fbpx
אקססוריז ותכשיטים

תכשיט של פעם בחיים: איך תדעי לבחור את היהלום המתאים לך?

תכשיטי היהלומים הם לרוב תכשיטים הנשארים שנים אצל בעליהם ואף עוברים מדור לדור. אבל איך נדע לבחור את היהלום הנכון? המתאים והטוב ביותר עבורנו? רוני נמדר, המעצבת של מותג תכשיטי היוקר Roni N Jewellery מציעה חמישה טיפים כיצד לבחור את היהלום הנכון ביותר.

התאימו את עיצוב הטבעת לאורך החיים

טבעת יהלום היא כזו שתרצו לענוד כל העת, לפיכך חשוב שהיא תהיה נוחה על האצבע מבחינת מידתה והאופי בו היא מרגישה על האצבע  וחשוב לא פחות שתרגיש ״נכון״ למי שעונדת אותו. עיצוב טבעת שכולה  משובצת יהלומים יכול להתאים לאישה מסויימת, בעוד שחברתה תאהב מאוד את העיצוב אך תעדיף לענוד בעצמה טבעת ״סולידית״ יותר כאשר מרכז העיצוב והמיקוד הינו על יהלום אחד המשובץ בטבעת זהב נטולת יהלומים. טבעת היהלומים צריכה להיות כזו ש״תעבוד״ ותהיה נוחה ונוכחת בכל ״לוק״ אינדיבידואלי לאורך היום. אם זה ג״ינס וטי שירט, הבגדים שאתן בוחרות ליום עבודה או סגנון השמלה שאיתה אתן אוהבות לצאת בערב.

יהלומים הם אכן לנצח – וזו לא קלישאה

יהלומים עוברים במשך דורות מאם לבת. אנחנו אף פעם לא באמת ״בעלים״ של תכשיט יהלום שלנו, אנחנו רק נהנים ממנו לתקופת מה לפני שהוא עובר הלאה – ורבים הם האנשים שרוכשים טבעת יהלום למטרות השקעה. בכל תקציב שאותו מייעדים לרכישת טבעת יהלום – רכשו אותו עם תעודה גמולוגית לגיטימית ובינלאומית ידועה. התעודה המומלצת הוותיקה המקצועית המוכרת והמוערכת  ביותר בעולם הינה תעודת GIA האמריקאית (והינה היחידה  איתה אני מתעדת את היהלומים שלי). עם תעודת GIA אתם תהיו בטוחים שהיהלום שקניתם הוא אמיתי (ולא סינטטי), שהצבע, הניקיון והחיתוך שלו מתועדים במדוייק (פרמטרים אלה משפיעים על מחיר היהלום כמובן), וחשוב לא פחות שהיהלום החדש שלכם הוא לא יהלום דמים ומגיע ממכרות לגיטימיים בעולם ובפיקוח בין לאומי מחמיר.

לכו עם הלב !

עבורי עיצוב טבעות יהלומים הוא עולם ומלואו והבחירה שלכם בטבעת המושלמת היא לגמרי סובייקטיבית ואמוציונלית – לכו עם ראש פתוח, הרגישו את הטבעת על האצבע, התאהבו ביהלום שלכם – זה שבניצוצו המיוחד מדבר אליכם ובעיצוב המיוחד שנכון לכם. לכל עיצוב יש סיפור שיקשר בקשר ישיר למאורע המיוחד בחייכם, זה שמוביל אתכם לרכישת טבעת יהלום. אם זה יום נישואין, אירוסין , לידה או יום הולדת – יהלום לאורך ההיסטוריה נודע כמתנת האהבה האולטימטיבית. יהלום נודע ככזה שמצית אהבה בלבבות וסמל האהבה הניצחית  – וטבעת היהלום  החדשה שלכם לעולם תהייה מזכרת מאותו זיכרון אהבה מיוחד בחייכם -לכם יוותר רק להתאהב בטבעת האחת.

בדיקת איכות היהלום על פי the 4 C's

משאבים עצומים הושקעו ומושקעים לאורך השנים בחקר היהלום ומדובר במדע של ממש. ובכל זאת, על קצה המזלג, איכות היהלום נמדדת על פי 4 פרמטרים בינלאומיים הנקראים the 4 C's (הם גם קובעים את מחיר היהלום):

  • Color – יהלומים חסרי צבע נקראים יהלומים לבנים ונחשבים לטובים יותר בסקאלת צבעי היהלומים שנעים בין לבן לחום. ככל שהיהלום לבן יותר כך נחשב צבעו לאיכותי יותר. סקאלת היהלומים הלבנים נעה בין הצבעים D-H והם צבעי היהלומים המשובצים בתכשיטי Roni-N Jewellery. החל מהצבע I ועד הצבע P – מדובר ביהלומים בגוונים שונים של חום.
  • Clarity – פרמטר המתייחס לנקיון היהלום. ברוב המוחלט של היהלומים בעולם קיימים מינרלים וקריסטלים טבעיים המשפיעים על נקיונו של היהלום. ביהלומים הנקיים יותר יהיו פחות, ובנקיים לחלוטין לא יראו שום קריסטלים או מינרלים.  יהלומים נקיים  נעים בין רמת נקיון VVS -SI1, כאשר יהלום ללא רבב נקרא יהלום internally flawless ומצויין בתעודה הגמולוגית כ -IF. היהלומים המשובצים בתכשיטי Roni-N Jewellery מתחילים מרמת ניקיון של VS ועד יהלומים בניקיון IF .
  • Carat – משקל היהלום. ככל שהיהלום גדול יותר – כך משקלו בקראטים גבוהה יותר. היהלומים המשובצים בתכשיטי Roni-N Jewellery מתחילים ב 0.30 ליהלום הקטן ביותר ועד ליהלומי 20 קראט נדירים המשובצים בתכשיטי אספנים.
  • Cat – חיתוך היהלום המשפיע על הפרופורציות של היהלום, על רמת הגימור שלו ועל האופן בו היהלום מנצנץ באור. אידיאל חיתוך יהלום לפי פרמטרים בתעודת GIA הינו excellence. בתכשיטי Roni-N Jewellery משובצים יהלומים ברמות החיתוך הגבוהות ביותר קרי Very Good – Excellent.

לבדוק האם היהלום "מטופל"

חשוב לשאול בעת רכישת תכשיט היהלום האם מדובר ביהלום "מטופל". יהלומים "מטופלים, הינם יהלומים שעברו ׳טיפול ניקוי פגמים שהביא לשינויי צבע לצבע לבן יותר בתהליך מעבדה  כימי או בתהליך חימום ״המטפל" בניקיון היהלום במטרה להביאו לרמת נקיון גבוהה יותר. יהלומים מטופלים אינם טבעיים, הם עברו תהליך מלאכותי בכדי לשפר את רמות איכותם  והם משמעותית זולים יותר. בתעודת GIA יצויין שהיהלום הינו מטופל בהערות התעודה. כל היהלומים המשובצים בתכשיטי Roni-N Jewellery הינם יהלומים טבעיים לחלוטין.

לפרטים נוספים: www.roni-n.com או בטלפון מספר: 0549851957

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X