fbpx
מאמא בודקת

המשחק הבריא לחופש הגדול: סלט השף

מכיוון שהגדול שלי עדיין בגן פרטי שבו לומדים עד אמצע אוגוסט והקטנה שלי רק בת 4 חודשים, אני עדיין לא ממש יודעת מה זה למצוא תעסוקה לילדים בחופש הגדול. אני בעיקר זוכרת שבחופש הגדול היינו ישנים עד מאוחר, רואים טלוויזיה, מדי פעם מבלים בעבודה של אמאבא, קייטנות בגילאים הרלוונטים, טיולים, פארקי שעשועים/מים וכמובן נפגשים עם חברים ומשחקים. היינו משחקים המון – גם בבתים וגם בחוץ (או שהיה פחות חם או שלא הרגשנו את זה כילדים). כשהיינו נפגשים בבתים היינו מביאות ברביות, משחקי יצירה וכמובן משחקי קופסה. מאז ומעולם אהבתי משחקי קופסה מאתגרים, ובמיוחד בחופש הגדול, אני אוהבת להביא אותם כמתנה בימי הולדת.

הבן של חברה חגג יום הולדת לפני כשבועיים ומכיוון שידעתי שבאותו שבוע הוא גם יוצא לחופש הגדול פעם ראשונה כתלמיד ביה"ס יסודי, החלטתי שזה זמן מעולה להביא לו משחק קופסה מאתגר, כיפי ובריא…בריא?!? כן, בריא! אני מודה שלא חשבתי בכלל על אופציית הבריאות, אבל כשראיתי את המשחק הזה, וידעתי שהוא אישית פחות מת על ירקות, אולי דווקא המשחק איתם – יעודד אותו לאכול יותר ירקות ולראות שהם לא רק כיפים במשחק, אלא גם במציאות.

סלט השף מבית קודקוד

סלט השף הוא משחק קופסה חדש מבית קודקוד ובו מספר חלקים: מוטות ואקום, מטבעות ירקות, קלפים ושף אחד קטן וחמוד. הוא מתאים לגילאי 5+, אבל גם אחותו של בעל השמחה בת 3.5 וגם הבת-דודה בת ה-12 נהנו לשחק איתו (כמובן שלבת 3.5 הסברנו מספר פעמים את החוקים). לפני שמתחילים לשחק חשוב מאוד להרכיב את הצ'ופ'צ'יקים של הואקום על המוטות (ממש קל) ולהוציא את מטבעות הירקות מהקרטון.

כל משתתף מקבל מוט ואקום. מערבבים את הקלפים ושמים אותם בערימה, עם הפנים כלפי מטה, במרכז. לידם מניחים את השף הקטן ואת מטבעות הירקות מפזרים (רצוי בתערובת ולא לקבץ את אותו ירק באתו אזור) במרכז.
כל משתתף, בתורו, מרים קלף:

  • אם יצא קלף ירקות – כל המשתתפים חייבים ללקט מטבעות ירקות בהתאם לירקות המופיעים על הקלף וכמובן בעזרת המוט.
    המשתתף הראשון שאוסף את כל הירקות הנכונים והרכיב את הסלט, חוטף את בובת השף. אם הרכיב נכון, מקבל את הקלף. אם לא, מניח חזרה את הקלף בערימת הקלפים ומחזיר קלף אחר שצבר. אם אין ברשותו קלפים, הוא לא יכול להשתתף בסיבוב הבא.בתום כל סבב, כל המשתתפים מחזירים את כל המטבעות למרכז השולחן והתור עובר למשתתף הבא.
  • אם יצא קלף מיוחד – צריך לקרוא בהוראות מה כל קלף אומר ולפעול בהתאם להנחיות. ישנם 5 סוגי קלפים מיוחדים.

ואם אתן שואלות את עצמכן מי המנצח?!? אז הראשון שצובר 10 קלפים הוא המנצח. אצלנו הם החליטו שהראשון שצובר 5 קלפים מנצח בגלל האחות הקטנה שהמשחק פחות התאים לגילה והתייאשה אחרי כל סבב ? .

דרך אגב, אחרי הסבב הראשון כשראינו שהילדים ממש נכנסים לזה, חתכנו להם רצועות ירקות ואמרנו להם שזה חלק מאווירת המשחק. הם אפילו לא שמו לב שהם מנשנשים אוכל בריא ובסוף הסבב השלישי, כבר חיסלו הכל וביקשו עוד. מי אמר שאין יתרונות בלשחק משחקים 🙂

הערה: אני מתנצלת מראש שהתמונות הן רק של המשחק ולא של הילדים, אבל הם לא רצו להצטלם, אז נאלצתי לצלם בצורה יצירתית, אפילט מבלי שהיד שלהם בטעות תופיע.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X