fbpx
בית והום סטיילנג

שאבי שיק- הסגנון האקלקטי והצבעוני חוזר לחיינו ולביתנו

הכתבה בשיתוף ובאדיבות "תומיק": עין ורד – רחוב צבר 1 , (10 דק' מנתניה) טל. 054-5982317. אתר תומיק: www.tomik.co.il

סגנון השאבי שיק הוא סגנון עיצובי שמשרה אוירה רגועה בניחוח של פעם, ביתיות ואותניות. יש בו עומק, תחושת שייכות , ממד נוסלטגי עם ערך,"מספרת תמר ליברמן בעלת מותג עיצוב הרהיטים "תומיק" ומוסיפה: בית שהפריטים שבו מעוצבים באותה שפה, חיים בהרמוניה זה לצד זה אך שונים ולא תואמים כ"סט" זה בית צבעוני ו"חי". סגנון השאבי שיק משדר סוג של "בלאגן" , כזה שנותן תחושה שאנשים גרים פה, ישנה תנועה והבית נוצר בכדי ליהנות מכל מה שבתוכו. אי הסדר ממחיש שכאן מותר לזוז ולא הכל חייב להיות מדוקדק ומושלם.

בשונה מהסגנון המודרני ההיי טקי, מביא השאבי שיק את היכולת לעצב בית יפה ואסתטי מבלי לעשות שימוש ברהיטים חדשים בלבד, בפורמייקה מבריקה או בהתאמה מושלמת, אלא דווקא להכניס צבע וטקסטורות, לערבב בין חומרים ובדים, הדפסים וכלים, להכניס הרבה עץ שמעניק חמימות ולשמור על חומר הגלם חשוף ולא עשוי. 

סגנון השאבי שיק הוא אקלקטי, מאפשר לשלב ישן עם חדש, לעשות שימוש בפריטים מפעם ולצקת בהם טוויסט עדכני.

ברהיטים של "תומיק" מאפייני שאבי שיק מובהק. ניתן לראות צביעת ראסטיק מיושנת, צבעוניות ושימוש בעץ טיק מלא. מה שיפה הוא בעיקר העובדה שכאשר נעמיד ארונית וינטג' בצביעת אמנותית עם קילופי צבע היא תתאים גם לבית מודרני וזה מה שממחיש את הקסם בסגנון עיצובי זה. מדובר בפריטים שהם TIME LESS , תמיד ניתן לעשות בהם שימוש גם אם נרצה לשנות את סגנון העיצוב של החלל וזה מה שהופך אותם לנחשקים כל כך.

עיצוב שאבי שיק עם ריהוט מתומיק
צילום: בועז לביא | סטיילינג: דיאנה לינדר
רעיונות לעיצוב שאבי שיק
צילום: בועז לביא | סטיילינג: דיאנה לינדר

עיצוב הבית בסגנון שאבי שיק

עיצוב הבית משרה אוירה והסביבה שאנו מייצרים ובה אנו נמצאים משפיעה על מצב רוחנו. במדינה מלאה תהפוכות כייף להגיע לבית שמשדר רוגע ושלווה להרגיש בטחון ויותר מכך, כאשר אתה מעצב משהו שבא ממך מכיל את העבר שלך ומשדר את האופי שלך החיבור הוא חזק יותר וכך גם תחושת השייכות.

בשונה מעיצוב מודרני בו אתה מלקט פריטים מחנויות והכל נראה חדש ונוצץ, בסגנון השאבי שיק לרוב אתה משלב פריטים ישנים או במראה ישן, תמונות, פרחים, אגרטל צבעוני, יש מקוום לשינוי כל הזמן.סגנון השאבי שיק הוא בראש ובראשונה נגיש ובהחלט מהווה עיצוב בר השגה לנוכח העובדה שמבוסס על שילוב בין ריהוט ישן וחדש מחזור רהיטים וליקוט פריטים ממקומות שונים.

סגנון השאבי שיק נראה פשוט אך מצריך יותר השקעה וחשיבה, חיפוש בבוידעם, חשיבה יצירתית, מלאכת יד והרבה אמירה אישית. 

סגנון השאבי שיק החל כטרנד כבר לפני למעלה מ 10 שנים,אנשים רבים אימצו אותו לנוכח יתרונות אלו, ובשל העובדה שיש בו מן העבר הפשטות והקסם של פעם הוא לנצח יהיה דומיננטי בעולם העיצוב ולא טרנד חולף.

הפריטים המעניינים המשוייכים לסגנון הזה הם בעצם כל רהיטי הבית, מה שמבדיל אותם מרהיטים רגילים הוא שתמיד בעיצוב שלהם תהיה נגיעה של חוסר שלמות, של צבע, של שיוף, ניחוח של אספנות. פינת אוכל בסגנון שאבי שיק לא תראה כמו פינת אוכל ובה: שולחן ו 6 כיסאות בצבע אחיד וחלק, אלא תשלב לדוגמה משחק בין ספסל צהוב מעץ טיק, כיסאות עץ או ברזל בסגנונות או צבעים שונים ושולחן במראה מיושן. בפינת האוכל ניתן לשלב ארונית ישנה ובה אוספים של בובות, צלחות, כלי פורצלן עם קישוטי פרחים ועוד, מה שמחזק את סגנון השאבי שיק האקלקטי ומדגיש את המאפיינים של הדיירים. 

המשחק עם הצבעים, החופש להעז, השימוש בישן וחדש הוא שיהיה בולט בכל רהיט. 

חדרי ילדים

בחדרי ילדים סגנון השאבי שיק משתלב מאוד יפה מאחר ועיצוב חדר זה מורכב מהמון דיטיילס. ניתן להכניס בו צעצועים ישנים, ויטרינות עם דלת זכוכית כמו של פעם בכדי לתת תחושה של חנות צעצועים ישנה, מיטה ישנה מבית סבתא בצביעה אמנותית וכמובן שילוב של המון טקסטיל בצבעים רגועים של תכלת ורוד עתיק או לבן והדפסי פרחים. 

מטבח

באשר למטבחים ניתן לראות יותר ויותר את סגנון השאבי שיק מככב גם בהם. אם עד כה רובנו הכרנו  את הסגנון הקלאסי של דירות הקבלן או המטבחים בהם החלק התחתון תואם לחלק העליון, בסגנון השאבי שיק הדבר שונה לחלוטין. אין שימוש בפורמייקה מבריקה וסטים תואמים,הרצון לערבב בין חומרים וצבעים בין ישן וחדש הוא הדומיננטי. "כיום יותר ויותר לקוחות מבקשים מהקבלן לקבל רק חלק תחתון של ארונות מטבח ולהשאיר את חלקו העליון של חשוף על מנת לתלות בו מדפים ארוניות צבעוניות אותם ניתן לקשט בכלי בית חשופים שמחזקים את מראה השאבי שיק הכפרי". מספרת "תומיק", מלבד העובדה שמדובר בעיצוב בר השגה שהנו זול משמעותית ממטבחי יוקרה, מדובר בעיצוב בעל אופי ייחודי שלא נראה בשום מקום אחר. השילובים, הבחירות,  הצבעים, חשיפת הפריטים בויטרינה או מידוף פתוח עושים את ההבדל ויוצרים מטבח שונה ומיוחד. צבעוניות זו יכולה להיות גם בנגיעות קלות בפינת אוכל תוך שימוש בספסל צהוב או כחולף בשידה טורקיזית בכניסה לבית ועוד. " מסכמת תמר ליברמן בעלת מותג עיצוב רהיטי עץ "תומיק".

עיצוב שולחן בסגנון שאבי שיק
צילום: בועז לביא | סטיילינג: דיאנה לינדר
עיצוב סלון בסגנון שאבי שיק
צילום: בועז לביא | סטיילינג: דיאנה לינדר
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X