fbpx
איפור וטיפוח

טיפים לחשיפה נכונה לשמש וטיפוח העור בקיץ הישראלי

בין אם אנחנו אוהבות את החום הישראלי ובין אם לא, אין מה לעשות – חודש יוני הגיע ואיתו גם בוא הקיץ. האמת, אם לא מחשיבים את השבוע גיהנום שהיה לפני משהו כמו 3 שבועות, כרגע עדיין לא כזה נורא בחוץ (אלא אם ממש חם לכן מעל 27 מעלות). אבל כולנו יודעות מה צופה לנו עתיד הקיץ הישראלי 😏 .

שבוע שעבר הייתי לראשונה בים מזה שנתיים וקצת. אישית לא מתה על הים, יותר נכון, אני לא מתה על החול. מספיק לי כשהילד חוזר מדי יום עם רבע ארגז חול בכיסים של המכנס. כך שללכת לים זה לא הבילוי המועדף עלי. אבל שבוע שעבר משהו השתנה – היינו בים בשעות אחה"צ והיה לי כיף. למרות החול והמדוזות המתות על קו החוף – היה לי כיף. עד כמה היה לי כיף? כבר קבעתי עם בעלי שנלך מדי שבועיים, באותן שעות. 

אבטיח בים
חובה בכל הגעה לים - אבטיח
הילדים ניהנים בים
הילדים מתלהבים!

דברים שכדאי לדעת לפני שאנחנו נחשפות לשמש

כמובן, כיאה ללבנבנה שכמוני עם ילדים לבנבנים, הצטיידתי בכמות קרם הגנה מטורפת לבילוי בים, אבל היי – לפחות כולנו היינו מוגנים מהשמש ועם ריח ממכר של קרם ההגנה של ד"ר פישר (הם חייבים להמציא דיאודורנט או קרם גוף בריח הזה. כל השנה יהיה ניתן להריח כאילו אנחנו בחופשה). 
אז לכבוד ימי הקיץ החמים, הבילוי בשמש וההגנה על העור, הנה טיפים שווים לשמירה על עור הפנים והגוף בחום, בשמש ובלחות הישראלית.

  1. חשיפה נכונה –  מומלץ להיחשף לשמש בשעות הפחות מסוכנות – עד 10:00 בבוקר ומ-17:00 אחר הצהריים.
  2. מריחה יומית – הקפידו על מריחה יומיומית של תכשיר הגנה ייעודי מהשמש ואל תסתפקו בתכשיר קוסמטי עם מסנן קרינה – נשים רבות מסתפקות בתכשירי קוסמטיקה המכילים מסנני קרינה, ואינן משתמשות בתכשירי הגנה ייעודיים. הבעיה היא שאף כי מסנני הקרינה בתכשירים הקוסמטיים זהים לאלו המצויים בתכשירים הייעודיים, הרי מאחר שבניגוד לתכשיר הגנה, קרם לחות מורחים בכמות קטנה יחסית, כמות החומרים המסננים אינה מספיקה כדי להעניק לעור הגנה נאותה. על פי הנחיות ה-FDA, חשוב לבחור בפורמולה המספקת הגנה בפני קרינת UVA ו-UVB גם יחד, שהיא בעלת מקדם הגנה SPF 15 לפחות, ולמי שמשתייך לקבוצות סיכון, או כאשר יוצאים לפעילות ממושכת מחוץ לבית – מקדם הגנה של SPF 30 לפחות. 
  3. התאימו את קרם ההגנה למתמרח – אם אתן אמהות לתינוקות, אז תשתמשו בקרם הגנה לתינוקות (BabyNatural של ד"ר פישר מלווה אותי כבר 5 שנים ועדיין משתמשת בו על הקטנה בת ה-3). אם הילדים גדולים יותר, אז אין בעיה להשתמש במוצרי הילדים של ד"ר פישר. חשוב להסתכל על ההוראות מאחור ולהשתמש בתכשיר בצורה אחראית.
  4. התאימו את קרם ההגנה לעורכן – בעלות עור בהיר, כמוני, נוטות להישרף מהר יותר מבעלי עור כהה, ולכן זקוקות למסנני קרינה בעלי SPF גבוה יותר ולהקפיד לחדש את המריחה לעיתים תכופות יותר. באופן כללי, ההתאמה לפי גוון העור היא כדלהלן: לעור בהיר ובהיר מאוד, שנשרף בקלות בחשיפה לשמש ובדרך כלל לא משתזף או משתזף רק מעט, יתאים תכשיר עם 30-50 SPF. לעור בעל גוון "בינוני" שנשרף לעתים אך משתזף, יתאים תכשיר עם 15-30 SPF; לעור בינוני עד כהה שנכווה לעתים רחוקות ומשתזף בקלות יתאים תכשיר עם 15 SPF.
  5. מומלץ להשתמש במקדם הגנה ספציפי לעור הפנים שכן מקדמי הגנה אלו עשירים ברכיבים חיוניים כגון –ויטמינים, נוגדי חימצון ומרכיבי לחות המעשירים את העור.
  6. אם אתן רוצות להתאפר מעל לתכשיר, בחרו בתכשיר מתאים – כיום קיימים תכשירי הגנה שאינם שומניים ודביקים, המאפשרים להתאפר לאחר מריחתם. האיפור אינו פוגם ביעילות קרם ההגנה. ישנם גם תכשירי הגנה המכילים מייק-אפ, שניתן להתאפר ישירות עליהם.
  7. מריחה נכונה – הקפידו למרוח את התכשיר על כל האזורים החשופים ולא רק על הפנים – אל תשכחו את קצות האוזניים, הצוואר והמחשוף, השפתיים ואזורים מחוסרי שיער הקרקפת אצל גברים.
  8. כמות נדיבה – לכמות הנמרחת על העור ישנה חשיבות רבה – רוב האנשים מסתפקים במריחת כמות זניחה, אלא שכמות כזו אינה מספקת הגנה נאותה לעור, גם אם מורחים קרם בעל מקדם הגנה גבוה. על פי המלצות ה-FDA חשוב למרוח כמות מספקת של התכשיר – 2 מיליגרם קרם לכל 2 סנטימטרים בעור.
  9. חשוב למרוח את מקדם ההגנה 15-30 דקות לפני שיוצאים לשמש – זאת, על מנת שהתכשיר יפעל באופן מיטבי. רצוי לחדש את המריחה מדי שעה וחצי-שעתיים. כמו כן, חשוב לחדש את המריחה אחרי כל פעילות שגורמת להסרת התכשיר – כגון שחייה, רחיצת הפנים, הזעה וכדומה.
  10. הקפידו להימרח גם לפני כניסה למים – 95% מקרינת השמש חודרת את המים לעומק של 5 ס"מ וכ-40% לעומק של 50 ס"מ. בנוסף, בחוף הים החזרת הקרינה מהמים ומהחול מגבירה את עוצמת החשיפה. כמו כן, חשוב להתנגב מיד ביציאה מהמים, שכן עור רטוב נוטה למשוך אליו יותר את קרני השמש.
  11. תכשירי ההגנה מהשמש מומלצים לשימוש למשך שנה מיום תחילת השימוש – גם אם התכשיר מאוחסן בתנאים מוצלים וקרירים, עדיין הרכיבים נוטים להשתנות והאפקטיביות שלהם פוחתת משמעותית.
  12. נכוויתן מהשמש בכל זאת? בראש ובראשונה חשוב להרגיע את העור – מומלץ להפחית את האדמומיות והכאב ולמנוע את המשך הנזק לעור. רצוי לעשות זאת באמצעות תכשירים המכילים רכיבים מרגיעים טבעיים, כגון אלוורה והממליס, הידועים בתכונות ההרגעה והריפוי הטבעיות שלהם. לצמחים אלה השפעות מרגיעות ונוגדות דלקת, והם מזרזים תהליכי ריפוי והחלמת פצעים.
  13. לשיקום העור מומלץ מאוד גם למרוח על העור תכשיר המכיל ויטמין C – מחקרים קליניים רבים הראו כי לוויטמין זה, הפועל כנוגד חמצון עוצמתי, יכולת להפחית את הנזק הנגרם לקולגן ולאלסטין על ידי הרדיקלים החופשיים כתוצאה מהחשיפה לשמש.
  14. הקפידו לשמור על לחות העוראמצעים חיצוניים כמו שתייה מרובה ומריחת קרם לחות הם הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ולהגן על העור מפני התאדות המים וההתייבשות המואצת שנגרמת על ידי השמש והמזגנים. הקפידו לשתות מים ולמרוח קרם לחות איכותי לפחות פעמיים ביום. 
  15. הקפידו היטב גם על ניקיון העור הפרשת הזיעה המוגברת בקיץ והזיהום שבאוויר סותמים את נקבוביות העור, ולכן מצריכים ניקוי יסודי יותר.
  16. תקנו את נזקי השמשהזינו את העור בתכשירים המכילים נוגדי חמצון כגון ויטמיני A, C ו-E, אשר מסייעים למנוע את נזקי החמצון הנגרמים על ידי הרדיקלים החופשיים ופוגעים גם ביכולת העור לשמר לחות. בנוסף, רכיבים אלו פועלים לשיקום מנגנוני שימור הלחות באפידרמיס ובדרמיס על ידי האצת פעילות התאים הפיברובלסטים יצרני החומצה ההיאלורונית והחלבונים הסוכריים. רכיבים יעילים נוספים המסייעים לשיקום העור הם אנזימי תיקון. אנזימים ייחודיים אלו, המיוצרים בעורנו, מתקנים את הנזק שנגרם לדנ"א של תאי העור על ידי הרדיקלים החופשיים כתוצאה מחשיפה לקרינת UV, ועל ידי כך פועלים לנרמול התאים ולשיקום העור.

מוצרים להגנה מפני השמש

נכון, יש לא מעט מוצרים וקרמים להגנה מפני השמש ואני מודה שאני קונה כל שנה מוצרים חדשים. עם זאת, יש מוצרים שמלווים אותי כבר תקופה ארוכה ובהם אני תמיד משתמשת. הנה ההמלצות שלי למוצרים שכדאי שיהיו לכן בקיץ הקרוב:

  • סדרת אולטרסול SPECTRUM – הינה סדרה פורצת דרך המבוססת על טכנולוגיה ייחודית, המסייעת לראשונה גם בהגנה מפני קרינת HEV (High Energy Visible light) – קרינת האור הנראה באנרגיה גבוהה. הטכנולוגיה מסייעת להגנה מספקטרום רחב במיוחד של קרני השמש המזיקות UVA+UVB+IR+HEV. מחקרים שפורסמו לאחרונה מעידים על נזקים הנגרמים לעור גם מחשיפה לקרינת HEV המעודדת יצירת רדיקלים חופשיים מזיקים הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור, להיווצרות כתמים, קמטים ולרפיון עור. השנה מציעה ד"ר פישר את תכשירי הסדרה בהגנה מוגברת במיוחד של SPF50+.
    הסדרה כוללת:
    • ספריי שקוף – מחיר: 69.90 ₪ (200 מ"ל)
    • ספרי תחליבי – מחיר: 69.90 ₪ (200 מ"ל)
    • תחליב הגנה – מחיר: 69.90 ₪ (200 מ"ל)
    • קרם פנים – 59.90 ₪ (50 מ"ל)
  • אולטרסול Free Kids – ד"ר פישר מרחיבה את סדרת אולטרסול Free ומשיקה את אולטרסול Free Kids – סדרת תכשירי הגנה המיועדת לילדים בעלי עור רגיש. המוצרים בסדרה הינם ללא פראבנים, ללא שמנים, ללא בושם וצבע וללא רכיבים מן החי. תכשירי הסדרה מכילים קומפלקס אנטי אוקסידנטים, המותאם במיוחד לילדים, המשלב ויטמין E ותמצית תה ירוק, לסיוע בהגנה מפני רדיקלים חופשיים ובשמירה על מראה עור בריא גם בטווח הארוך. תכשירי הסדרה במרקם קליל, נספגים במהירות, אינם שמנוניים, היפואלרגניים ועברו בהצלחה את מבדק סנסיטיב המעיד על התאמתם לבעלי עור רגיש.
    הסדרה כוללת:
    • ספריי שקוף – מחיר: 59.90 ₪ (200 מ"ל)
    • תחליב הגנה – מחיר: 59.90 ₪ (200 מ"ל)
    • קרם פנים – מחיר: 49.90 ₪ (50 מ"ל)
  • אולטרסול בייבינטורל – סדרת הגנה משמש לתינוקות, היחידה בישראל, המעניקה הגנה מוגברת במיוחד (SPF50+) ומבוססת על 100% מסנני קרינה טבעיים. מנגנון ההגנה של מסנני קרינה אלו מתבסס על עיקרון "אפקט המראה": קרני שמש פוגעות בעור וחוזרות ומתפזרות חזרה באוויר. הפורמולות הייחודיות של אולטרסול בייבינטורל מכילות קומפלקס אנטי אוקסידנטים המשלב ויטמין E ותמצית תה ירוק לסיוע בהגנה מפני רדיקלים חופשיים. המוצרים בסדרה היפואלרגנים, עמידים מאוד במים, ללא פראבנים ועברו את מבדק הרגישות (sensitive) המעיד על היותם מתאימים לעור עדין ורגיש כעורו של תינוק. קרם הפנים נבדק אופטלמולוגית ע"י רופא עיניים מוסמך, מתאים לשימוש באזור העיניים. המוצרים בסדרה מועשרים בשמנים מסוג קמומילה, קלנדולה ופשתן להענקת לחות וריכוך העור.
    הסדרה כוללת:
    • תחליב הגנה – מחיר: 59.90 ₪ (125 מ"ל)
    • קרם פנים – מחיר: 54.90 ₪ (50 מ"ל)
מוצרי ד"ר פישר להגנה מהשמש
כמו שאמרתי...לקחתי לא מעט הגנה לים 😉
  • סדרת סנברלה מבית HL –  כוללת תכשירי הגנה מהשמש המשלבים לחות ומתאימה לשימוש יומיומי להגנה על העור מפני קרינת UVA ו- UVB. שני התכשירים בסדרה בעלי הגנה SPF 30, כאשר ניתן לבחור בין תכשיר המעניק הגנה ולחות, לבין כזה הכולל גם דמי מייק- אפ, המיועד בנוסף לכיסוי כתמי עור והענקת גוון אחיד. להגנה מקסימאלית יש להימרח מריחה ראשונה לפני היציאה לשמש בכל חלקי העור החשופים ולאחר מכן לחזור על הפעולה במרווחים של שעתיים.
    • תחליב הגנה – מחיר: 90 ₪ (50 מ"ל)
    • תכשיר הגנה משולב דמי מייקאפ – מחיר: 100 ₪ (50 מ"ל)

רוב הטיפים בכתבה ניתנו ע"י מירב בן יקר, מנהלת הדרכה ראשית של מותג הקוסמטיקה המקצועית HL.

סדרת ההגנה לעור של HL
צילום: אורי גרון
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X