fbpx
הריון ולידה

ילדת לאחרונה? סובלת מנשירה? יש פתרון !

הדרמטולוג ד"ר יורי שקלר מסביר על נשירת שיער מוגברת לאחר הריון ובכלל…

נשירה מוגברת שכיחה לאחר לידה, הליך המאפיין נשים רבות בגילאים 25-40, ונובע בדרך כלל מכך, שיותר זקיקי שיער נמצאים בשלב הצמיחה הפעילה בתקופת ההיריון.

עם סיום ההיריון והשינוי במצב ההורמונאלי, זקיקים אלו עוברים חזרה לשלב המנוחה, דבר המתבטא לעיתים קרובות בנשירת יתר. תופעה זו היא זמנית וצפיפות השיער חוזרת ברוב המקרים למצב הנורמלי תוך חודש עד חצי שנה מיום הלידה.

גורם מרכזי לנשירת שיער לאחר לידה הוא מחסור של ויטמינים ומינרלים אצל האם, משום שהעובר, הזקוק לכל אלה בתקופת גדילתו ברחם, "משך" אותם אליו. לפעמים נשירת שיער מוגברת נובעת פשוט מהעובדה כי הגוף חווה שינויים רבים, ובחודשים שלאחר הלידה מחזוריות צמיחת השיער תשוב למצבה הטבעי.

חשוב לדעת כי גם בתקופה שלאחר הלידה וכן בתקופת ההנקה, עלולות נשים לסבול מנשירת שיער וזאת בשל מחסור בוויטמינים, שינויים הורמונאליים ושינויים נפשיים. על כן, חשוב מאוד להקפיד על תזונה עשירה ובריאה אשר מעודדת את בריאות הגוף וחוזק השערה וכן מומלץ להקפיד על ויטמין B12 וויטמין B6 ומזונות שעשירים בברזל ואבץ.

הדרמטולוג ד"ר יורי שקלר, מסביר על נשירת שיער באופן כללי:

איבוד שיער היא בעיה רפואית שכיחה המופיעה אצל נשים וגברים כאחד. היא יכולה לתקוף בכל גיל והסיבות הינן מגוונות: תזונה לקויה וחסרת חלבונים (השיער בנוי מחלבונים KERATIN), דיכאון או סטרס, שהוא מילה כוללת לגורמים פיסיים ונפשיים רבים (לחץ, פרוצדורה כירורגית, מחלה שלוותה בחום וכיוב'). לכן חשוב להיבדק ע"י רופא.

אנחנו נולדים עם מספר זקיקי שיער שנעים בין 70,000 עד ל120,000 במשך החיים כל זקיק מגדל בערך 20 שערות כאשר יש יותר צמיחה בקיץ ופחות בחורף. בתהליך ההתקרחות, השערות החדשות הצומחות במקום אלו שנשרו הופכות להיות פלומתיות יותר (דקות). באופן נורמלי, כ- 85% מהשערות נמצאות בשלב הצמיחה, וכ 10% עד 15% בשלב נשירת שיער. בנשירת שיער מוגברת או התקרחות, אחוז השערות הנמצאות בשלב נשירת שיער עולה, ויכול להגיע עד 50%.

תזונה לקויה שאינה כוללת די חלבונים גורמת לנשירת שיער מהטעם הפשוט שאין לגוף מספיק חלבונים לייצור שיער או לשמירה על הקיים. הגדלת כמות החלבונים הנצרכת תסייע לגוף לייצר שערות חדשות ובזמן קצר, יחסית, השיער יחזור למראהו הקודם.

אולם, לא כל הסיבות לנשירה כל כך פשוטות ולכן גם לא כל הפתרונות הם מיידים וקלים לביצוע. כאמור, יש סיבות נוספות לנשירת שיער שבעטיין המטופל אף צריך לקנות חומרים ייעודים לטיפול בשיער  על מנת לחזק את סיב השיערה , ניתן למצא מגוון מוצרים על המדף אך חשוב להתחיל ממוצרים עם רכיבים טבעיים שהם בטוחים לשימוש ומוכחים מדעית, לדוגמא פילקסיל ומניסיון אישי – זה עובד. לא תוך יומיים, אבל כבר אחרי שבוע ראיתי הפחתה בכמות השיער שנושר והשיער חזר להיות חזק, מבריק ובעיקר נראה ומרגיש בריא.

סדרת מוצרי הטיפוח לשיער של חברת פילקסיל- Pilexil
צילום: יח"צ

הגורמים השכיחים לנשירת שיער מוגברת בקרב נשים צעירות בכלל הם: חוסר בברזל, תגובה לדיאטות חריפות, מצבי מתח מתמשכים, מחלות שונות (הפרעה בתפקוד בלוטת התריס, סכרת, אנמיה), לאחר לידה או הפלה או לאחר הפסקת נטילת גלולות נגד הריון.

כאמור, נשירת שיער יכולה גם להופיע מספר שבועות עד חודשיים לאחר חום, שפעת או דלקת ריאות חריפה. במקרים אלה, אובדן השיער הוא לרוב זמני והמחזור הרגיל של צמיחת השיער עשוי להתחדש לאחר חודשים ספורים. הפרעות בפעילות בלוטת התריס יכולות גם הן לגרום לדלדול השיער, שהוא הפיך, לאחר הטיפול המתאים בבלוטה. לעתים רחוקות, תרופות מסוימות, ביניהן תרופות נגד שיגדון (Gout), תרופות לטיפול בדיכאון, תרופות מסוג חוסמי בטא (המשמשות לטיפול ביתר לחץ דם ובהפרעות בקצב הלב) ותרופות המכילות נגזרות של וויטמין A תרופות מעין אלה עלולות לגרום בין היתר לנשירת שיער מוגברת. הפרעות הורמונאליות המתבטאות אצל נשים בשיעור יתר ובמחזור בלתי סדיר, עלולות גם הן לגרום לדלדול שיער. הטיפול בהפרעה ההורמונאלית מביא ברוב המקרים לצמיחה תקינה מחודשת של השיער.

הכי חשוב לנסות לשמור על אורך חיים בריא ולהיות במעקב אם צריך.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X