fbpx
הורות וילדיםכושר, תזונה ובריאות

ויטמנים לילדים – האם זה הכרחי ואם כן, מה כדאי לתת להם?

אמהות, בואו נודה באמת, לא משנה כמה אנחנו חושבות שהילדים שלנו אוכלים בצורה מאוזנת ובריאה – יהיו מקרים שבהם לא יהיה לנו כוח להכין ארוחת צהריים/ערב מזינה, או שהם ישבו מול הטלוויזיה וינשנשו ג'אנק לא הכי בריא ומומלץ. יותר ויותר אמהות נותנות לילדיהן ויטמינים, בכל צורה שהיא, ע"מ להשלים את החסר בעקבות תזונה לקויה או לקראת עונות המעבר והחורף ע"מ לחזק את המערכת החיסונית.

מהו ויטמין?

בואו נעזר בוויקפדיה ע"מ להבין מה זה ויטמין:

ויטמין הוא חומר אורגני החיוני לגוף ודרוש לו בכמויות מזעריות.

התפקידים של הוויטמינים הם סיוע בפעילות מטבולית ומערכתית, גדילה, הפקת אנרגיה מהמזון, עיבודם של אבות המזון, השתתפות בבניינם של כדוריות הדם וההורמונים, יצירת הכימיקלים שמפעילים את מערכת העצבים וסיוע בפעולות העיכול. הוויטמינים חיוניים למניעת מחלות כמו צפדינה ואנמיה, ולהפחתת סיכון לחלות במחלות כמו סרטן ומחלות לב. רבים מהוויטמינים הם חומרים הנוגדים חמצון. יש קבוצות מדענים הגורסות שויטמינים מאטים את קצב ההזדקנות[1],[2].

הגדרת הוויטמין היא בעייתית מעט משום שיש לה לא מעט מקרי גבול. ויטמין C, לדוגמה, עונה להגדרת הוויטמין עבור בני אדם ועבור בעלי חיים אחרים שיכולים לאכול פירות. אולם, בעלי חיים רבים שאינם יכולים לאכול פירות כן מייצרים אותו בכוחות עצמם ועבורם הוא אינו ויטמין. ויטמין D נוצר, אצל האדם, על העור בסיוע קרני השמש. על כן ויטמין D אינו לגמרי וויטמין. בנוסף, ויטמין K וכמה ויטמינים מקבוצת B נוצרים במעיים בסיוע חיידקים. על כן אף על פי שלא גוף האדם הוא זה שמייצר ויטמינים אלה, הוא לא תמיד זקוק להם מגורם חיצוני.

חוסר בויטמינים

באילו מצבים יכול להיות מצב שיחסרו ויטמינים לילדכן?

  • אם אתם מנהלים אורח חיים צמחוני או טבעוני בבית עלול להיגרם חוסר בויטמינים כדוגמת אבץ, ברזל, B12 ועוד.
  • אם הילד רגיש ללקטוז או צליאק
  • אם הילד מסרב לאכול פירות, ירקות, מוצרי חלב, דגנים, בשר ועוד
  • אם הילד חלילה סובל ממחלות או נוטל תרופות לאורך זמן ארוך
  • אם הילד משתמש בתרופות אנטיביוטיות לאורך זמן רב.

כיצד משלימים את החסר?

טבלת ויטמינים לילדים
באדיבות צנטרום ג'וניור

באמצעות ויטמנים בצורת סוכריות גומי טעימות וחביבות על ילדים, כדוגמת צ'נטרום ג'וניור, המכילים 22 ויטמינים (לחצו על התמונה ותראו את הרשימה המלאה) ובטעם פטל-לימון טעים. הויטמינים והמינרלים תורמים לבריאות והתפתחות הילד ללא תוספת סוכר. כמובן שיש מגוון חברות שמייצרות ויטמנים לילדים, אבל אם נותנים תוסף תזונה לילדים מומלץ שיהיה לו "אבא" מוכר וידוע בשוק ובעולם, כמו צנטרום. צנטרום ג'וניור מיועד לילדים בגילאי 4-12 ומומלץ לצרוך טבליה בתום הארוחה (כמובן שניתן להשיג אותו ברשתות הפארם ובתי המרקחת ברחבי הארץ).

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X