fbpx
כושר, תזונה ובריאות

כך נשמור על עור פנים בריא בקיץ

הקיץ בעיצומו ואנחנו נהנות מהשמש בשמיים, מהחופש באוויר ומריבוי שעות בים, אבל עם כל הכיף שבדבר עלינו לזכור כי עורנו עלול להיפגע ועלינו לשמור עליו. יאן גרינברג, מומחה הטבע של "טלפארמה" מסייע לנו במספר דרכים לשמור על עור פנים בריא בתקופה החמה של השנה.

הקיץ הישראלי מביא איתו חום מעיק, זיעה מוגברת ואוויר עמוס אבק, המשפיעים ישירות על עור הפנים. עור הפנים חשוף בקיץ יותר מתמיד לנזקי מזג אוויר ולפגעי ים ובריכה, לכן דווקא בעונה זו עלינו להקפיד על ניקוי פנים תכוף ויסודי, כדי למנוע נזקים. איך שומרים על העור, באילו תכשירים מומלץ להשתמש, ומה הקשר של קפה ופירות לכל זה? יאן גרינברג מסביר הכל.

הקרניים האולטרה סגולות (UV) והחום מייבשים את העור ומאיצים את תהליך יצירת הרדיקלים החופשיים אשר ידועים כאחד הגורמים להזדקנות מוקדמת. בנוסף, אבק, הזעה בלתי נמנעת, לכלוך ופיח סותמים את נקבוביות העור, זאת לצד החום הלוהט המגביר הפרשת חלב. כמו כן, בעור שמנוני הנקבוביות נסתמות דבר שעלול לגרום לדלקת. חשוב לציין כי טיפולים שונים נגד שמנוניות יתר של העור למעשה רק גורמים ליובש.

אז איך כן מטפלים?

ניקוי פנים כללי

עור שמן ניתן לשטוף במים רגילים, אך מומלץ להשתמש גם בתמצית צמח הקמומיל (בבונג) שלו סגולות לריפוי העור, בייחוד כאשר העור רגיש, אדום או יבש .

עור יבש אפשר לנקות פעמיים ביום – בבוקר ובערב, במים פושרים או, לפחות, בטמפרטורת חדר. במקרה של עור יבש מאוד, ניתן לנגב את הפנים עם תחליבים, ג'לים או מי פנים – העיקר שיהיו נטולי אלכוהול.

חשוב לזכור: אין להשאיר את הפנים להתייבש! ייבוש ללא ניגוב גורם לאידוי וליובש העור ויחד איתו- להיווצרות של קמטים. פתרון טוב שמשלב ניקוי וניגוב – מגבונים להסרת איפור.

פילינג

קפה שחור

בנוסף לניקוי ישיר ניתן להשתמש פעם בשבוע במסכות פנים מבוססי חימר – בכדי להילחם בעיבוי שכבת העור העליונה. בהעדר מסכת חימר ניתן להשתמש בפילינג עדין שמכינים מקפה שחור.

איך מכינים? לפילינג "רטוב"- מערבבים 2 כפות קפה מגורען עם כף  שמן בסיס (דוגמת שמן שקדים).

איך משתמשים? מניחים כמסכה על הפנים, מעסים בעדינות ובתנועות סיבוביות. יש להשאיר מספר דקות ולשטוף במים פושרים.

אני, אישית, מעדיף פילינג "יבש" – קודם מורחים על עור הפנים שמן בסיס ואז מוסיפים שכבה דקה של קפה טורקי. לעסות בעדינות בתנועות סיבוביות ולשטוף לאחר מספר דקות.

קרח

על מנת לשפר זרימת דם, ניתן לבצע עיסוי פנים והצוואר בקוביות קרח – פעולה זו מחזקת ומותחת את העור.

מסכות

פירות

בבוקר ניתן לעשות מסכת פרי טרי לפנים ולצוואר (מספיקה כמות קטנה של פרי). למסכות של פירות וירקות יש השפעה מרעננת ומנקה של העור.

  • למסכה לעור שמן מועכים בבלנדר את הפירות (או הירקות) הבאים: תות שדה, פטל, משמש, אבטיח, עגבניות, ענבים, אפרסקים, גזר (מגורד), מלפפון ובקיצור – סלט שלם.
  • לעור יבש יתאימו יותר מסכות של משמש, ענבים, מלונים, שזיפים, בננות.
  • לכל סוגי העור ניתן להשתמש בעגבניות, מלפפון,  אבטיח, תפוזים.

איך משתמשים? מניחים כמסכה על הפנים, מעסים בעדינות ובתנועות סיבוביות. יש לאפשר למסכה להתייבש ולאחר מכן לשמן את העור בשמן לעור שמן או שמנת. לשטוף את המסכה במים פושרים אחרי כ- 5 – 7 דקות ולמרוח קרם המתאים לכל סוגי העור.
השפעה של מסכה תהיה מיטבית כאשר לפניה עושים אמבט אדים או רטייה חמה  – מעין מטלית עבה טבולה במים חמים אותה יש לסחוט ולהניח על פנים לכמה דקות.

לחות

זוהי טעות לחשוב כי בימי הקיץ החמים לא צריכים להשתמש בקרם פנים. רבות חושבות כך מפני שהעור כבר מזיע וכך מלחלח את עצמו, אבל חשוב לדעת כי בתהליך ההזעה שכבת העור העליונה  נותרת ללא חיפוי מגן ותהיה פחות עמידה בפני גורמים חיצוניים, כגון רוח, שמש וכיו"ב. מצב כזה עלול להביא ליובש בעור.
כמו בחורף, גם בקיץ קרם יום מגן על העור מפני רדיקלים חופשיים. תוספת של ויטמיני E, C, B, A ממלאת את התפקיד. מרקם הקרם אמור להיות קליל ונספג במהירות על מנת שלא לגרום ל"אפקט החממה" (מצב שבו קרם פנים נשאר זמן ממושך על פני העור).

טיפול לפי סוגי העור

  • עור רגיל – זקוק לטיפול תומך בלבד. כ- 30 דקות לפני יציאה מהבית למרוח קרם- יום עם מקדם הגנה מפני קרני UV. בערב, לאחר הורדת איפור, להשתמש בקרם לילה. מומלץ להשתמש 1 – 2 פעמים בשבוע במסכת לחות לעור רגיל.
  • עור יבש – בהשפעת קרן UV העור הופך להיות יותר רגיש, כך שעדיף לא לנסות מוצרי קוסמטיקה חדשים. לניקוי פנים להשתמש במוצרי קוסמטיקה ללא אלכוהול, אשר מיבשים העור. ניתן להוסיף לחות מספר פעמים ביום על ידי מים טרמליים, מים שנשאבים ממעיינות ומפיקים אותם בתהליך סטרילי כמו תרופות.
  • עור שמן – ניתן לנקות פנים עם מוצרי קוסמטיקה המכילים כמות מסויימת של אלכוהול לייבוש העור. 1 – 2 פעמים בשבוע מומלץ לעשות מסכת חיטוי מייבשות. בכל מקרה אין לשטוף פנים במים קרים.

טיפ לסיום: אפשר לנגב את העור ביוגורט ולאחר 10 דקות לשטוף בתה (תמצית) קמומיל. לאחר מכן, כשהעור לח, יש למרוח קרם לחות.
המידע באדיבות יאן גרינברג, מנהל תחום טבע בטלפארמה, בית המרקחת המקוון המוביל בישראל. המידע אינו המלצה ו/או התוויה לטיפול רפואי, בכל מקרה של בעיה רפואית יש להיוועץ ברופא.

למידע נוסף באתר טלפארמה www.telepharma.co.il או במוקד הטלפוני 1-800-61-62-63

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X