fbpx
מנות עיקריות

סלמון בתנור עם עשבי תיבול ב-5 דקות עבודה

בתור ילדה, ולדעתי עד גיל 20 וקצת לא אהבתי דגים. כשגרתי בברלין אחרי הצבא נחשפתי לראשונה לסושי ואז למדתי לאהוב סלמון – גם אפוי וגם נא. מהרגע שלמדתי לאהוב סלמון הרשתי לעצמי לזרום יותר עם דגים ומדי פעם אני אוכלת דגים אחרים בין אם זה בחריימה או אפילו להזמין איזה פילה דניס במסעדות.
אני עדיין לא מעיזה לגעת בדגים המגיעים בצורתם השלמה, וגם בראש השנה אם הדג שיש על השולחן מסתכל עלי, אני אשב במקום אחר. אבל בסופו של יום הדג שאני הכי אוהבת והכי טעים לי, ולא משנה באיזו צורה עושים אותו – סלמון.

פעם בחודש בעלי קונה נתח סלמון טרי ועסיסי. לרוב זה יקרה ביום שישי כשהוא בסופר ואז בערב אנחנו אוכלים אותו. וכך גם היה שבוע שעבר – בשישי בבוקר הוא קנה את הסלמון, ובערב – כל המשפחה ניהנתה מסלמון לתפארת שלקח 5 דקות הכנה !

הערה: אני לרוב מכינה נתח של קילו, אז אם הנתח שלכן פחות – פשוט תפחיתו מעט במצרכים.

מצרכים

🍴 1 קילו סלמון טרי (גם נתח קפוא יעבוד כאן רק תפשירו אותו טוב טוב)
🍴 חצי צרור פטרוזיליה – לקצוץ היטב
🍴 חצי צרור כוסברה – לקצוץ היטב (לא חובה למי שלא אוהבת)
🍴 1 בצל – קצוץ דק
🍴 6-8 שיני שום (תלוי בגודל שלהם)
🍴 מיץ מ-1 לימון
🍴 4 כפות שמן זית
🍴 1 כפית מלח, פלפל לפי הטעם

ההכנה

  1. לחמם תנור ל-190 מעלות.
  2. לשטוף את הדג ולייבש אותו ע"י טפיחות קלות עם המגבת. לאחר הייבוש להניח אותו בתבנית אפיה שמרופדת עם נייר אלומינימום ומעליו נייר אפיה.
  3. בקערה להניח פטרוזיליה וכוסברה קצותות היטב, בצל קצוץ דק ושום כתוש.
  4. להוסיף את המיץ לימון, שמן הזית, מלח ופלפל ולערבב היטב.
  5. באמצעות הידיים להניח את העיסה שהתקבלה על הדג ולוודא שהדג מכוסה בה. 
  6. אם יש לכן זמן אז ניתן להשאיר את הדג ככה שיספוג את הטעמים (אני השארתי אותו ככה שעתיים לצורך העניין). אם אין לכן זמן – אז ניתן להכניס לתנור והוא עדיין יהיה טעים.
  7. לאפות 20-25 דקות ולהגיש לצד תוספת טעימה (אנחנו מאוד אוהבים סלמון לצד פירה ואפונה).
הערה: אני לא מכסה את הסלמון כשהוא בתנור. הוא עדיין יוצא עסיסי וטעים גם ככה. פשוט צריך להקפיד על עניין הזמנים.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X