fbpx
הורות וילדים

טיפים להקלה על המעבר מאוכל מרוסק למזון מוצק

אמנם זה היה לפני כשנה וחצי, אבל אני עדיין זוכרת את ההתרגשות כשבני הבכור התחיל לאכול מזון מוצק. לא רק 2 כפיות של מחית כלשהי בשלב הטעימות, אלא ממש ארוחה שלמה של מוצקים. קניתי ירקות טריים והודו נקבה/עוף ובישלתי מרק מזין שאותו כמובן ריסקתי. באחת הפעמים הייתה לי פאשלה קטנה והייתי עסוקה בלדבר בטלפון תוך כדי שאני מעבירה את המרק החם לבלנדר (הבלנדר מוט באותו זמן שבק חיים) וכנראה לא החזקתי טוב את השסתום שיש בפקק של הבלנדר וכל מה שאני זוכרת זה הרבה מאוד מרק בכל מקום ואותי מנקה כל פינה אפשרית במטבח. היו זמנים 🙂

מילה חגגה בשבוע שעבר חודשיים, ככה שיש עוד חודשיים וחצי לפחות עד שאתחיל איתה טעימות, אבל כבר עכשיו אני מפנטזת על הרגע שבו אתן לה מרק ואצלם את הפרצופים שהיא עושה. אני מקווה שתהיה כמו אחיה ותזרום ותאהב לאכול. אבל עד שזה יקרה, אני ממשיכה ללקט מתכונים וטיפים להקלה על המעבר מאוכל מרוסק למזון מוצק, וטוב שיש את חני טרנר, מנכ"לית חברת "הנסיך הקטן", המתמחה בייבוא ושיווק מוצרי תינוקות איכותיים, עוסקת במישרין כבר 21 שנה בתחום האכלת תינוקות, פעוטות וילדים.

בהיותה אם לארבעה ילדים, אותם גידלה במקביל לחברת הנסיך הקטן, צברה המון ניסיון וידע בתחום. אחת הסיבות המרכזיות בגללה בחרה את תחום ייבוא מוצרי התינוקות לישראל, היא על מנת להקל על הורים בכל שלבי הגדילה של ילדיהם. טרנר, ממרום ניסיונה כאימא וכאשת מקצוע בתחום התינוקות, גויסה להעניק מעט טיפים על תקופת המעבר ממזון מרוסק למזון מוצק.

כיצד עוברים ממזון מרוסק למזון מוצק בקלות ובכיף?

  • הדבר הראשון שחשוב לזכור, הוא סבלנות, סבלנות ועוד קצת סבלנות. תינוקות חווים דברים חדשים דרך כל החושים שלהם: טעם, ריח, מישוש וכדומה ולכן במעבר למזון מוצק אתם צריכים להיות מוכנים להרבה בלגן.
  • לפני שמתחילים לתת לתינוק לאכול מוצקים חשוב להתחיל באוכל אצבעות- אוכל שניתן לאכול בידיים. בהתחלה כחטיף ולא כארוחה עיקרית. עדיף לתת מזון שמתמוסס ברוק, כמו קרקרים, חטיפים מיוחדים לתינוקות, פסטה וכדורי אורז. לאחר מכן ניתן לעבור לירקות ופירות חתוכים למקלות.
  • אל תפחדו, גם אם לתינוק אין עדיין ולו שן אחת הלסתות שלו מספיק חזקות ללעוס.
  • סינר הוא מצרך חובה מהרגע הראשון שמתחילים להאכיל בכפית. ילדים מתלכלכים בזמן האוכל, כך הם מתנסים ולומדים את המרקמים והטעמים, ע"י מעיכתו בידיים ומריחתו סביבם . סינר יכול לעזור למזער את הלכלוך .
  • חשוב לא לנקות את הילד, במיוחד במגבונים, בזמן ההאכלה. לכלוך מסביב לפה עוזר לילד לפתח רפלקס של ליקוק. טעם הסבון של המגבונים עלול להקשר אצל הילד לטעם האוכל. כמו כן חשוב לא להביע גועל או כעס בזמן האוכל על מנת שהילד לא יקשר אכילה למשהו שלילי או אסור.
  • מניסיון אישי, האכלה של תינוקות היא משימה קשה ומלאה בהתלבטויות, אך עם השנים הפך העניין לקל יותר,  עם פטנטים כמו "מצמיד הקסם"  שתפקידו לשמור על הצלחת או הקערית במקומה ובמסווה צבעוני וחביב. את מצמיד הקסם ניתן להצמיד לכל משטח אופקי שטוח כמו המגש בכיסא האוכל או על שולחן האוכל עצמו, ועליו להצמיד כלי אוכל מכל חומר וסוג, קרמיקה ,פלסטיק וזכוכית. ככל שירצה הפעוט לא יוכל להזיז את הכלי או להפילו לרצפה מאחר והמצמיד עשוי סיליקון רך שנצמד לכלי ומונע ממנו להפוך לצלחת מעופפת או קערית. המצמיד מפחית לכלוך וניקיון שאחרי…
  • בחירת הצלחות והכפיות חשובה גם היא, חשוב שיהיו נוחות לאחיזה של ההורה ושל התינוק ושגודלן וצורתן תהיינה מותאמות לשלב ההתפתחות של התינוק.
  • לאחר  שהתינוק יודע לאכול וללעוס אוכל אצבעות ניתן בהדרגה להמיר את הארוחות העיקריות למזון בחתיכות. בהתחלה לטחון את המזון למרקם גס יותר ויותר עד שממש עוברים לחתיכות. חשוב לזכור כי כל תינוק הוא שונה, יש כאלה שמהתחלה לא יאהבו מזון טחון למחית, אלא אוכל חתוך לחתיכות קטנות ויש כאלה שיסרבו לאכול משהו גס יותר ממחית נוזלית עד לשלב מאוד מתקדם. בד"כ תינוקות מוכנים ללעוס כאשר צומחות השיניים הטוחנות.
  • גם בשלב המעבר למוצקים כמו בטעימות חשוב לשלול אלרגיות ולהציג מזונות חדשים בשעות הבוקר ובנפרד ממאכלים אחרים.
  • בכל שלב חשוב לזרום עם הילד, עם ההעדפות והקצב הספציפיים שלו והכי חשוב, ליהנות מהמסע כיוון שמעבר למזון מוצק הוא הישג אדיר ונקודת ציון חשובה בהתפתחות של הילד שלכם.

ואם אתן מחפשות מוצרים שיקלו על המעבר למוצקים, אתן חייבות להכיר ולהתנסות במוצרים של טומי טיפי. אנחנו משתמשים בבקבוקים שלהם כבר שנתיים (לבן יש את שלו, לבת את שלה), וגם בכפיות של אקספלורה ובעוד מוצרים. הם עמידים (בגיל שנתיים הנוראי יוצא שהילד בודק עד כמה באמת כלי האוכל עמידים כשמעיפים אותם מכסא האוכל), מתנקים בקלות (את הכפיות אני גם מכניסה לסטרליזטור), פונקציונאלים אך בעיקר הופכים את הארוחה לחוויה.

חברת "הנסיך הקטן", מתמחה בייבוא מוצרי תינוקות איכותיים, כלי כתיבה וצעצועים, ביניהם מותגי: Tommee Tippee (טומי טיפי), סמי הכבאי, טבע תום, פישר פרייס ועוד.  http://www.littleprince.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X