fbpx
עוגות, מאפינס וקאפקייקס

עוגת פרנץ טוסט מהירה וללא אפיה

שבת בבוקר יום יפה! ואכן זה היה יום יפה. יום ביתי, משפחתי ויפה. כשהתעוררתי הבוקר התחשק לי פרנץ טוסט, אך מכיוון שבעלי והילד פחות זרמו על פרנץ טוסט, לא התחשק לי לאכול לבד ולכן לא הכנתי. בעודי מחפשת מה לנשנש, נזכרתי שרק השבוע הכנסתי למגירת ההפתעות 3 חבילות של פתיבר (אנחנו קונים את הפתיבר של אסם בד"כ). הכנתי לי את הקפה, הוצאתי 3 פתיבר קלאסי שיהיה מה להניח לצידו והתיישבתי על הספה.

כשאני עושה קניות ורואה מוצר חדש על המדף, אני בד"כ מיד מנסה (הרגל שהועבר אלי בגנים מאבא שלי). וכך מצאתי את עצמי עם פתיבר קלאסי (לילד), פתיבר קרמל ופתיבר שוקולד מריר (שלא ידעתי שקיימים). בעודי לוגמת את הקפה התחלתי לחשוב מה אפשר לעשות עם כל הפתיבר חוץ מלנשנש, וכמובן שהאופציה הראשונה שעלתה לראש זה עוגה, ואין כמו עוגה ללא אפיה כדי לנצל את הפתיבר.
מכיוון שהילד אוהב את הפתיבר הרגיל, החלטתי לטעום ולהשתמש בפתיבר קרמל. זה מזכיר מעט עוגיות לוטוס אבל הרבה פחות מתוק ודווקא בגלל שזה פחות מתוק, יותר נחמד להשתמש בו לעוגות שידוע מראש שיהיו מתוקות (לדוגמה, עוגת גבינה פירורים).

הנחתי את החבילה על השיש והלכתי לכיוון המקרר להוציא שמנת להקצפה. הפנטזיה על פרנץ טוסט עדיין לא עזבה אותי והחלטתי שאם לא שיתפו איתי פעולה ולא רצו לאכול את זה לארוחת בוקר – הם יקבלו את זה כעוגה 🙂

בשעה 09:00 הייתה עוגה במקרר. בשעה 18:00, אחרי ביקורים של הסבים והסבתות מ-2 הצדדים, כבר לא נשאר פירור והתבנית החד פעמית מצאה את עצמה בפח. העוגה הייתה מושלמת עם ארומה מיוחדת שמשאירה בעיקר טעם של עוד. פעם הבאה אכין אותה בתבנית מרובעת גדולה ולא בתבנית אינגליש קייק. לפחות אני יודעת מה אני מביאה לארוחת חג השבועות אצל ההורים שלי, ובעיקר יודעת שעם 2 ילדים קטנים (בן שנתיים ובת חודשיים), לא אבלה יותר מדי זמן במטבח כי היא באמת לוקחת גג 10 דקות.

מצרכים לתבנית אינגלייש קייק

  • חצי חבילת פתיבר קרמל
  • 2 שמנת מתוקה להקצפה
  • 1 כפית קינמון
  • 1/4 כפית ג'ינג'ר
  • 1/4 כפית אגוז מוסקט
  • 1/4 כפית ציפורן
  • 1 כוס חלב
  • 1 אינסטנט פודינג וניל

ההכנה

  1. לוקחים קערה בינונית ולתוכה יוצקים 1 שמנת מתוקה. לאחר מכן מוסיפים את התבלינים (קינמון, ג'ינג'ר, אגוז מוסקט וציפורן) ומערבבים היטב בעזרת מטרפה, אבל לא יותר מדי כי אנחנו לא רוצות קצפת.
  2. בקערת המיקסר יוצקים שמנת מתוקה, כוס חלב וחבילת אינסטנט פודינג וניל. מערבבים על מהירות מהירה כ-3 דקות, עד אשר מתקבל קרם יציב.
  3. לוקחים פתיבר ולטבול אותו בשמנת. לסדר אותו בתבנית. לקחת עוד פתיבר, גם אותו לטבול ולהניח אותו ליד. אנחנו רוצות ליצור שורה של עוגיות פתיבר.
  4. מורחים שכבה אחידה של קרם וניל מעל הפתיבר.
  5. חוזרים על צעדים 3 ו-4, עד שמגיעים לסוף התבנית, כאשר יש לסיים עם הקרם.
  6. לעטוף בזהירות עם ניילון נצמד (אני משתמשת בניילון נצמד של ניקול) ולהכניס למקרר ל-5 שעות עד לילה.

בתאבון !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X