fbpx
מנות עיקריות

המבורגר ביתי בכלום זמן עבודה!

אני מתה על המבורגרים. אנחנו משתדלים לאכול המבורגר במסעדה לפחות אחת לחודש, אבל מאז הקורונה ומאז שאין מסעדות…אנחנו התחלנו להכין בבית. 
קנינו לוחץ בשר להמבורגרים שיהיה קל לעשות את הצורה העוגלה והמדויקת, משתדלים שבמקרר יהיו את כל הרטבים שבני הבית אוהבים, מכינים צ'יפס ויש אחלה ארוחה.

לאחרונה ההמבורגרים עברו שיפור בעיקר מבחינת הלחמניה כי עברנו להשתמש בלחמניות המבורגר בסגנון אמריקאי. אלו לחמניות של מאפיית אנג'ל ומה שנחמד בהן זה שהן מתאימות בול לגודל של הקציצות אך בעיקר שהן מחזיקות את כל המרכיבים בצורה מושלמת ולא מתפרקות תוך כדי הביס. יש להן גם מתיקות קלה והילדים אוהבים לאכול אותה גם סתם ככה או ככריך עם גבינה, חומוס וכו'.

את ההמבורגר שלי אני מכינה לפי המתכון של מסעדת חצות הירושלמית. המתכון דורש 3 סוגי בשר: אנגוס, שפנדורה (משפר טעם וטוב לאיחוד הקציצה) ואנטריקוט משוייש (נותן טעם מיוחד ומעודן). היו מקרים שהיה לי 2 מתוך ה-3 וזה היה טעים לא פחות, ככה שלא צריך להילחץ אם אין אצל הקצב את כל השלושה (על אף שמדובר בנתחים שיש בכל מקום).
את ההמבורגרים אני מכינה לרוב על מחבת פסים/פלנז'ה. לפעמים כשאין לי כוח לעשן אני מכינה אותם בתנור (מרפדת תבנית אפיה עם נייר אלומיניום, מעל נייר אפיה ואת התנור שמה על 200 בתוכנית גריל). וכשבעלי רוצה לפנק הוא מדליק את המנגל ואנחנו מכינים אותם בצורה המסורתית 😃 .

המתכון הוא ל-6 המבורגרים. אין בעיה להכין ולחמם למחרת בתנור או בטוסטר אובן. כל עוד לא מייבשים אותם יותר מדי בפעם הראשונה, הם יוצאים עסיסיים גם בפעם השניה.

פאג סיני והמבורגר
גם הכלב ממש התלהב 🙂

מצרכים

🍴 חבילה של לחמניות בסגנון אמריקה של מאפיית אנג'ל
🍴 850 גרם צלעות מבקר אנגוס – טחון דק
🍴 150 גרם שפנדורה – טחון דק
🍴 500 גרם אנטריקוט משוייש – טחון דק
🍴 1.5 כפיות מלח
🍴 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
🍴 רטבים לפי אהבתכן
🍴 תוספות – עגבניה, חסה, מלפפון חמוץ, קונפי שום, ביצת עין…כל מה שאתן אוהבות על ההמבורגר שלכן.

ההכנה

  1. לערבב היטב את כל סוגי הבשר יחד עם המלח והפלפל.
  2. להכין קציצות במשקל 250 גרם כל אחת.
  3. לצלות על המנגל, מחבת פסים, תנור – בהתאם למידת העשיה שאתן אוהבות.
  4. להרכבת ההמבוגר: יש לחצות את הלחמניה ל-2 ולהניח מעל את הקציצה. לזלף את הרטבים ולהוסיף את התוספות.

שימו לב כי במתכון המקורי הרטבים הם: עמבה, טחינה וחריף.  אני בעייתית עם עמבה, וחריף…ולכן הולכת יותר על הסגנון הסולידי של המיוטשופ (מיונז וקטשופ). אבל אם אתן אוהבות אז שווה ממש לשים את המרכיבים הללו ולא לשכוח נגיעה של פטרוזיליה קצוצה.

מרכיבים להמבורגר ביתי
משטח העבודה
מתכון להמבורגר ביתי
לא רק נראה טעים. זה באמת טעים.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X