fbpx
טכנולוגיה

קניות באינטרנט / אונליין שופינג – תעשו זאת נכון !

אני א-ו-ה-ב-ת שופינג, ולא משנה מה קונים. גם כשהולכים לסופר (חוץ מבערבי חג או בימי ששי) אני מאושרת ותמיד מוצאת מה לקנות מעבר לרשימה שהכנתי מראש. עד לפני ההריון הייתי קונה לי הרבה מאוד דברים אבל מאז שהגוף השתנה ולא ממש חזר לעצמו, קצת מצער אותי לקנות לעצמי (אני עדיין מחזיקה אצבעות שאכנס למה שיש לי בארון) אז אני בעיקר קונה לילד, לבעל, לבית ואפילו מדי פעם מפנקת את הכלב.

יש נשים שתעדפנה שופינג ממשי/פיזי, בחנות או בקניון. הן יעדיפו לגעת בסחורה ולראות בעין את מה שהן קונות. בחלק מהמקרים גם אני כזאת ואני באמת חושבת שיש הרבה דברים שחשוב מאוד לראות/להרגיש/למדוד לפני שקונים. לא פעם קניתי דברים "ככה סתם מהקולב" והחזרתי למחרת כי היה פער בין איך שאני דמיינתי את הפריט על הגוף, לאיך שהוא ישב בפועל. לעומת זאת, יש את האסכולה השניה שקונה באינטרנט ואולי אף מעדיפה את זה על-פני הליכה לקניון הקרוב. תתפלאו לשמוע אבל גם אני שם. אני קונה ב-Ebay, Amazon, AliExpress, Next וברבים אחרים, אבל כן, אני גם הרבה פעמים אעדיף לקנות בחנויות מקוונות של הרשתות הגדולות ע"מ לחסוך זמן ולפעמים גם כסף (במיוחד כשעושים מבצעים לקניות דרך האתר בלבד).

קניות באינטרנט עושים בצורה חכמה או שלא עושים בכלל

לפני שמתחילים לקנות באינטרנט חשוב לדעת מספר דברים:

  • בטיחות – אל תתפתו לקנות באתרים נישתיים לא מוכרים. יכול להיות שקיבלתן מייל עם מבצע מטורף לחנות כלשהי. מעולם לא נרשמתן לקבלת דיוור מאותה חנות ואין לכן מושג איך קיבלתן את המייל.
    הרבה מאוד אתרים קונים רשימת לקוחות/מיילים מחברות גדולות ושולחות דיוורים שונים בתקווה שמישהו יפתח את המייל, יקליק ויקנה. זה מאוד דומה לאותם סמסים שאנחנו מקבלים על הלוואות או קניית קרקע אבל מעולם לא התעניינו בקניית קרקע בכרכור ובטח שלא ביקשנו שישלחו לנו הודעות לנייד כל יומיים. לכן, תשתדלו לקנות באתרים גדולים ומוכרים. גם אם אתן לא יודעות לזהות אם וזה אתר גדול ו/או מוכר, תנסו לחפש עליו קצת מידע באינטרנט לפני שאתן שולפות את כרטיס האשראי.
  • מידות – כמו כן, חשוב לזכור שהמידות הסיניות מאוד מאוד מאוד (!!!) שונות מהמידות שלנו, הנשים המערביות, ולכן לפני שקונים פריטי לבוש כדי להסתכל על טבלאות המידות השונות של אותו פריט, למדוד את עצמנו עם סרט מדידה ולראות אם ובאמת יש סיכוי שאותה חולצה או שמלה תעלה עלינו. דרך אגב, גם באתרים אמריקאים ובריטים (כדוגמת Next) אפשר לטעות במידות ולכן מאוד חשוב למדוד את עצמנו.
  • איכות – לפעמים כשמשלמים על משהו זול, אל תתפלאו אם ובאמת תקבלו משהו זול ולא איכותי. המלצה אישית – הרבה פעמים אני מסתכלת על קבוצות שונות של אונליין שופינג בפייסבוק ומחפשת שם מידע מאנשים אחרים שקנו את הפריט. קבוצות לא חסרות והן קיימות בכמעט כל תחום. אנשים שעושים שופינג גם לא חסר ומה שטוב בנו הישראלים זה שאנחנו יודעים לפרגן אם האיכות טובה, ועוד יותר יודעים להזהיר אם נפלנו קורבן לפריט שלא נראה כפי שהוצג והובטח לנו. גם אם אתן לא רואות את אותו פריט בדיון כלשהו, תרגישו חופשי לשאול שאלה ויענו לכן דיי מהר.
    דרך אגב, הרבה פעמים קורה שתקבלו המלצה או דיס-המלצה על פריט מסויים אבל יפנו אתכן למוכר/חנות אחרת שממנה שווה לקנות. יכול להיות שיהיה הבדל של דולר או שניים במחיר אבל אם ההמלצה חמה, זה הרבה פעמים שווה את זה.
  • משלוח – ברוב המקרים ניתן למצוא משלוח חינם/מבצעים על משלוח חינם/משלוח מוזל. אנחנו שמחות ומאושרות וניגשות לקופה אבל חשוב לדעת כי משלוח, ובעיקר מאתרים כמו AliExpress ו-Ebay, לוקח זמן. כדי לחסוך בעלויות המשלוח הרבה מהמוכרים שולחים אותו דרך הים ולא בטיסה ואז יכול מאוד להיות שיקח לו בין חודש וחצי לחודשיים עד שהוא בכלל יגיע לישראל. ואז, גם כשהוא כבר הגיע לארץ, הוא בטח יתקע בדואר ישראל. ככה שאם אתן צריכות משהו מהר, תבדקו היטב מאיזה אתר אתן מזמינות, תנסו לדבר עם המוכר/החנות ותראו אם יש לו אפשרויות משלוח נוספות (אולי אפילו שווה לשלם קצת יותר אם וזה ממש חשוב ודחוף לכן), תנסו להזמין הרבה זמן מראש.
    כמו כן, תבקשו מהמוכרים לשלוח את החבילה בדואר רשום ולקבל מהם את מספר המעקב כדי שתוכלו תמיד לדעת מה קורה עם החבילה שלכן.
  • עלויות – מעבר לעלות המוצר ו/או המשלוח, אל תשכחו שיש עלויות של מכס ומע"מ:
    • הזמנה עד $75 (כולל עלות משלוח במידה ויש ועד 2 ק"ג) – אין תוספת מכס ו/או מע"מ. חשוב לזכור שמדובר על סכום של עד $74.99. כל סנט מעבר, מעביר אתכן לקטגוריה הבאה.
    • הזמנה בין $75 – $500 – יש להוסיף 18% מע"מ על העלות הכוללת של החבילה, משמע, הן על המוצרים והן על דמי המשלוח במידה והיו.
    • הזמנה מעל $500 – יש להוסיף 18% מע"מ על העלות הכוללת של החבילה ומכס המשתנה בהתאם לגודל/משקל החבילה (במידה ותצטרכו לשלם מכס, תקבלו טלפון מהמכס המבקש מכם פרטי כרטיס אשראי לתשלום ושחרור החבילה).
  • מה קורה עם אתרים, בעיקר אמריקאים, שלא עושים משלוחים לארץ – לשופינג באתרים שלא עושים משלוחים לארץ כדוגמת Walmart, המציאו את חברות השילוח שנותנות לך כתובת בארה"ב. חברות כדוגמת Buy2USA ומסטופ מציעות פתיחת כתובת אמריקאית בחינם. הכתבות היא למעשה לוקר אישי שלך הנמצא במחסן איפשהו בארה"ב (למשל, ב-Buy2USA המחסן נמצא בניו-ג'רזי). זוהי למעשה כתובת פרטית שלך, בדיוק כמו הכתובת בבית שלך בישראל. כשאת מזמינה מאתרים שלא עושים משלוח לארץ את יכולה לתת את הכתובת הזאת. ברגע שהחבילה מגיעה לכתובת האמריקאית, את מקבלת הודעה על כך במייל, משלמת את עלויות המשלוח לארץ ומכס ו/או מעמ במידה ויש וזהו, החבילה נשלחת אליך ותגיע עם שליח עד פתח הבית.
    חשוב לזכור שכשמזמינים דרך שירותים כמו Buy2USA יש עלויות משלוח ולפעמים הן גבוהות ומייקרות את המוצר שרצינו להזמין. לכן, חשוב מאוד להשתמש במחשבונים שהם מציעים באתר ע"מ לאמוד את התשלום על השילוח שנצטרך להוסיף. מצד שני, הרבה אתרים אמריקאים מספקים משלוח חינם בתוך ארה"ב…אז לפחות לא תצטרכו לשלם Shipping עד הכתובת האמריקאית שלכן.
  • אמצעי תשלום – לרוב, כשעושים קניות באינטרנט, ניתן לשלם באמצעות כרטיסי אשראי (חשוב רק שתוודאי כי הכרטיס שברשתכן פתוח לחו"ל). מעבר לכרטיסי אשראי יש את PayPal. זהו למעשה ארנק אלקטרוני ומאפשר לכם לקנות ברשת בבטחה מבלי לחשוף את פרטי כרטיס האשראי ו/או חשבון הבנק שלכם. ברגע שיש לכן כרטיס אשראי בתוקף אתן יכולות להירשם ולפתוח PayPal בחינם, ללא עלויות חודשיות.

איפה כדאי לעשות שופינג?

להלן רשימת החנויות האהובות עלי. אני בטוחה שיש עוד שאני מפספסת ואשמח לשמוע מכן המלצות על חנויות שוות נוספות.

  • NextDirect – אתר בריטי עם גרסה ישראלית. סחורה איכותית ומחירים שפויים, במיוחד בבגדי ילדים.
  • eBay – האתר הפופלארי שמציע מגוון חנויות מקוונות, סחורות ומחירים. כדי מאוד לשים לב לדירוג החנות והמוכר לפני שקונים. כמו כן, יש לוודא כי החנות/המוכר שולחים לארץ כי יש כאלה שלא…
  • Amazon – אחד האתרים האהובים עלי ובאמת ניתן למצוא בו הכל, רק חשוב לשים לב כי לא את הכל שולחים לארץ.
  • Ali Express – עוד אתר שאהוב על הישראלים. חשוב מאוד לבדוק מי המוכר/חנות שאתם שדרכו קונים ולשים לב לטבלאות המידות במידה וקונים ביגוד.
  • Walmart – הרשת האמריקאית המוכרת והאהובה. אני בעיקר עושה כאן קניות של מוצרי ילדים, אוכל, איפור וקוסמטיקה. לרוב אני מזמינה מכאן בבלאק פרידיי כי יש להם מבצעים שווים ביותר ועושה משלוח עם אחת מחברות השילוח באמצעות הכתובת האמריקאית שלי.
  • M&CO – רשת ביגוד סקוטית שמציעה בגדים במחירים שווים לכל כיס. יש להם את כל המידות (כולל מידות גדולות). לרוב, המשלוח הוא אחיד ועולה 10 פאונד (לא משנה כמה מזמינים) ולפעמים גם יש מבצעים על דמי המשלוח.
  • Carters – מאז שעילאי נולד זאת אחת החנויות החביבות עלי. סחורה מעולה במחירים מדהימים. נכון שגם בארץ יש קרטרס אבל לא תמיד מביאים את כל הסחורה שיש להם בארה"ב והמחירים בארץ עדיין רחוקים מהמחירים בארה"ב, בעיקר כשיש סיילים. גם כאן אני משתדלת לעשות קניה אחת גדולה בבלאק פרידיי או בסייבר מאנדי ולעשות משלוח לארץ דרך הכתובת האמריקאית.
  • StrawberryNet – אתר הקניות הענק למוצרי בישום, קוסמטיקה וטיפוח. מחירים מדהימים, תמיד יש מבצעים והנחות על עשרות מוצרים ויש להם גם חברות קוסמטיקה וטיפוח שאין להשיג בארץ. האתר מזהה שנכנסים דרך הארץ ומוצג בעברית. שימו לב לבאנר בדף הבית ובכך תהיו מעודכנות במבצעים האטרקטיבים !
  • iherb.com / vitacost.com – דרכם ניתן לקנות ויטמנים, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, מוצרים לילדים, מוצרים אורגניים/ללא גלוטן/מוצרים בריאים בכלל במחירים זולים במיוחד. לרוב משלוחים חינם או בעלות נמוכה מאוד. המשלוח לארץ זריז (אלא אם זה נתקע בדואר).
  • Asos – אתר קניות הבגדים הגדול שאין מה להוסיף עליו מלבד – שלמות. משלוחים חינם, בגדים איכותיים, מבצעים והנחות. שלמות.

* עם הזמן אני אעדכן את הרשומה ואוסיף אתרים נוספים.

כמה עובדות מעניינות על אונליין שופינג בישראל

אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal התראיין לפני כמה שבועות בכנס Go E-Commerce. הוא סיפק אינפורמציה על הרגלי הקניות באינטרנט של הישראלים ואני חייבת לציין שהיו כמה דברים מעניינים:

  • 82% מהישראלים שרוכשים באינטרנט מבצעים גם רכישות באתרים מחו"ל וההסבר לכך הוא שככל שהצרכן בטוח יותר בחויית הקניה בארץ, כך הוא פתוח יותר לרכישות גם בחו"ל. עם זאת, הלקוח הישראלי מעדיף לקנות בישראל ולקבל שירות בעברית וזה פוטנציאל גדול עבור הסוחרים הישראלים. שמבחינתם האתגר הוא לספק ללקוחות שירות מהיר ויעיל, ולהציע מגוון רחב של מוצרים במחיר אטרקטיבי.
  • 27% מצרכני האופנה משלבים בין קנייה בחנות הפיזית ובין קנייה אונליין.
  • בשנה האחרונה רואים מספר טרנדים בארץ ובעולם, שימשיכו להוביל את התחום גם בשנים הקרובות:
    • הטרנד הראשון הוא קמעונאות רב-ערוצית: שילוב בין מספר פלטפורמות: חנות פיזית, חנות אונליין ומובייל. הצרכן משווה מחירים בחנות ומזמין בטלפון. הדבר בא לידי ביטוי במחקר שנעשה לאחרונה על ידי חברת Ipsos , שהצביע על כך ש-27% מצרכני האופנה מבצעים רכישה משולבת בין החנות הפיזית ובין החנות אונליין.
    • הטרנד השני הוא שירות החזרות חינם – Free Return Shipping  , שדווקא מגדיל את היקף המכירות, משום שבסופו של דבר לקוח רוצה לקנות. PayPal יצאה בקמפיין Free Return Shipping ב-27 מדינות בעולם ובחודשים הקרובים תשיק אותו גם בישראל.
    • הטרנד השלישי הוא צמיחת קטגוריית האופנה בתחום ה e-commerce-וה-m-commerce, שמשלב בתוכו את שני הטרנדים הקודמים.
  • קטגוריות נוספות שצמחו השנה: קוסמטיקה, אלקטרוניקה, צעצועים, תכשיטים ותיירות (עפ"י סקר של Ipsos ו-PayPal לשנת 2014).

ועכשיו, כל שנותר זה לצאת לקניות בטוחות ומהנות !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X