fbpx
עיצוב וטיפוח השיער

שוקלת לגוון? כל מה שצריך לדעת לפני שעושים גוונים בשיער

אני מהאלה שלא עושה יותר מדי דברים עם השיער שלה. מאז שאני זוכרת את עצמי היה לי שיער ארוך (מלבד כמה תקופות כילדה שאמא החליטה להיות ספרית וכמה חודשים עם קארה קצר כי הספר הגרמני לא הבין אותי וסיפר יותר מדי). כשגרתי בברלין, הייתי צעירה (בת 20-23) ונועזת והרשתי לעצמי לשחק עם צבעים בשיער וכל כמה חודשים הייתי קופצת למספרה ליד הבית, צובעת והטירוף חוזר חלילה. אבל מגיל 25, דיי נדיר אם אני נוגעת בשיער שלי. יש לי שיער שתני, בקיץ מתווספים לו גווני שמש שמזכירים אומברה והוא חלק (יש לי פן בבית שמשמש אותי סתם לייבוש השיער בימי החורף כשקר). עשיתי החלקה פעמיים בחיים שלי אבל קשה לי לשבת יותר מדי שעות על התחת ועוד יותר קשה לי עם האדים שיוצאים מההחלקה וצבעים…לא זוכרת מתי עשיתי צבע (אפילו לחתונה לא צבעתי את השיער).

המספרה של גבי בראשון לציון
המספרה של גבי. השקט שלפני הסערה

לפני 5.5 חודשים ילדתי, וכ-3 חודשים אחרי הלידה התחילה הנשירה אז הלכתי להסתפר. משיער ארוך מאוד הגעתי לשיער ארוך רגיל 🙂 אבל לפני כחודש החלטתי שבא לי גיוון ועד כמה שאני אוהבת את הצבע שלי, כן בא לי משהו בקטנה שידגיש אותו.

התייעצות עם חברות והבעל, תחקורים על מספרות וספרים שווים וכך מצאתי את עצמי בוקר אחר מבלה במספרה של גבי ברחוב טרכטנברג 18 בראשון לציון. הגעתי אחרי שקיבלתי עליו המלצות אבל בעיקר אחרי שחקרתי את האינסטגרם (https://www.instagram.com/gabimisi90) ועמוד הפייסבוק (https://www.facebook.com/Gabi.Misichayev.HairDresser) שלו. מה שתפס אותי זה ששיער הבנות שהוא צבע וסיפר היה נראה כ"כ טבעי. ברור שיש שם עבודת צבע, אבל זה נראה טבעי ובחלק מהמקרים אפילו לא חשדתי שהייתה שם עבודת צבע כי הם היו נראים גווני שמש.
עוד משהו ששמתי לב אליו זה שהרבה מהלקוחות צולמו על רקע מדליק, כאילו היו בהשקה של מותג, ומלבד לוגו המספרה היה גם לוגו של חברה בשם מון פלטין (Mon Platin). ושוב גוגל והנה מה שלמדתי על מון פלטין מהאתר הרשמי שלהם (http://www.monplatin.co.il).

מון פלטין – צבע אנטי ברייק מהפכני

חברת Mon Platin Professional מתעסקת בפיתוח פתרונות למגוון סוגי שיער בארץ ובעולם, ועכשיו, לאחר 21 חודשי מחקר, הם משיקים את הצבע המהפכני שלהם – אנטי ברייק הייר קולור. "מדובר בצבע חדשני ומתקדם, המהווה פריצת דרך עולמית בתחום חיזוק השיער, הודות למערכת ניאוזומית מתקדמת המחזקת את הקשרים הדיסולפדים הקיימים סביב השיער בתהליך הצבע". בשפה הפשוטה, המערכת שבתוך צבע השיער מעבה ומחזקת את סיב השיער ובמקביל מעדנת את מרקם השיער ללא כל הפרעה לתהליך צביעת השיער ובסוף תהליך הצביעה, הצבע מושלם והמרקם חזר, עדין ומלא ברק. פיייוווו, לשניה הרגשתי כמו פרופסורית לקרקפת הראש והשיער ?

(תרשו לי להמשיך את ההרצאה) מכאן, אם נסכם את היתרונות הייחודים של צבע אנטי ברייק:

  • עתיר פיגמנט – זמני דהיית הצבע מתארכים משמעותית (כמעט כפול זמן עם צבע בעל גוון נפלא)
  • אנטי ברייק כבר בפנים – השיער חזק ובריא יותר, הגנה מלאה לאורך הצביעה
  • ללא PPD – משאיר את השיער רך ונעים למגע ומלא ברק
  • פרומולציה מדויקת – מבטיחה כיסוי לבן של 100% גם בשיער לבן קשה ועבה
  • בעל ניחוח טבעי – משרה אווירה וריח נעים במהלך השימוש
  • מערכת הצבע החדשנית מכילה את הטריו קומפלקס הייחודי

המערכת המפורסמת של צבע האנטי ברייק מורכב למעשה מ-3 תתי מערכות:

(1) אנטי ברייק סייף גארד

מערכת ההגנה המשוכללת של האנטי ברייק סייף גארד מכילה שילוב של חומצות אמינו בעלות השפעה אנטי בקטריאלית וחומצות אמינו בעלות אפקט אנטי אייגינג'.

  • פיטו סרמידים – מולקולת שומן צמחי אשר מגבירה את פעילות ההתבצרות והחיזוק של השיער ומשפרת באופן ניקר את מבנה השיער ומראהו.
  • איזופלבון סויה – חומצת אמינו טבעית המשלבת אסטרוגנים צמחיים ומעודדת תחלופת תאים והתחדשות הקרטין הטבעית בסיב השיער.
  • אצטיל ציסטאין – מתפקד כאמצעי הגנה על סיב השיער מפני נזקי אקלים ונזקי מזג האוויר ומשפר את חיזוק שורשי השיער בתהליך הצביעה.

(2) קרם המוליך בצבע הינו תחליב מדויק המאפשר פיזור אחיד של יותר מיקרו פיגמנט בכול נקודה בסיב השיער ובמקביל בנוי בצורה מולקולרית יעילה החודרת לסיב השיער במהירות ובעדינות הודות לטכנולוגיה המדויקת תוצאות  הצבע העזות נשמרות לאורך זמן ומנפיקות אפקט מבריק במיוחד.

(3) המרכיב החושב ביותר – בחירת פיגמנט הננו הטהור. לתוך מערכת הצבע נכנס הפיגמנט לאחר בדיקה מקיפה של התנהגות הפיגמנט בתוך הקרם המוליך הצליחו  במעבדות החברה לרכז כ פי-4 יותר פיגמנט בכול צבע זאת לאחר שבחרו בפיגמנט הטהור ביותר והמוקטן ביותר. שיטת סידור הפיגמנטים בדיוק מולקולרי עם הקרם המוליך יוצרת תוצאה תלת ממדית המבטיחה כיסוי שיער שיבה מקסימלית (בדרגה של 100%) יציבות הגוון לאורך זמן ותוצאה אופטימלית למראה שיער טבעי יותר ומלא ברק.

הסינרגיה בין שלושת האלמנטים החדשניים הללו מאפשרות שיער חזק יותר בריא יותר מוגן יותר וזוהר הרבה יותר.

בקולקציית האנטי ברייק קולור קיימים 61 גווני צבע ומתוכם 9 צבעי יסוד, ככה שכל אחת באמת יכולה לבחור את הצבע המושלם וזה שהכי מתאים עבורה. אני מודה שכל הטכנולגיה שמאחורי הצבע מדליקה ונחמד ללמוד על מה בעצם שמים לי על הראש, אבל זה שיש כ"כ הרבה גוונים ועוד 9 צבעי יסוד, וזה מה שתפס אותי וגרם לי לקבל את ההחלטה לבחור בחברת הצבעים הזו, וזה שגבי, הספר, עובד איתם – בכלל הקלה עלי.

דרך אגב, עוד משהו שקנה אותי זה שזה נכון שכל ספר יכול לקבוע את המחיר שהוא לוקח, וכמובן שזה תלוי באורך השיער של הלקוחה, בכמה הוא משלם שכירות ומשכורות לעובדים וכו', אבל אחרי תחקור קל גם למדתי שמחירי הצבע של מון פלטין (שנעשים כמובן במספרות מורשות Mon Platin Professional ברחבי הארץ, ואם תרצו יעזרו לכן לאתר את זו הקרובה לביתכן דרך עמוד הפייסבוק – https://www.facebook.com/MonPlatinIsrael), עולים בין 120-350 ₪ (תלוי באורך השיער), ואין ספק שזה מחיר הוגן.

אז רוצות לדעת איך יצאתי מהמספרה ?!?!

זה לקח 4 שעות, נכון, לא מעט, אבל הן עברו יחסית מהר.

הגעתי, שתיתי כוס קפה וגבי ואני סיכמנו על הטוטאל לוק – גוונים בלונדינים עדינים שיתחילו ממרכז הראש ויהיו מפוזרים ע"מ שיראו הכי טבעי ולמעשה כמו גווני שמש. תוך שני גבי והעוזר שלו ניגשו לעבודה ומפה לשם מצאתי את עצמי עם ראש מלא באלומיניום. אני חייבת לציין שלא היה לצבע ריח חזק או חריף והיה מאוד נוח להמתין איתו.

ההמתנה עם הצבע על הראש לקחה כשעה לשיער שלי (שיער ארוך ומלא…מלא מאוד). ולאחר מכן עברתי לטיפול נוסף של שעה בכיור. שם העוזר של גבי (שאני באמת מתנצלת שאני לא זוכרת את שמו אבל הוא היה סבלני ותותח), הסיר כל פעם מקבץ ניירות אלומיניום, שם מרכך והתחיל לסרק את השיער. לבסוף כשהוריד את הכל, שוב שם מרכך וסירק, וסירק וסירק. אחרי שהוריד את הצבע מהשיער, הוא שם צבע נוסף שהוא למעשה אחד מתוך ה-61 גוונים וזה למעשה נתן את הטאץ הסופי. הכל נעשה בכיור. המתנתי שם ומדי פעם הוא שפשף את הצבע והחדיר אותו עוד יותר לתוך השיער. לבסוף שוב סירוק (הסירוק היה החלק שהכי סבלתי ממנו כי מאז הלידה יש לי מלא קשרים), שטיפה עם מרכך/שמפו/מסיכה, ופן. אחרי הפן נשארתי פעורת פה. השיער היה רך ומבריק בטירוף והכי חשוב – טבעי. בדיוק כמו שרציתי ואהבתי בתמונות שראיתי באינסטגרם.

דרך אגב, אני גם משתמשת במסכת שיער שלהם (רכשתי במספרה) לפחות אחת לשבועיים. אני מורחת אותה מחצי הראש ועד הקצוות (כי אני לא אוהבת שהשיער שומני), ומעבר לריח המושלם שלה – היא באמת עושה את העבודה, מחדירה לחות, ברק ומעשירה את צבע השיער.

והנה הבוק הקטן שעשיתי תוך כדי ולאחר הגוונים (כן, קצת עפתי על עצמי…)

אני חודש אחרי, חופפת מדי יום וזה נראה כאילו רק אתמול יצאתי מהמספרה. אם כבר צבע לשיער אז אני באמת ממליצה לחפש מספרה מורשת מון פלטין ולצבוע או לעשות גוונים עם הצבעים שלהם. ואם את מאזור ראשון, אז בכלל אין לך מה להתלבט – תתקשרי לגבי (052-517-7783) ותקבעי. באמת שלא תתחרטי ? (התלהבתי מהאימוג'ים בפוסט הזה).

ועכשיו, המטרה שלשמה באמת התכנסנו – טיפים שכל אישה צריכה לדעת לפני שהיא צובעת את השיער כדי למנוע אסון.

מה צריך לדעת לפני שצובעים את השיער או עושים גוונים?

  • בדקי מי הולך להתעסק לך בשיער – זוכרות את המחקר הקטן שעשיתי בדרך למצוא את הספר המושלם? אז זה הצעד הראשון. חובה לבדוק מי יצבע לך את השיער. תתייעצי עם חברות, משפחה, קבוצות פייסבוק מקומיות. תסתכלי על תמונות באינסטגרם ובפייסבוק, אבל בשום פנים ואופן אל תלכי סתם ככה למישהו שלא קיבלת המלצה עליו. יכול להיות שפתחת איזה מקומון או ראית פרסומת בפייסבוק והמחיר נראה לך אטרקטיבי, אבל בינינו, עדיף לפעמים לשלם יותר ולדעת שמישהו שבאמת תותח במקצוע שלו מתעסק לך עם השיער.
  • תנסי לחקור על הצבע שבו ישתמשו – אם את צובעת את השיער בבית אז בטוח בילית קצת יותר מ-5 דקות מול מדף צבעי השיער ברשת הפארם הקרובה לביתך. אבל אם את הולכת למספרה, במיוחד אם זאת פעם ראשונה שלך שם, תרגישי חופשי לשאול את הספר באיזו חברת צבעים הוא משתמש ותבררי עליה בגוגל או בקבוצות ייעודיות לשיער בפייסבוק. נכון שרוב הספרים משתמשים בצבעים המוכרים, אבל אולי דווקא הספר שתלכי אליו משתמש במשהו לא מוכר, או לא בטוח, ללא תווי תקן.
  • תגיעי עם כיוון כלשהו לצבע – תגיעי עם כיוון מסוים של צבע שאת חושבת עליו. יכול להיות שחשבת על גוונים אדומים והספר יראה לך מספר צבעים בגוון אדום שיכולים להתאים, או בכלל להראות לך צבע בכיוון אחר שלא חשבת עליו. אבל אם תגיעי מוכנה מהבית, את יכולה לחסוך לך זמן וכאב ראש בהתלבטות במספרה. היום יש הרבה מאוד חשבונות אינסטגרם של ספרים וכל מיני בלוגריות ביוטי ושיער שדרכם ניתן לקבל השראה. כמובן, תשמרי את התמונות בנייד שיהיה לך מה להראות לספר.
  • צביעת השיער מובילה לשיער יותר קל לעיצוב – תודו שזה טוב לדעת: כשצובעים את השיער, המרקם שלו משתנה (וזאת עוד סיבה שאהבתי את האנטי ברייק הייר קולור של מון פלטין, עושה מרקם עדין), והרבה פעמים זה מקל בעיצוב השיער. צביעת השיער פותחת את זקיק השיער וגורמת להכנסת נפח וחיות.
  • החלפת שמפו ומרכך – אם זאת הפעם הראשונה שאת צובעת את השיער אז לא בהכרח שיהיה לך בבית שמפו ומרכך לשיער צבוע. אבל, אחרי שצובעים את השיער, חובה להשתמש בתמרוקים לשיער צבוע ע"מ לשמור על הצבע לאורך זמן.
  • אקססוריז לשמירת הצבע – במדינה חמה עם שמש כמו שלנו, דיי חשוב להשתמש באביזרים כדוגמת כובעים וצעיפים לשמירת הצבע. נכון, לא תמיד אנחנו זוכרות לצאת עם כובע מהבית, אבל אם תקפידו על זה, תגלו שהצבע נשמר לאורך זמן ולא דוהה.
  • מבלות בבריכה או בים? – אם אתן נוהגות לבלות הרבה בבריכה או בים, אז הגנו על צבע השיער ע"י שטיפת השיער במים רגילים (מהברז/טוש שיש במקומות האלה), טרם הכניסה למים המלוחים של הים או מי הכלור של הבריכה. למי הים ולכלור יש השפעה על צבע השיער והם גורמים לו לדהות, אז הגנו עליו כמה שיותר.
  • השתמשו במסיכת שיער – מומלץ מאוד להשתמש במסיכה של אותה חברה של צבע השיער שעשיתן. המסיכה תחזיר לו לחות, ברק ורכות וזה מה שהוא צריך אחרי טיפול, ולא משנה עד כמה הצבע "בריא" לשיער.
  • תרגישו חופשי לשאול שאלות – אני דיי חפרתי לגבי תוך כדי שהוא עבד במרץ על יצירת הגוונים בשיער. תרגישו חופשי לשאול שאלות ולדעת בדיוק אילו חומרים מצויים בצבע, כמה זמן תצטרכו להיות איתו על הראש עד החפיפה, כמה זמן הוא מחזיק ועוד. אין ממה להתבייש.

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X