fbpx
בית והום סטיילנג

סמבטיון – גלריה לעיצוב הבית מהמזרח הרחוק

אל הלא-נודע שמעבר לנהר הסמבטיון הוגלו בעבר עשרת השבטים האבודים, אך נראה שבשנות האלפיים, עם הפיכתה של תל אביב לעיר עולם ואבן שואבת לחובבי עיצוב ולייף-סטייל, אנו קולטים מחדש את הטוב, היפה והמעניין שהיזמית הצרפתיה מביאה מעבר לנהר, הישר לחלל התצוגה של "סמבטיון" – גלריה לעיצוב home couture יוקרתית, נועזת וראשונה מסוגה בישראל, במתחם שוק הפשפשים ביפו, ושבה רהיטים, חפצי נוי ומוצרים מלאכת ידם של מיטב מעצבי העילית מהמזרח הרחוק.

כבר מהמבט הראשון בחלל התצוגה של "סמבטיון" גורם למבקרים להשיל מעל עצמם תפיסות ודימויים קודמים של ריהוט וסגנונות עיצוב "מהמזרח": המוצרים הנדירים ב"סמבטיון", שלוקטו בבררנות ובשקידה על ידי בעלת הגלריה נטלי גונתר, כך שלא תמצאו יותר משניים-שלושה פריטים מאף דגם, ובאף חודש לא תמצאו את הדגמים שראיתם בחודש הקודם, מבטאים שילוב בין הפאר של ארמונות המלכים, היכלי המהרג'ות והמקדשים של הודו ותאילנד, לבין הקווים הנקיים והחזון האקולוגי והחברתי של המעצבים הצעירים שיוצרים במדינות אלה. התוצאה נעה בין שידות ומראות משובצות צדפה בוהקת בעדינותה ומעמדי נרות מעלי פח מרוקע מרהיבים, לבין כיסאות ושרפרפים בסגנון הג'ונגל האסייתי שמושביהן הן פסיפס ארוג (ונוח להפליא!) של פיסות בד משומשות; בין נברשות ענק קלועות בטכניקות המסורתיות שמשתמשות בהן נשות כפרי תאילנד לבין שולחנות קפה שליצירת משטחיהם הוצלו מהפסולת אלפי ניירות משומשים ואהילים שבהם כדורי נייר עיתון תאילנדי ממוחזרים עוטפים בעדינות את אור המנורה. בתי העיצוב העיקריים שמהם מיובאים המוצרים – Kedtawa ו-Bua Bhat התאילנדיים ו-Good Earth שממוקמים בהודו – מדגישים אחריות סביבתית ושימוש בר-קיימא בחומרים ממוחזרים וטבעיים יחד עם יזמות חברתית, כשהם עובדים עם תושבי הכפרים הסמוכים להם בתנאי סחר הוגן ורוכשים מהם חלקים מהמוצר הסופי, שרק תושבים אלה יודעים ליצור באומנותם המסורתית שרזיה עוברים מדור לדור.

מי שעומדת מאחורי "סמבטיון" היא נטלי גונתר, עורכתת דין ופסיכולוגית שלאחרונה עשתה עליה מפריז. ומגשימה חלום, למזג את אהבתה למסעות שהפגישו אותה עם תרבויות אסיה הסובלניות והרוחניות ועם אנשים מלאי חום שמצויים באמנות האושר של חיי היומיום, שעמם הם אף קושרת יחסי מעורבות ועשייה חברתית; לחפצי הנוי והרהיטים הייחודיים שתופסים את מבטה בכל טיול וכל נסיעה ומבייתים את הרחוק והבלתי-מושג בצלמו של אובייקט אסתטי ויפה, כך שהיא קוראת לאוסף שבגלריה "home couture"; לעיר יפו שהקסימה אותה מביקורה הראשון בארץ בשלל פניה, ריחותיה וקולותיה, וכמובן – לישראל, המולדת שלא יכלה על הגשמת חלומותיה במקום אחר מלבדה.

נטלי גותר סמבטיון
נטלי גותר (צילום: חיים אפריאט)

"סמבטיון", רבי תנחום 2, תל אביב-יפו, 054-6322708 / 03-5626099

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X