fbpx
אמנות ועבודות יד

חוברות צביעה למבוגרים – ההתמכרות החדשה שלי

הכל התחיל ביום ראשון כשראיתי כתבה בחדשות על הטרנד החדש והלוהט בעולם ובארץ – חוברות צביעה למבוגרים. כן כן, גם אני הופתעתי שקיים טרנד כזה, בייחוד כי אני מאוד (!!!) אוהבת לצבוע ולקשקש ולא עשיתי את זה בערך 20 שנה לפחות… מה שעוד יותר הפתיע אותי זה שבאמת יש חוברות, או יותר נכון, ספרים שמיועדים לצביעה ע"י מבוגרים או ילדים/נערים שאוהבים לצבוע דברים קצת יותר מסובכים מדורה ובוץ.
בעלי לא באמת הבין ממה אני מתלהבת והלכתי לישון בידיעה שיש עוד נשים כמוני, שחוזרות לילדות וצובעות. אני לא היחידה שהתגעגעה לזה.

למחרת קמתי, הלכתי לעבודה ואני מודה ששכחתי מזה. בצהריים הגעתי להורים שלי לאסוף את הקטן וסיפרתי לאמא שלי על הכתבה, כי את האהבה לצביעה ובכלל לעבודות יד – ירשתי ממנה. עוד לא הספקתי לסיים את המשפט והיא כבר הוציאה לי קופון לחוברת צביעה. מסתבר שהיא כבר למעלה משבוע עוברת בין סניפים שונים בחיפוש אחר חוברת הצביעה הזאת אך היא אזלה מהמלאי. לכל חנות שהיא הגיעה המוכרות סיפרו בהתלהבות שהספרים האלה נחטפים. ובכך קיבלתי משימה – "קחי את הקופון. תביאי לי את החוברת". מזל שאני עובדת מעל קניון גדול אז אני דיי נגישה לחנויות השונות.
למחרת הגעתי לחנות בשעה שפתחו אותה ועוד לפני שהמוכרת הספיקה להגיד "בוקר טוב" כבר הייתי עם 3 ספרים ביד. 2 לאמא שלי (2 סוגים שונים) ו-1 בשבילי, כי עם ילד בן 5 חודשים, עבודה במשרה מלאה ואתר, לא באמת ידעתי מתי יהיה לי זמן לצבוע. למזלי אמא שלי פריקית של ציוד משרדי וכשמסרתי לה את הספרים, היא מסרה לי קופסה של עפרונות צבעוניים ומחדד.

הגן הסודי - חוברת צביעה למבוגרים
איורים לצביעה מתוך הגן הסודי

חוברות צביעה למבוגרים

הכל התחיל עם ספר איורים שהוציאה המאיירת הסקוטית ג'והנה בספורד. ספרה "הגן הסודי" (The Secret Garden) מכיל עשרות איורים קוויים בשחור-לבן עם הנחיות לצביעה ובלי מלל. ספרה הפך באפריל האחרון לרב-מכר באמזון ומאז היא הוציאה עוד ספרים שנחטפו בשניה שיצאו. היא הפכה למעשה הגורו של הטרנד החדש – חוברות צביעה למבוגרים. דרך אגב, לפני כחודשיים יצא ספרה השני בארץ – היער הקסום.

בינתיים, פסיכולוגים בדקו את השפעת צביעת איורים מורכבים על האדם והגיעו למסקנות כי כאשר אנחנו צובעים איורים מורכבים, שאת הקווים שבהם מישהו אחר הגדיר, זה גורם לנו להיות חופשיים בבחירת הצבעים, הקונטרסטים והפרשנות שניתן לאיור וזה משחרר מאוד. מעבר לשחרור יש שילוב מראש של החלקים החושבים שלנו (בחירת הצבעים, תכנון הטקסטורות וכו') לחלקים המוטורים שלנו וזה למעשה יוצר אפק מרגיע. מכאן, שצביעת איורים מורכבים עוזרים לנו לשחרר לחץ ולהירגע. ובינינו, זה יותר זול ממסאז' וניתן לעשות זאת בכל סוף יום 🙂
הוצאת הספרים הצרפתית השאטה (Hachette) זיהתה את הפוטנציאל הבריאותי הטמון בצביעה והוציאה את אחת הסדרות הגדולות, המרשימות והפופולאריות של ספרי צביעה לבוגרים הנקראת "תרפיה באמנות". הסדרה כוללת 20 ספרים שכל ספר מכיל עשרות איורים בנושאים שונים, מורכבים, עם הרבה מאוד שטחים לצבוע. הסדרה ממזמן הפכה ללהיט ואנשים שצובעים אותה אפילו דיווחו על רוגע ושקט נפשי.

איורים מורכבים לצביעה ע"י מבוגרים
איור של עיר – תודו שזה עושה לכן חשק לצבוע את המוניות בצהוב
איור לצביעה
איור של בית על עץ צבוע

כשסיפרתי בעבודה על הטרנד הזה וכשהראתי להם את הספרים שקניתי התגובות כמובן היו מעורבות. הבנות, ברובן, התלהבו וחלקן הלכו לקנות והבנים…טוב נו… בנים…
התחלתי גם לחקור ולחפש כל מיני ספרים ותמונות באינטרנט ומסתבר שלא חסרות כאלה ומי שלא רוצה לקנות ספרים יכולה פשוט להדפיס ולצבוע.

אז עכשיו, אחרי שסיפרתי לכן קצת על הפטיש הישן-חדש שלי, תרשו לי לנצל את העובדה שהילד ישן והבעל עסוק בטאבלט ואלך לצבוע לי קצת 🙂  (הפוסט נכתב אתמול, יום רביעי ב-20:00)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובות

  1. ציור למבוגרים, מעניין אותי, השאלה היא עלות, זמן אספקה, בחירה מתוך עמה אפשרויות וכד'

    לא רואה את זה באתר שלכם.

    אנא חזרו אלי עם הוראות הפעלה

    תודה,

    נעמי בר0ניר

    1. היי נעמי,

      וומן זון הוא מגזין לייפסטייל לנשים ואמהות וסה"כ כתבתי על חוברות צביעה למבוגרים. אני לא מוכרת/מייצרת/משווקת חוברות אלו.
      אני קונה אותן בחנויות כמו צומת ספרים, סטימצקי וכו'… וא מוזמנת לעשות כך גם כן 🙂

      יום מקסים!
      מיטל

Back to top button
X