fbpx
הורות וילדיםצרכנות

מטרנה משיקה את Extra Care A.R לתינוקות פולטים

מטרנה אקסטרה קר AR לתינוקות עם ריפלוקס
צילום: נלי כץ

לאחרונה, השיקה חברת מטרנה את Extra Care A.R., תחליף חלב חדש המיועד להפחתת תדירות הפליטות, תופעה שכיחה מאוד בקרב תינוקות מגיל לידה ועד גיל שנה.

מטרנה Extra Care A.R. הינו תחליף החלב היחיד לפליטות המכיל פרוביוטיקה ייחודית (מסוג REUTERI.L ) שהוכחה מחקרית כמסייעת להפחתת תדירות הפליטות בקרב תינוקות. בנוסף, מכיל הרכב שמנים קל לעיכול ועמילן להסמכה המסייע למזון להישאר בקיבת התינוק.

הוראות ההכנה פשוטות וקלות בדומה לתחליף חלב רגיל – פשוט מוסיפים לבקבוק עם מים ומנערים היטב עד להמסת האבקה.

לדברי ליאת הרצוג, מנהלת המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה, "בשבועות האחרונים המוצר התקבל באהדה רבה בקרב הורים שילדיהם סובלים מהתופעה ואלה מדווחים על שיפור משמעותי ברווחת התינוק תוך הפחתת תסכולים ודאגות מצדם."

על חשיבות הפרוביוטיקה בתזונת תינוקות

בחודשי חייו הראשונים, מתפתחות מערכות רבות בגוף התינוק כחלק מהסתגלותו לחיים החדשים. לפרוביוטיקה תפקיד חשוב בהתפתחות מערכת החיסון והבשלת המעי. פרוביוטיקה תורמת למניעת התרבות של חיידקים מעוררי מחלות, לתגובה חיסונית טובה יותר ולהפחתת שכיחות מחלות כדוגמת מחלות חום, דרכי מעי ודרכי נשימה עליונות.

פרוביוטיקה מסוג לקטובצילוס ראוטרי (L.Reuteri) קיימת בחלב אם ובמערכת העיכול של תינוקות יונקים. זן ייחודי זה ב-AR  של מטרנה הוכח מחקרית כמפחית תדירות של פליטות בקרב תינוקות בכ- 75%.

קצת על תופעת הריפלוקס

רוב התינוקות פולטים לפחות פעם ביום, אך אם התינוק פולט בתכיפות הורים נוטים להיות מודאגים ושואלים את עצמם האם התינוק מקבל מספיק אוכל, האם זה תקין, האם זה מפריע לו והאם יש לכך השלכות. על פי מחקר אימהות של TNS, כמחצית האימהות (49.2%) דיווחו כי תינוקם סובלים או סבלו בעבר מבעיית פליטות. עוד עולה ממחקר רופאים שנערך ע"י Medic insight, כי הפנייה השכיחה ביותר לרופאי הילדים בנושאים הקשורים לעיכול ותזונה בתינוקות היא בנושא פליטות (44%).

פליטות הן תופעה פיסיולוגית ונורמלית של עלייה לא רצונית של חלב במעלה הושט אל הלוע והפה והוצאתו החוצה, לרוב מיד לאחר הארוחה או עד כשעתיים לאחריה. התופעה, הקשורה לחוסר בשלות של סוגר הקיים בין הושט לקיבה, מגיעה לשיא בגיל 3 חודשים ולרוב חולפת בין גיל חצי שנה עד שנה עם הבשלת הסוגר וכשהתינוק מסוגל להחזיק את עצמו באופן יציב.

התינוק פולט… מה עושים?

ראשית חשוב לזכור שתופעת הפליטות היא אינה מחלה, אלא תופעה פיסיולוגית שחולפת מאליה. חשוב להמשיך את המעקב אחר גדילה והתפתחות תקינות ואם התינוק פולט מספר פעמים ביום יש להתייעץ עם רופא הילדים.

כיצד ניתן להקל או להפחית את התופעה?

  • לא כל בכי מעיד על רעב ולכן יש להימנע מהאכלת יתר שרק תגביר את התופעה.
  • יש להתאים את הפטמה לקצב ההאכלה הרצוי על מנת להימנע מכניסה של אוויר ובליעה מהירה מדי.
  • לא להאכיל בשכיבה ולהחזיק את התינוק זקוף בתום הארוחה ולוודא הוצאת אויר (גרפס).
  • להימנע מהושבתו בסל קל מיד בתום הארוחה.
  • מומלץ להגביה מעט את מזרון מיטתו.
  • להקפיד על סביבה ללא עישון.
  • לשקול מעבר לתמ"ל ייעודי לפליטות.

ניתן להשיג על המדף ברשתות הפארם והשיווק הנבחרות, ללא צורך במרשם רופא. משקל נקי: 400 גרם. בהשגחת הרב אליעזר שמחה ווייס, כפר הרא"ה

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובות

  1. אני אמא לתינוקת בת 4 חודשים והיא פולטת המון. היא שוכבת ופתאום יוצא לה כמו מזרקה מהפה. אני מאד רוצה לנסות את המטרנה הזו. ביקשתי קופון אבל אם יש דוגמית לניסיון אני מעדיפה קודם לנסות ואני מודה לכם בכל מקרה. אולי מכם תבוא הישועה

אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X