fbpx
חטיפים מלוחים ומתכונים נוספים

מתכון לכריך עסיסי מפנק ביצה בקן בנוסח איטליה

אם אתן מחפשות גיוון לארוחת ערב או מתכון חדש לבראנץ של ששי/שבת, אז הנה לכן מתכון נפלא לכריך עסיסי בסגנון ביצה בקן בנוסח איטליה באדיבות מעדני מזרע. הם עושים שימוש בנקיק מורטדלה, שהאמת, הוא אחד האהובים עלי (ולא בגלל איזה סיפור מצחיק שאבא שלי המציא עליו כשהייתי ילדה). אם תהיתן מה מקורו של הנקיק לפני שהוא נכנס לכריך אז…
נקניק המורטדלה יוצר כבר לפני כ- 500 שנה. ומקור השם מורטדלה הוא מלטינית-צירוף  של המילים מכתש (שבו השתמשו לכתישת התבלינים) והדס, שהיוה חלק מהתיבול הקלאסי –עד ימי הביניים. על מנת, שנקניק מורטדלה יהיה ראוי לשמו "מורטדלה די בולוניה", הוא חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים ממש כמו שמפניה. עליו להיות מנוקד בשומן ביחס של 7:3  בשר ושומן, עליו להיות רך, ארומטי וחלק. כיאה לנקניק מוביל.

ועכשיו, למתכון !

מורחים 2 פרוסות לחם קסטן ב-2 כפות מיונז אמיתי. יוצרים חור מעוגל במרכזה של אחת הפרוסות בעזרת קורצן עוגיות. מניחים על הפרוסה השנייה 3 פרוסות מורטדלה של מזרע, 2 פרוסות עגבנייה ו-2 עלי חסה. מניחים על החסה עוד 3 פרוסות מורטדלה של מזרע ומעל את פרוסת הלחם עם החור, כשהצד המרוח במיונז כלפי מטה. שוברים ביצה לתוך החור.

מכניסים לטוסטר ולא לוחצים! כעבור דקה הביצה תתייצב ותתמקם בתוך הלחם. לוחצים מעט בתוך הטוסטר ומגישים מיד.

שיהיה בתאבון !

כריך ביצה בקן נוסח איטלקי
צילום: רונן מנגן
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X