fbpx
משקאות, גלידות וארטיקים

עוגת גלידה לשבועות: פנקוטה, וניל צרפתי ופירות יער

עודד בר, הבעלים של גלידת באר-שבע מציע מתכון קל להכנה לעוגת גלידה לכבוד חג השבועות.

משך ההכנה: 20 דקות | רמת קושי: קלה להכנה | מומלץ לכל המשפחה

מצרכים

  • 250 גרם עוגיות פתי בר (או כל סוג עוגיות אחר לטעמכם- אוראו, לוטוס וכו')
  • 2 גביעי שמנת להקצפה 250 מ"ל
  • 250 גרם אגוזי מלך
  • 2 כפות סוכר
  • 1 קופסא חצי ק"ג  גלידה בטעם פנקוטה של גלידה באר-שבע
  • 1 קופסא חצי ק"ג גלידה בטעם וניל צרפתי של גלידה באר-שבע
  • תבנית קפיצית קוטר 26 ס"מ
  • לציפוי: 100 גרם תערובת פירות יער או 200 גרם קונפיטורה

ההכנה

  1. מוציאים את קופסאות הגלידה מהמקפיא.
  2. את השמנת והסוכר מקציפים בבלנדר עד קבלת קצפת חלקה.
  3. מרסקים במעבד מזון את העוגיות עד קבלת פירורי עוגיות דקות מאוד .
  4. מקפלים בעדינות את פירורי העוגיות לתוך מחצית מכמות הקצפת עד קבלת מרקם חמאתי.
  5. מורחים את הקצפת עם העוגיות על התבנית, מהדקים ומכניסים למקפיא למשך 10 דקות לפחות.
  6. מרסקים בעדינות את אגוזי המלך עד קבלת שברי אגוזים בגודל אחיד, מקפלים את האגוזים לתוך יתרת הקצפת ,עד קבלת "מוס אגוזים".
  7. הופכים אחת מקופסאות הגלידה על המכסה  כך שהמכסה מהווה בסיס. מרימים את קופסת הקלקר וכיסוי הגלידה כך שהגלידה משוחררת מהקלקר ומונחת על המכסה. מוציאים מהמקפיא את התבנית. חותכים בסכין דקה את הגלידה לפרוסות של 1 ס"מ ומסדרים על השכבה הראשונה. בעזרת  מרית רטובה מחליקים את הגלידה באופן אחיד ומחזירים למקפיא למשך כ- 10 דקות נוספות .
  8. שוב מוציאים את התבנית מהמקפיא  ומסדרים את השכבה השלישית של מוס האגוזים. מחליקים בעזרת מרית ומכניסים לעוד עשר דקות במקפיא.
  9. הופכים את הקופסא השנייה באותו האופן כמו בסעיף7 ,מסדרים את השכבה הרביעית  ומכניסים   למקפיא לכמה שעות (שלוש שעות ויותר).
  10. מבשלים על אש קטנה את הפירות הקפואים עם 3 כפות סוכר עד קבלת  מרקם דליל של קונפיטורה, מצננים ושופכים על העוגה באופן אחיד ומחזירים למקפיא לזמן קצר.

אופן ההגשה 

  • מוציאים את העוגה ממש  לפני ההגשה . בעזרת מטלית חמה  מנגבים את טבעת התבנית  ומשחררים את העוגה .
  • טובלים סכין דקה וארוכה בכוס מים חמים , וחותכים את העוגה על ידי לחיצה עד התחתית ,מומלץ לפרוס פרוסות דקות. לאחר ההגשה יש להחזיר את העוגה למקפיא.

 

אודות גלידה באר-שבע

גלידה באר-שבע נוסדה לפני כ-60 שנה על ידי יוליה רוטנברג, שהפכה לאגדה בחייה וכונתה בפי כל "סבתא". יוליה הגיעה לבירת הנגב כשברשותה שתי מכונות לייצור גלידה וכל השאר היסטוריה. לגלידה באר-שבע 11 סניפים ברחבי הארץ החל מחנות המקור של סבתא יוליה בעיר העתיקה בבאר-שבע ועד בקעת הירדן. כיום,  הנכד עודד בר ובת זוגתו שרון ממשיכים את המסורת של הכנת גלידה ביתית, טבעית וטרייה. הגלידה עשויה מחלב מלא טרי, חומרי גלם איכותיים ופירות ישראליים. היא נקייה מחומרים משמרים, מייצבים וצבעי מאכל.

לבירור הסניף הקרוב לביתך: http://www.glidabeersheva.com

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X