fbpx
יחסים וזוגיות

המדריך למציאת אהבה באתרי היכרויות

אינספור אתרי היכרויות פועלים היום ברשת ומבטיחים לגולשות בהם שפע של גברים שמחפשים זוגיות. אלא שלמרות ההיצע העצום, לא קל למצוא אהבה אמיתית במדיום וירטואלי. התחושה שנוצרת כתוצאה מהשפע הגדול הזה לכאורה היא פעמים רבות שאולי הבא בתור יהיו יותר יפים/חכמים/רגישים/רציניים, מה שגורם לרבים לא להתעכב יותר מדי על מישהו/י שאולי יש סיכוי איתו. קושי נוסף שמביא איתו עולם ההיכרויות הווירטואלי הוא החשש מליזום פניות כדי לא להיתקל בסירוב, ופחד ממעבר לעולם המציאותי על מנת לא לחוות דחייה או לחילופין אכזבה. התוצאה היא שבפועל לא קל למצוא אהבה אמיתית באתרי היכרויות. 

קרן גילת, מאמנת ליצירת זוגיות, היועצת המקצועית ומנחת מיזם ההיכרויות TWOgether מנדבת  טיפים להתנהלות נכונה ואפקטיבית באתרי היכרויות.

איך כדאי להתנהל באתרי היכרויות?

קרן גילת, מאמנת ליצירת זוגיות, היועצת המקצועית ומנחת מיזם ההיכרויות TWOgether מנדבת טיפים להתנהלות נכונה ואפקטיבית באתרי היכרויות.


1. אל תתביישו לפנות – אל תשבו ותחכו לפניות ואל תסתפקו בפניות שקיבלתן. לנשים יש נטייה להאמין כי ה"חוקים" המגדריים החלים מחוץ לאתר ההיכרויות, חלים גם בתוכו. חוקים לפיה הגבר הוא שמתחיל עם האישה, הוא זה שמבקש את מספר הטלפון והוא זה אשר יוזם את המפגש. אלא שהחוקים האלה רלוונטיים רק מחוץ לאתרי היכרויות, וגם שם לא תמיד. באתרי ההיכרויות מתקיים שיווין מגדרי מוחלט. אין שום חשיבות למי זה אשר יזם את הפניה, מי הציע לעבור לטלפון, או מי הציע להיפגש לקפה. הגברים באתרי היכרויות אף נוטים להתרשם מאוד מנשים שיוזמות פנייה, משום שהן יוצרות רושם של כאלו אשר יותר בטוחות בעצמן, יותר כיפיות ויותר עוצמתיות, וזה אטרקטיבי יותר.

2. הקדישו שעה אחת ביום לגלישה באתרי היכרויות – השתדלו לא לבלות שעות רבות מדי יום באתרי היכרויות על מנת שלא תמצאו את עצמכן מיואשות מהר מדי. בשעה בה אתן שוהות באתר, העדיפו לפנות באופן יזום משום שיש סיכוי גבוה כי רוב הפניות שתקבלו לא יהיו רלוונטיות לכן. אל תסתפקו ב"לייק" הדדי, אלא שילחו הודעה אישית. פעמים רבות, פניות לא רלוונטיות מוציאות את החשק. נסו להתעלם מהפניות האלו (יש אתרים כמו האוקייקיופיד והטינדר שכבר לא רואים פניות לא רלוונטיות, אלא שההתכתבות מתאפשרת רק במצבים של "לייק" הדדי).

3. אל תשקיעו יותר מדי בניסוח הפניות שאתן שולחות – הפניות עצמן לא חייבות להיות מקוריות ויכולות להיות בנאליות לחלוטין. "היי, מה נשמע?", בהחלט יכול לעשות את העבודה. על פי נתונים סטטיסטיים, תזכו לתגובה אחת על כל 10 פניות. לכן בשלב הפניות היד צריכה להיות מאד קלה על ההדק. רק אם חוזרים לפנייה הראשונה שלכן, עשו מאמץ קצת יותר גדול, השקיעו יותר בהודעה הבאה.

4. אל תיעלבו אם לא חוזרים אליכן – רבות לוקחות אישית את העניין שלא חזרו אליהן, וחשות עלבון ודחייה. כאן המקום לעצור ולפתח חוסן רגשי כי למעשה לא היתה כאן דחייה בפועל. הסיבות שבגללן לא חוזרים להודעות הן רבות ומגוונות. יכול להיות שלאותו גבר היה בדיוק שבוע עמוס, עניין משפחתי שהעסיק אותו, הוא בדיוק החליף עבודה ואולי הוא יצאו בדיוק אתמול לדייט עם מישהי מהאתר ולכן הפסיקו להיכנס לקרוא הודעות באתר ההיכרויות ועוד ועוד. לעולם לא תוכלו לדעת בוודאות מדוע באמת לא חזרו להודעה שלכן, ולכן לא מתקיימת במצב הזה דחייה.

5. התמונות באתר צריכות להיות התמונות הטובות ביותר שלכן –  בסופו של דבר, התמונות הן מה שמכריע באתרי היכרויות. מחקרים מעידים שהגברים כלל לא מסתכלים על מה שכתוב בכרטיס אלא רק על התמונות. זכרו כי יש פחות חשיבות לתוכן אשר תכתבו, והרבה יותר משמעות לתמונה. זה הזמן להשקיע בתמונות טובות, ברורות, של פנים ושל גוף. כדאי להעלות לפחות תמונת פנים אחת בה בולט מבט העיניים המאושרות והחמות שלכן, ולפחות תמונת גוף אחת. לגבי בחירת התמונות שתעלו – מומלץ להתייעץ עם מכרים, כי אתן לא לגמרי אובייקטיבות לגבי עצמכן. 

6. אל תאריכו בהתכתבויות באתר – ההתכתבות באתר צריכה להיות קצרה וממוקדת. לא מומלץ לתת לה להיגרר יותר מדי, משום שהרוב המכריע של ההתכתבויות באתרי היכרויות מתמוססות ולא מבשילות לכדי מפגש. לכן, ברוח טובה, חיובית וחייכנית, באדיבות ובעדינות, אך גם באסרטיביות, בקשו בשלב מוקדם של ההתכתבות את מספר הטלפון. זכרו כי אין חשיבות מי זה יהיה שיבקש את הטלפון. במובן הזה מתקיים שיוויון מגדרי מוחלט באתר.

7. תעברו לווטסאפ ומשם לשיחת טלפון – לאחר התכתבות קצרה בוואטסאפ, מיצאו את ההזדמנות להציע שיחת טלפון, או פשוט להתקשר. זכרו כי אין חשיבות מי ירים את הטלפון הראשון, ממילא אינכם מכירים, וממילא איננו יודעים אם זה יבשיל לדייט.
לא מומלץ להיפגש ללא שיחת טלפון לפני כן, זאת על מנת שתוכלו להבין יותר מי האדם שמולכן לפני המפגש פנים מול פנים. גוון הקול או סגנון הדיבור יכולים לפעמים להכריע את הכף לכאן או לכאן. יחד עם זאת, לא מומלץ שהשיחה תימשך יותר מ-20 דקות לכל היותר. זמן זה אמור להיות מספק בכדי להחליט אם בא לכן להיפגש או לא. עדיף לחסוך עגומות נפש וציפיות מיותרות אשר נבנות במהלכן של שיחות ארוכות.

8. תקבעו פגישה – במהלך שיחת הטלפון ובמידה והחלטתם כי אתם מעוניינים להיפגש, חשוב לקבוע יום, שעה ומקום. מומלץ לא לסיים את השיחה ב"נדבר", כי זה עלול להתמוסס בעולם אינסטנט שאנו חיים בו, ולא בהכרח אומר דבר על מידת רצינותו של הבחור לגבייך, שהרי עוד לא נפגשתם.
גם בשלב הזה, אין חשיבות למי אשר מציע להיפגש וקובע (החוקים המגדריים חלים החל מהדייט הראשון, אבל זה כבר לכתבה אחרת). הציעו איפה להיפגש.הביעו את רצונכן ודאגו לצקת את הצבע שלכן.

זכרו כי אין גבר או אישה מושלמ/ת, וגם אין זוגיות מושלמת. הכימיה, אם תתרחש, עשויה לקרות במפגש עצמו. 

קרן גילת היא מאמנת ליצירת זוגיות, היועצת המקצועית ומנחת מיזם ההיכרויות TWOgether המציע קורס משנה גישה בהנחייתה, בו תבינו מה תוקע אתכם, אילו דפוסים מנהלים אתכם ומה האמונות השגויות שעשויות להכשיל מליצור זוגיות ארוכת טווח. לאחר הקורס תוזמנו להצטרף לקבוצת הפרימיום באתר https://twogether.co.il בו כל המשתתפים הם בוגרי הקורס, מה שמבטיח לכם כי גם הם בשלים בדיוק כמוכם לזוגיות אמיתית

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X