fbpx
בילויים

טיול אחרי הגשם אל פריחת 'סתוונית היורה' בוואדי חביז – נחל כזיב עליון, גליל מערבי

הגשם כבר כאן ומיזם 'אוצרות הגליל' ממליץ על טיול אחרי הגשם בנחל חביז, אל פריחת 'סתוונית היורה', הפורחת לאורך המסלול. נחל חביז, הוא אחד מיובלי נחל כזיב שופע המעיינות, דרומית לכפר הדרוזי הציורי חורפיש. ההליכה היא לאורכו של ערוץ יפהפה בו מעיינות נובעים. המעיין הראשון הוא עין חותם, ששימש במשך שנים כמקור המים של הכפר חורפיש. המעיין מקורה באבן סביב הנביעה. ההליכה לאורכו של חורש ירוק, קירות סלע ובריכות קטנות, עצי צפצפה, פריחתה של 'סתוונית היורה' ומשטחי סלע נוחים לישיבה.

איך מגיעים?

נוסעים לכפר חורפיש מכיוון כפר ורדים, בכביש הראשי החוצה את חורפיש ופונים ימינה, ברחוב בו צבוע סימון שבילים כחול על עמוד חשמל. הפניה ימינה קרובה מאד למסעדת חומוס ג'ובראן ונמצאת כמה עשרות מטרים אחריו בצד ימין. נוסעים עד סוף הרחוב, עד שמגיעים לשני מבנים גדולים, שאינם מבני מגורים. נחנה בחניון הבניינים ומכיוון שמדובר במסלול אורכי, יש צורך בהקפצת הרכבים לנקודת הסיום.

המסלול

הולכים לפי סימון השבילים אל תוך הוואדי ולאחר כקילומטר מגיעים אל עין חותם, ליד המעיין עצי צפצפה, פריחה ומשטחי סלע נוחים לישיבה. ממשיכים בעקבות המסלול הכחול ומגיעים לערוצו של נחל חביז. כאן הופך הסימון לירוק וממשיכים עמו לאורך הנחל. זהו ערוץ יפה עם כמה מעיינות נובעים, חורש ירוק וקירות סלע. תוואי השביל הוא מעל הערוץ ונמשך לאורך הזרימה והברכות הקטנות שבו.

סיום המסלול הוא ליד הגשר הישן, מקום נוח להשאיר את כלי הרכב, סמוך למגרש הכדורגל ממערב לכפר. כדי להגיע אל מגרש הכדורגל, יש לנסוע על כביש 89 מחורפיש לכיוון אלקוש. לפני צומת אלקוש יורדים שמאלה מהכביש, אל מגרש הכדורגל. ממשיכים בכביש הצר שצפונית למגרש עד שמגיעים לגשר.

אורך המסלול: 4.5 ק"מ, משך הטיול: כ- 3 שעות, עונה מומלצת: כל השנה. מפה: סימון שבילים מס' 2 – גליל העליון.

מדוע שמו חביז?

המסורת מספרת שהנביא סבלן, ממפיצי הדת הדרוזית, הגיע ממצרים לחברון כדי להפיץ את הדת החדשה. כשהבינו המוסלמים מחברון שהוא מנסה לשכנעם שדתו נעלה מדתם, בערה בהם חמתם והם פתחו במרדף אחריו ולכן ברח לוואדי חביז. כשהגיעו רודפיו אל גדת הנחל נפתחו לפתע ארובות השמיים והנחל היה לנהר שוצף שלא ניתן לעוברו, כך ניצל הנביא סבלן, שחי חיי פרישות במערה שעל פסגת ההר והיה לאחד מנביאי הדת הדרוזית.לכן נקרא קטע נחל זה "חביז", הנגזר מהמילה "חבס" שמשמעותה חסם או חסום

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X