fbpx
כושר, תזונה ובריאות

10 טיפים לחזרה לשגרה ולגזרה אחרי החגים

מאת: עו"ד נילי טבצ'ניק, דוברת סטודיו סי, הרשת הנשית, המובילה בישראל לחיטוב, לעיצוב, לכושר ולהרזיה – www.studioc.co.il

רובנו עולות במשקל בתקופת החגים. מי יותר ומי פחות. זה קורה במיוחד כשאנו מבלות ביחד עם משפחה או חברים, ונוטות לאכול הרבה יותר ממה שאנו באמת צריכות. איילת נדיב, מנהלת מחלקת דיאטה ונוגה מרקו דיאטנית קלינית בסטודיו סי לקבץ עבורנו 10 טיפים לאחרי החגים, תחילת השגרה, והחזרה לגזרה. הנה הם לפניכם:

  1. מודעות זה שם המשחק – כדאי להתחיל להיות מודעות למה שאתן אוכלות. התחילו לרשום "יומן מזון" בפנקס קטן בו תרשמו באדיקות מרבית את כל המזונות והמשקאות שאתן מכניסות לפה.
  2. יומן מסע – חשוב להכניס ביומן הפגישות גם מפגש עם הדיאטנית האישית וכן את חוגי הספורט שלכן. חזרו לפעילות הגופנית שעסקתן בה טרם החגים, וגם לדיאטנית האישית שלכן למפגש החד שבועי.
  3. נעים שם בחוץ – נצלו את מזג האוויר הנעים להליכה ולפעילות גופנית מחוץ לבית.
  4. היערכות מקדימה – מומלץ להתארגן מבעוד מועד עם הארוחות במקום העבודה. הכינו מראש כריכים מלחם קל עם ממרחים שונים + שקית ירקות. אפשר גם להביא למשרד אוכל מוכן מבושל מהבית. כך תחסכו אכילה לא מבוקרת בשעות העבודה כשהרעב מציק, ולא תיכנעו בקלות לבורקסים, לפיצה או להמבורגר עם צ'יפס.
  5. אור אדום – כשמגיעים הביתה אל תלכו ישר למקרר. הכינו לכן כוס שתייה חמה כמו קפה או תה.
  6. שיטת הסלמה: איכלו 5-6 ארוחות מסודרות ביום. בחלוקה של 2-3 ארוחות גדולות ו-2-3 ארוחות קטנות. אין לדלג על ארוחות, ובוודאי שלא על ארוחת הבוקר. ארוחת בוקר קטנה חיונית להרגשה טובה לאספקת אנרגיה זמינה לאחר הצום הארוך של הלילה.
  7. הגיוון טעים ובריא – איכלו מזון מגוון מכל רכיבי המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים וירקות. אין להפריד בין רכיבי המזון, ואין להתנזר מרכיב מזון אחד או יותר.
  8. מה קודם למה? – פיתחו כל ארוחה באכילת ירקות. לאחר מכן איכלו את המנה העיקרית. חשוב שתמיד יהיה לכן בתיק תפוח וכמה שקדים או תמרים.
  9. מים – זה כל הסיפור – הרבו בשתיית מים והימנעו משתייה מתוקה או אלכוהול.
  10. ריבוי בממתקים – לא בבית ספרינו. "נקו" את הבית מחטיפים וממתקים.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X