קיש בצל וגבינות

ברדו, בית לחם וקפה בנתניה לא רק מייצר מאפים טעימים, הוא גם משתף במתכונים מעולים. אז בפעם הבאה שחשקה נפשכן בקיש – נסו את קיש בצל וגבינות הזה.

ואם אין לכן כוח להכין ואתן גרות באזור, אז קפצו לברדו ברחוב תל-חי 6 בנתניה.

ציוד נדרש: 2 תבניות קיש 26 ס"מ.

מצרכים

הבצק
🍴 2 כוסות (310 גרם) קמח לבן
🍴 1/2 כפית שטוחה מלח
🍴 3 כפות גבינת פרמזן מגוררת
🍴 130 גרם חמאה, קרה וחתוכה לקוביות קטנות
🍴 1 ביצה L

המלית
🍴 4-5 בצלים בינוניים
🍴 30 גרם חמאה
🍴 1 כף שמן קנולה
🍴 2 ביצים L
🍴 2/3 כוס שמנת מתוקה 38%
🍴 1/2 כוס גבינה צהובה מגורדת
🍴 1 כפית שטוחה מלח
🍴 קורט פלפל שחור
🍴 קורט אגוז מוסקט טחון

ההכנה

  1. מערבבים את הקמח עם המלח וגבינת הפרמזן. מוסיפים את החמאה הקרה והחתוכה לקוביות קטנות, ומועכים את קוביות החמאה בידיים עד שהתערובת נהיית פירורית.
  2. מוסיפים את הביצה, לשים מעט בידיים (ממש מעט! זה הסוד לבצק אוורירי) ומעגלים לכדור. בעזרת מערוך מרדדים לבצק בעובי של כ- 2 ס"מ, עוטפים בניילון נצמד ושולחים למקרר לחצי שעה-שעה.
  3. מוציאים מהמקרר, מרדדים לעלה דק בעובי של כחצי ס"מ. מצמידים את הבצק לתבנית (או תבניות, אם מכינים מיני-קישים) וחותכים את העודפים (מומלץ לשמור אותם! אפשר לעשות גם סיגרים משאריות הבצק).
  4. מנקבים במזלג את הבצק, מכסים בנייר אפייה, ושולחים את התבנית/התבניות לכחצי שעה במקפיא.
  5. מחממים תנור ל- 170 מעלות. מעבירים את התבנית/התבניות מהמקפיא לתנור (חשוב שהתנור כבר יהיה ממש חם) ואופים את הבצק (אם הוא מתחיל להישרף, מורידים מעט את החום או מכסים בנייר אפייה).
  6. מוציאים לאחר כ- 10 דקות ומשאירים את התנור דולק.
  7. את השלב הבא (הכנת המלית) מומלץ לבצע כשהבצק בקירור: קוצצים את הבצל לקוביות קטנות, מחממים את החמאה עם השמן ומטגנים את הבצל למשך כ- 20 דקות במחבת מכוסה.
  8. בוחשים מדי פעם עד לקבלת גוון חום בהיר ושקוף למחצה. מסירים מהאש.
  9. טורפים את הביצים עם השמנת המתוקה עד שתיווצר תערובת אחידה. מוסיפים את הגבינה הצהובה, המלח, הפלפל השחור, המוסקט והבצל. מחממים את התנור לחום בינוני (150-180 מעלות צלזיוס).
  10. יוצקים את המלית בזהירות אל תוך הבצק. אופים כחצי שעה, עד שפני המלית משחימים ותופחים מעט.
  11. בודקים מוכנות על ידי נעיצת סכין.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X