fbpx
כושר, תזונה ובריאות

האם כל אחת יכולה לרוץ? טיפים ועצות למתחילות לרוץ

 

הטיפים והעצות באדיבות מומחי חברת הרבלייף

אמרו על ריצה שהיא מזיקה לגוף בטווח הארוך, שהיא גורמת לפציעות, שהיא מתאימה רק למי שבכושר שיא ושעדיף ללכת, ובכל זאת, משנה לשנה הריצה תופסת תאוצה, הפארקים מתמלאים ברצים, והמרוצים הופכים למבוקשים יותר ויותר. אז מה יש בריצה שסוחף כל- כך הרבה אנשים ונשים?

לריצה יש לא מעט יתרונות בריאותיים הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי. הריצה טובה לבריאות הלב, מחזקת את מערכת החיסון, תורמת למצב הרוח, מחזקת את השרירים, תורמת לחיטוב והרזיה, משפרת את קצב חילוף החומרים, מונעת מחלות, דיכאון והשמנת יתר. יש נשים המוצאות בריצה מפלט ושקט נפשי, אחרות רצות כדי להיות בכושר יותר טוב, ישנן רצות חברתיות שנהנות לרוץ בקבוצה ואחרות משתמשות בריצה כעזרה לחיטוב והרזיה. בשורה התחתונה – הריצה באמת מתאימה כמעט לכולן.

היכון, הכן, צאו לדרך!

  • אז למי לא? לנשים בהריון שמעולם לא רצו לפני, לנשים עם בעיות ברכיים ומפרקים, לסובלות מהשמנת יתר.
  • למי כן? לכל שאר האנשים הבריאים.

איך מתחילים?

ראשית, ההמלצה היא לעשות בדיקות דם ולעבור בדיקת רופא, שייתן אישור להתחיל לרוץ. אם חסר לכן ברזל, ויטמינים או מינרלים, מומלץ לקחת.

מה המטרה שלכן?

כדאי שתהיה מטרה שתניע אתכן ותגרום לכן להתמיד. החליטו מה בדיוק אתן רוצות: לרוץ בשביל הכיף, להצליח לרוץ 5 או 10 קילומטרים, או להצליח לרוץ חצי שעה ברצף. המטרה כמובן עשויה להשתנות עם הזמן והמרחק.

מאובזרות?

אחד היתרונות הבולטים בריצה, זה שהיא לא עולה כסף, למעט האבזור שכולל בגדי ריצה קלילים ונעלי ריצה איכותיות. לפני שיוצאים לריצה כדאי שיהיו לכן נעלי ריצה טובות, שישמרו על הקרסוליים, ימנעו פציעות ויגרמו לכן להיות רצות טובות יותר. אין נעל ריצה אחת טובה מאחרת, לכל אחת יתאימו נעלי ריצה אחרות ולכן יש למדוד, לנסות ולרוץ עד שתמצאו את האחת שלכן.

עם מי לרוץ?

יש נשים שאוהבות לרוץ לבד, עם או בלי האזניות, ויש נשים שמוכרחות חברה כדי לצאת לריצה. אם קשה לכן להוציא את עצמכן מהבית, מומלץ שתמצאו לכן חברה לריצה או קבוצה שתגרור אתכן להתמיד.

מה אוכלים?

כדאי להימנע מלאכול משהו כבד לפני ריצה, אבל גם לא כדאי לצאת לריצה על קיבה ריקה. תלוי כמה אתן מתכננות לרוץ, אבל אם אתן מתכננות לרוץ כחצי שעה עד שעה, אכלו שני תמרים עם כמה שקדים כחצי שעה לפני האימון או פרוסת לחם עם דבש/ריבה/טחינה וסילאן.

ומה עכשיו?

כדאי לבנות תכנית אימונים מבוססת מטרה בליווי איש מקצוע. אתן תמיד יכולות לצאת לפארק ולהתחיל לרוץ, או לשלב הליכה עם ריצה, אבל אם אתן רוצות להגיע ליעד מסוים, כדאי שמאמן מקצועי יבנה לכן תכנית אישית למטרתכן.

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X