fbpx
כושר, תזונה ובריאות

מוכנות לכיפור? כך תוכלו ללמוד לרכוב על אופניים…בכל גיל

יום הכיפורים מתקרב, ועבור משפחות רבות בישראל לא מדובר ביום צום אלא דווקא בהזדמנות ייחודית לצאת להרפתקה משותפת על גלגלים בכבישים הריקים. יחד עם זאת, לא כולנו למדנו לרכוב על האופניים כילדים. החדשות הטובות: מסתבר שניתן ללמוד זאת בקלות בכל גיל, ואפילו ללמד את הילדים בלי שישבנו על האוכף אפילו פעם אחת. אז איך מתגברים על הפחד וכיצד מתחילים?

קודם כל – יציבות

אזרתן אומץ ורכשתן אופניים. ראשית, חשוב לחבוש קסדה.
שימו לב שאתן יציבות ויכולות להתחיל לדווש בצורה נוחה. "ודאו שאתן יכולות לעמוד במקום כאשר אתן על האופניים. לאחר מכן הנמיכו את המושב כך שתוכלו לשבת על האוכף עם הרגליים בצורה נוחה על הקרקע כאשר אתן מסוגלות להגיע אל הכידון ואל הבלמים בקלות", מסביר אילן בניסטי, מנכ"ל קבוצת ראן ספורט, יבואנית מותג ציוד הרכיבה המוביל ASSOS בישראל.

זמן להתחיל לדווש

"לאחר שמצאתן את יציבותכן על האופניים, התיישבו עם רגל אחת על הקרקע ועם הרגל השנייה על הדוושה. דחפו בעדינות את הדוושה תוך שילוב הרגל השנייה בדחיפת הדוושה הנגדית. ככל שתדוושו בצורה מהירה יותר, כך תוכלו לשמור טוב יותר על שיווי המשקל שלכן".

לומדים לבלום

חשוב לתרגל מספר פעמים את בלימת האופניים לפני שמתחילים לרכוב כדי לצבור ביטחון. "הבלימה מתבצעת באמצעות לחיצה ידנית על המעצורים שבאזור הכידון. התחילו בלחיצה עדינה, והגבירו את הלחץ עד לעצירה מוחלטת של האופניים. רק כשהמהירות נמוכה משמעותית מורידים רגלייים ועוברים לעמידה", מסביר בניסטי. דעו, המעצורים באופניים שולטים במהירות.

מתרגלים סיבובים

בכל נסיעה בה נעלה על האופניים, ככל הנראה נצטרך לפנות ימינה או שמאלה, לכן חשוב מאוד לתרגל מספר סיבובים.
"בשביל לפנות בסיבוב, אתם צריכים להישען עם הגוף לכיוון אליו אתן רוצות לפנות, ובאותו הזמן לסובב את הכידון לכיוון הזהה ולהפנות את המבט לכיוון היציאה מהפנייה. חשוב להתחיל בפניות איטיות ורק לאחר מכן לאתגר את עצמכן בפניות חדות". מוסיף בניסטי, "בזמן הסיבוב הניחו את הידיים על המעצורים ובלמו לפי מידת הצורך, אך שימו לב, בעיקר כשמדובר בכיכרות, שאתם מאטים עוד לפני הכניסה לסיבוב ומבצעים אותו במהירות אחידה עם כמה שפחות בלימות. לא רק שהאטה תוך כדי סיבוב עלולה להביא לנעילת אחד הגלגלים ולהחלקה, בכיכרות יש פעמים רבות כתמי שמן כתוצאה מהנסיעה האיטית של המכונית, מה שמהווה מקדם החלקה מאוד גבוה".

מלמדים את הילדים

מומלץ מאוד להתחיל ללמד את הילד לרכוב בעזרת גלגלי אימון (עזר), ולוודא, לפני הכל, כי הוא לבוש בבגדים נוחים וארוכים, חובש קסדה ונועל נעליים סגורות.

כמו בשלבים המוצגים לעיל, גם כאשר הילדים רוכבים, חשוב לוודא את יציבותם ונוחותם על האופניים. התייחסו ללמידת הרכיבה כמעין הרפתקה: הושיבו אותו על האופניים והורו לו לדחוף את עצמו קדימה תוך אחיזה בכידון – תחילה לאט, בהליכה ואחר כך מהר יותר. אלו פעולות פשוטות שהילד מכיר ויהוו התחלה קלה.

לאחר מכן, הסבירו לו כיצד מפדלים, תוך כדי שאתן תומכות בו מאחור – גם כן, תחילה בהליכה, ולאחר מכן בריצה. הילד ירגיש כיצד האיזון משתפר כשנוסעים מהר יותר.

טיפ אחרון לקראת יום כיפור

"אנחנו נמצאים כרגע בסופו של הקיץ, במהלכו שכבות של שמן מכוניות ולכלוך הצטברו על הכבישים. כל שינוי באקלים, אפילו ירידת גשם קל יגרום לכל שכבת הלכלוך לעלות כלפי מעלה, ולהפוך את הכבישים לחלקים הרבה יותר. לכן, חשוב להקפיד יתר על המידה על כללי הבטיחות, בדגש על הפניות והסיבובים, אותם יש לבצע במהירות נמוכה ואחידה", מסכם בניסטי.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X