fbpx
מוזיקה

חגיגות המוזיקה בפסטיבל אבו-גוש, חוה"מ סוכות

פסטיבל אבו גוש נודע בקרב מקהלות וקהלים בארץ ובעולם בזכות התכניות המיוחדות שלו, הביצועים ברמה הגבוהה ביותר, האווירה המיוחדת והאקוסטיקה המצוינת של הכנסיות: כנסיית קריית יערים במרום הכפר והקריפטה של הכנסייה הצלבנית במרכזו. פסטיבל אבו גוש מיום ייסודו נותן במה למקהלות ולאנסמבלים ישראליים, ובכך ייחוד נוסף שלו.
מניין הפסטיבלים – המתקיימים פעמיים בשנה – בשבועות ובסוכות, מתקיים ברצף החל מאביב 1992.

הפסטיבל ה-50 יתקיים בחג הסוכות מיום חמישי עד יום שני 20-24.10.2016.

ביום חמישי, 20.10.16 בין השעות 11:30-15:30, יתקיים בפעם השלישית פסטיבל אקורדיונים ובו קונצרטים מגוונים המבוצעים ברצף בו זמנית ב-5 מוקדים ברחבי מתחם כנסיית קריית יערים וכן בכנסייה עצמה.

בפסטיבל 10 קונצרטים בהשתתפות מקהלות, אנסמבלים קוליים ותזמורתיים בכנסייה הגדולה בקריית יערים, ועוד 6 קונצרטים קאמריים בקריפטה. ביום שבת וביום שני בין השעות 12:00-16:00 יתקיים הפסטיבל שבתוך הפסטיבל:  ארבע שעות של מוסיקה בחמישה מוקדים בו זמנית מסביב לכנסיית קריית יערים.

לרגל 25 שנה לפסטיבל ו-50 פסטיבלים יתקיים קונצרט מיוחד "הקהל הוא מקהלה" בהשתתפות מקהלה בת 600 זמרים. האירוע פתוח למקהלות הפסטיבל, שתשרנה את הקונצרט יחד. בקונצרט תהיה מחווה מיוחדת לגיל אלדמע ז"ל על תרומתו ויצירתו למקהלות בארץ.

אורחי הפסטיבל ה-50 בניהולה המוסיקלי של חנה צור הם  מקהלת הגברים SIMVOL VERY מרוסיה ופבריציו לונגו, וירטואוז בכינור בארוק מאיטליה.
המקהלה עטורת הפרסים תופיע בקונצרט משותף עם מקהלת הנשים נעמה בתכנית של יצירות קלאסיות ושירי-עם רוסיים בעיבודים חדשים. במסגרת הקונצרט תושמע בבכורה היצירה Te Deum  מאת דבוז'ק – יצירה דתית שתושר על ידי שתי המקהלות יחדיו. כן תושמע בבכורה היצירה ג'ושוע מאת מוסורגסקי.
הכנר פבריציו לונגו יופיע בקריפטה בתכנית בארוקית עם הזמרת עינת ארונשטיין. ילוו אותם אבישי שטיר בצ'מבלו ומירנה הרצוג בויולה דה גמבה.
מירנה הרצוג תנצח גם על הופעת הבכורה של "נבוקו" מאת המלחין הסיציליאני מיכלאנג'לו פאלווטי, שנכתבה לפני למעלה מ – 300 שנה. היא תנצח על אנסמבל פניקס בכלים עתיקים וסולנים. זאת בעקבות הצלחת היצירה "המבול" מאת אותו המלחין בפסטיבל סוכות שעבר. לסיום תבוצע "שירת העבדים" מתוך "נבוקו" מאת ורדי בהשתתפות הקהל.
אורח מיוחד בפסטיבל הוא הכנר יאיר דלאל במופע אינטימי עם נגן הסיטאר יותם חיימוביץ, המשלב מזרח ומערב.

הזמר גון הלוי, שהשתתף במחזמר "צלילי המוזיקה" ולומד היום בבית הספר הגבוה למוזיקה מאנס בניו יורק, יבצע תכנית מיוחדת המשלבת בין שירי פול מקרטני, פול סיימון והנרי פרסל. ילווה אותו בגיטרה אייל לבר. שניהם יופיעו בקריפטה. גון הלוי ישתתף גם בשירת קנטטה מס' 54 מאת באך בקונצרט של המקהלה הקאמרית תל-אביב.

בפסטיבל תבוצענה יצירות אהובות ומוכרות בצד חשיפה של יצירות לא מוכרות של מלחינים אהובים. האורטוריה "קנטו חנרל" מאת מיקיס תאודורקיס תבוצע על ידי מקהלת הקיבוץ הארצי עם הזמרת ילידת אורוגוואי סילביה קיגל והקריין צבי סלטון ובליווי נגני בוזוקי, חלילנים, שני פסנתרים וכלי הקשה. מנצח: יובל בן-עוזר.
"רקוויאם גרמני" מאת ברהמס יבוצע בגרסת מקור למקהלה, לסולנים ולשני פסנתרנים על ידי המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה. עם הסופרן יובל אורן והבריטון עודד רייך. בפסנתר: אירנה לונקביץ' וברוס לוי. מנצח: סטנלי ספרבר.
סולני מיתר סטודיו של האופרה הישראלית יופיעו בקונצרט צרפתי "כרמן באבו-גוש", שישלב שאנסונים עם יצירות מאת ביזה, אופנבאך וגונו.
הסטאבט מאטר מאת פרגולזי והרקוויאם מאת פורה יבוצעו על ידי מקהלות בת-קול ומעיין עם הסולנים יעלה אביטל, אלון הררי ויאיר פולישוק ובליווי תזמורת בארוקדה. מנצחת: ענת מורג.
תזמורת בארוקדה תלווה גם את המקהלה הקאמרית תל-אביב וסולנים בקונצרט של להיטי בארוק
בהם תשולב גם יצירה פחות מוכרת, "מיסה דולורוזה" מאת קלדרה.

מקהלת הגליל העליון תבצע את קנטטה 244a מאת באך. כנהוג באותה תקופה שבה נכתבה היצירה לזכר הנסיך ליאופולד מהעיר קתן, שולבו פרקים נבחרים מתוך ה"מתיאוס פסיון" הידוע. מנצח: רון זרחי.

חנה צור, המנהלת המוסיקלית של הפסטיבל בחרה עבור המקהלה שלה את "מיסה די גלוריה" מאת פוצ'יני עם תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית וסולנים. זוהי יצירה דתית שנכתבה עלי ידי מי שמוכר יותר בזכות האופרות שלו.

שילוב נוסף של יצירות לא מוכרות מאת מלחינים אהובים הוא בקונצרט של אנסמבל זמרי מורן בניצוח נעמי פארן: גלוריה מאת מנדלסון והמגניפיקט מאת שוברט.

עוד בקריפטה: מופע וירטואוזים עם אמיל אייבינדר באקורדיון ושמואל אלבז במנדולינה. אמיל אייבינדר יופיע גם ביום האקורדיונים עם נכדיו ואורחים וירטואוזים נוספים.
ענת צ'רני תופיע בקונצרט לטיני "מהרי האנדים לקופקבנה" עם תמר מלזר-קרימולובסקי וארז יעקב בגיטרה. זמרת הסופרן שרון דבורין תשיר ג'אז בליווי אורי ברכה בגיטרה ואורן שגיא בקונטרבאס.

בפסטיבל ישתתפו מקהלת האקדמיה ירושלים, מקהלת הקיבוץ הארצי, מקהלת הנשים "נעמה" עם מקהלת הגברים SIMVOL VERY מרוסיה, המקהלה הקאמרית תל-אביב, מקהלות מעיין ובת-קול, המקהלה הקאמרית רמת-גן ומקהלת הגליל העליון. תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית ותזמורת בארוקדה.
ינצחו:  יובל בן-עוזר, סראפים דובאנוב ופנינה ענבר, חנה צור, מירנה הרצוג, סטנלי ספרבר, מיכאל שני, נעמי פארן, רון זרחי, ענת מורג ודוד זבה.
נגנים: יאיר דלאל, אמיל אייבנדר ושמואל אלבז

זמרות סופרן: יובל אורן, רונה ישראל קולת, יעלה אביטל, אפרת כהן, שני אושרי, עינת ארונשטיין, הדס פארן אסיה, ליאת לידור, שרון דבורין.
זמרות מצו-סופרן: סילביה קיגל, ענת צ'רני.
זמרי קונטרה טנור: גון הלוי, אלון הררי
זמרי טנור: יוסף ארידן, הלל שרמן, אושרי שגב
באס בריטון: עודד רייך, גיא פלץ, אלכסיי קנוניקוב, יאיר פולישוק.

במסגרת הפסטיבל מתקיים גם "הפסטיבל שבתוך הפסטיבל"  – במתחם היפיפה שסביב לכנסיית קריית יערים.
5 מוקדים שונים של "קונצרטים בחוץ"- מקהלות וחבורות זמר בפטיו, הרכבים קאמריים בפינת ירושלים, שירי פולק ומוזיקת עולם בפינה המערבית, מוזיקת כליזמר בפינת הזיתים ושירת קהל משיריהם של דובי זלצר ויחיאל מוהר בחורשה וכל זאת במשך 4 שעות ברצף בו זמנית.
בחגיגת האקורדיונים העממית שתתקיים  ב-20.10 יהיו 6 מוקדים של התרחשות וישתתפו הוירטואוזים : אמיל אייבינדר, ויטלי פודולסקי, עוזי רוזנבלט, משה בן-עמי, ג'קי סיביליה ונוספים. התכניות מגוונות, ישראלי, מוזיקת עולם, יווני, אירי, צרפתי, צועני ועוד.

לנוחיות המגיעים לפסטיבל, ניתן להגיע לפסטיבל גם דרך המנהרה החדשה המובילה מכביש 1 לנווה אילן. במורד הגבעה המובילה לקרית יערים מגרשי חנייה מרובים, וכן הסעות.

מחירי כרטיסים 144 שקלים לקונצרט ב"קריית יערים", 95 שקלים בקריפטה, 85 שקלים לכניסה לפסטיבל "קונצרטים בחוץ" (30 לילד)
הרכישה דרך קופת בימות באינטרנט:   www.bimot.co.il או בטלפון  6226* או בקופת בראבו 3221 * וכן רכישה במקום בימי הפסטיבל.
למידע נוסף על ההיסטוריה, אבו גוש ועוד http://www.agfestival.co.il/

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X