fbpx
ספרות

המלחמה השלישית, מאת: ליאו א'

המלחמה השלישית מאת ליאו א ספר"על גבי פיסת נייר הודפסו האותיות בדיו אדום. חלק ממנו היה דהוי, בעיקר באיזורים שבהם קופל הנייר, אך האיום היה ברור ולא  ניתן לפרשנות – ' צרפתים ארורים תתכוננו לנהרות הדם שיציפו את העיר שלכם. מחר בשמונה בבוקר תותקף פריז'."

בתחילת שנת 2019 גילו שרותי הביון האירופיים ארגון טרור חדש, קטן וקיצוני מקודמיו, ארגון שבונה את כוחו ומתבסס על אותם צעירים קנאים ששבו לאירופה מהמלחמה בסוריה ובעיראק.

סדרת התקפות טרור מתוחכמת וקטלנית מותירה את אירופה מדממת ואת מנהיגיה חסרי אונים.

הקרע והחשדנות שנוצרים בין הקהילה המוסלמית שמתגוררת ביבשת לבין הנהגת אירופה מובילים לשורה של תהליכים הרסניים המטלטלים בחוזקה את ערש התרבות המערבית ומעוררים בה כוחות קיצוניים, אפלים ורדומים.

בשפה קולחת ובלשון ברורה מתאר מחבר הספר, ליאו א' תרחיש דמיוני המבוסס על עובדות ומאורעות שכולנו מכירים. הספר שמלהטט בין מציאות ודמיון בוחן ומנתח לעומק  את השאלות שמעסיקות את כולנו:

  • האם יתכן שבימינו שוב תתחולל רעידת אדמה באירופה?
  • האם שוב יצליחו קיצונים בודדים לגרור מיליוני אנשים להתנגשות הרסנית?
  • כיצד ניתן להתמודד עם ארגון טרור קיצוני ומסוכן אף יותר מ'אל קעידה' ו'דעאש ששם לו למטרה את יבשת אירופה?
  • וכיצד ניתן לשמור על אחדות בתקופה בה הפילוג, החשדנות, השנאה והפחד שולטים?

המאורעות המתוארים בספר אולי דמיוניים, אבל הקרבה למציאות מטרידה עד מאוד. ליאו א', שמפרסם את ספרו תחת שם עט בהמלצת אנשי ביטחון, מחלק את זמנו בין אירופה וישראל.

הרעיון לספר נבט בראשו בימים בהם התמודדה ארה"ב עם אסון התאומים וישראל התמודדה עם סדרת פיגועי טרור קטלניים. "אירופה הייתה אז שלווה ורוגעת, בטוחה בעצמה ושאננה לכל איום", מספר ליאו ומוסיף: "טיילתי בברלין ותהיתי  מה יהיה אם יום אחד יכה כאן הטרור? איך הם יגיבו, האירופים? ומה יהיה גורלם של המהגרים הרבים שמסביב? באותם ימים זה היה אמנם דיון תיאורטי, סוג של "תרחיש דימיוני", אך סימני השאלה לא הרפו".

עשר שנים של כתיבה, התלבטות, שכתוב, מחיקה ועריכה הביאו בסופו של דבר למוצר הסופי – הספר "המלחמה השלישית". "בפרק הזמן שחלף עדכנתי כל העת את הספר – חלק מהאירועים שתוארו שם, פשוט קרו במציאות…לכידת בן לאדן, עליית האיסלאם בטורקיה, והשינויים במדינות המזרח התיכון – פרקים שלמים שהיו ואינם", משתף ליאו.

התיקונים והשינויים אמנם עיכבו את הוצאת הספר לאור, אבל נראה שהם דווקא הצליחו לחדד את הסוגיות המרכזיות בהן הוא עוסק. במקום "מה יקרה אם…" הפכה השאלה ל "מה יקרה כאשר.." והמציאות בשטח רק מחזקת את הכתוב.

על המחבר: ליאו א' (45) הוא שם העט של הסופר. הספר יוצא לאור תחת שם זה  בעקבות המלצת אנשי בטחון. הסוגיות בהן עוסק הספר רגישות, ואף על פי שהוא אמור להיות ניטראלי, צדדים מסוימים עלולים לפרש אותו אחרת

236 עמ | מחיר: 94 ₪ | הוצאת סטימצקי. ניתן להשיג את הספר בחנויות מובחרות או ישירות דרך האתר: www.steimatzky.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X