fbpx
הורות וילדיםספרות

ברלה ברלה 1,2,3

אני וספרים לא הולכים יחד ועם זאת לא חסרים ספרים בבית. אני מוצאת את עצמי לא מעט בחנויות ספרים, מתלהבת וקונה ספרים ובסוף הם מקשטים את הכוננית בבית. זה לא שאני לא רוצה לקרוא אותם. אני כן. אבל מאז שיש לי ילדים, כשאני מגיעה למיטה בסוף היום – אני נרדמת. לעומת זאת, מאז שיש לי ילדים, אני קוראת לא מעט…ספרי ילדים. יד 2 כונניות ספרים: אחת בחדר שינה של הגדול, והשניה בחדר משחקים ואין יום שלא עובר מבלי שספרים יצאו משתי הכונניות. ספרי ילדים הם ללא ספק הלהיט התורני בבית והאמת, אני מקווה שהאהבה הזאת לספרים תשאר איתם ולא תעלם יום אחד.

אני משתדלת לקנות לילדים ספרים שיהיו כיפים עבורם, לא מתישים עבורנו (כי אנחנו אלה שקוראים אותם) ושיהיה להם מסר או פן חינוכי. נכון, יש לנו בבית ספרים המבוססים על סדרות טלוויזיה שהגדול אוהב (מפרץ ההרפתקאות או ספר על ספיידרמן), אבל רוב הספרים שברשותנו הם קלאסיקות ואם לא קלאסיקות, אז עם פן חינוכי.

הספר החדש שהצטרף לאוסף עונה על 2 הקטגוריות: קלאסיקה וחינוכי. מדובר בספר החדש, והעשירי במספר, בסדרת ספרי הילדים האהובה והמצליחה – ברלה. אני זוכרת ספרים קודמים שלו כילדה (או כנערה מקריאה לילדים שעשיתי להם בייביסיטר) ואני חייבת לציין שברלה נראה מצויין לגילו 😆. למי שלא מכירה את ברלה מדובר בסדרת ספרים שבה ברלה "גודל" עם הילד ואפשר לקנות ספר לכל סיטואציה בחייו של הילד: ברלה הולך לגן, ברלה עולה לכיתה א', לברלה נולד אח קטן.

לספר החדש קוראים "ברלה ברלה 1,2,3", והוא נכתב ע"י פנינה מועד קז (שכתבה גם סיפורים קצרים ל-BBC, שירים ותסריטים באנגלית לחינוכית ועוד) ואיירה אותו פפי מרזל.
הספר מתאים לילדים בגילאי 2-6 ומטרתו העיקרית ללמד את הילדים לספור. הגדול שלי בן 3.8 ולמרות שהוא כבר יודעת לספר הוא עדיין מצא עניין בספר והתלהב מהאיורים ומכמה שברלה חמוד. הקטנה שלי, בת 1.8, גם היא נהנתה להקשיב לסיפור ומכיוון שקראנו אותו כמה וכמה פעמים, היא כבר למדה לזהות את הספרות וכשאנחנו מסתכלות על הכריכה ואני אומרת לה "איפה 3?" היא יודעת להצביע על הסיפרה הנכונה.

אני לא רוצה לעשות ספויילרים לסיפור (😃) אבל בגדול מדובר בברלה החילזון שיוצא לטייל בין החפצים האהובים עליו ותוך כדי לומד לזהות ספרות וכמובן – לספור מ-1 עד 10.
הספר, כמו כל הספרים בסדרה, כתובים בצורה נעימה ונוחה לקריאה. הילדים יכולים להתחבר בקלות לחילזון החמוד והאמת, כאמא, כיף לי להקריא אותו (גם אם זה כמעט כל ערב וגם אם אני מכירה משפטים בע"פ). כיף לי לראות איך הילדים מחייכים כשהם רואים את ברלה וכיף לי לראות שהם באמת לומדים לזהות את הספרות, ברמה שהגדול מראה לי על כפתורי המעלית מה זה 1 ומה זה 6.

עכשיו כל שנותר לקוות זה שאיכשהו החילזון הבא שאראה ברחוב (והבטיחו גשם מחר אז בטח יהיו לא מעט) יהיה חמוד כמו ברלה 😛

את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים השונות וגם באתר של ברלה יש דברים חמודים לילדים – http://berale.com/mobile/index.htm

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X