fbpx
מאמא בודקת

השילוב המושלם, הנקי ומה שלא סיפרו לך על…

השארתי אתכן במתח?! טוב נו, ניסיתי להתחכם בפוסט הזה. תרשו לי להשלים את המשפט: "השילוב המושלם, הנקי ומה שלא סיפרו לך על ביגוד ילדים". יותר נכון, מה שלא סיפרו לכן על איך קונים בגדים נקיים ומשאירים אותם נקים.

בתור נערה אם יש משהו שלא יכולתי לסבול זה לקפל כביסה. אוי כמה ששנאתי לחזור מבית הספר ולגלות שאמא השאירה ערימת כביסה עם פתק שזה המטלה שלי בבית. ככל שגדלתי הלכתי והתלהבתי מקיפול בגדים וסידור הארון. עד כמה התלהבתי? הייתי מגיעה לחברה טובה ששונאת לסדר ארון והייתי מסדרת את הארון שלה ושל בעלה ושל הילדים מדי קיץ וחורף. ואז הכרתי את חבר שלי, לימים (מאוד מהירים) בעלי, ועברנו לגור יחד. היה לנו ריהוט ומוצרי חשמל מהדירה הקודמת שלי אבל מכונת כביסה לא הייתה (גם כשגרתי לבד אחת לשבוע הייתי מביאה לאמא שק כביסה). ההורים שלו קנו לנו מתנה מכונת כביסה ומאז נדלקתי על לעשות כביסה. פתאום, התהליך המלא של להכניס למכונה, לתלות, לקפל ולהכניס לארון – לא נראה לי כזה נורא כמו שהיה נראה לי בגיל 15. פתאום זה כיף, והאמת אין כמו ריח כביסה טוב שמופץ בבית.

לפני שנתיים ו-4 חודשים ילדתי את עילאי. קנינו אבקת כביסה המיועדת לתינוקות ועד גיל שנה כיבסתי איתה את כל הבגדים שלו. בגיל שנה, עשיתי מכונה מצומצמת עם אבקת הכביסה שלנו וראיתי שהילד לא פורח וזהו, מאז חזרנו לאבקה אחת בבית. בגיל שנתיים גם הפסקתי לעשות מכונות נפרדות לבגדים שלו ולבגדים שלנו ואיחדתי.

לפני 4 חודשים ילדתי את מילה ושוב חזרנו לקנות אבקה מיוחדת לתינוקות עבור הבגדים שלה. תחילה קניתי אבקת כביסה ממותג מסוים שגרם לילדה לפרוח (למרות שהוא מיועד לתינוקות ובעלי עור רגיש). הוא עשה את העבודה וניקה, אבל לצערי לא התאים לילדה. קניתי את האבקה שקניתי גם לעילאי בזמנו ושוב כיבסתי את כ-ל (!!!) הבגדים והמצעים שלה (מזל שיש מייבש במיוחד בימי החורף). מאז לא חשבתי בכלל להחליף אבקה.

השבוע הייתי בסופר ושלחתי את ידי לאבקת הכביסה שאני תמיד קונה לה ופתאום קלטתי בזווית העין תינוק על מוצר חדש שלא שמתי לב אליו עד עכשיו. כשהתקרבתי ראיתי תווית "חדש על המדף". החלטתי לנסות בעיקר בגלל שמדובר במותג אריאל (ARIEL) וזאת אבקת הכביסה שאנחנו משתמשים בה כבר שנים לבגדים שלנו. לקחתי, שילמתי (29 ₪), חזרתי הביתה, הנחתי ליד המכונה ושכחתי מזה.
למחרת בבוקר כשהילדה ישנה ואני הייתי באמצע הקפה, החלטתי להסתכל על המוצר טיפה יותר מקרוב, לפני שאני מכינסה אותו למכונה. פתאום קלטתי שמדובר בג'ל ומ-ע-ו-ל-ם לא השתמשתי בג'ל (או קפסולות). עד היום תמיד הייתי משתמשת באבקה כי לא נתקלתי בבעיות איתה (שמעתי מחברות תלונות על גושים, סימנים לבנים וכו', אבל מעולם לא קרה לי). מודה שקצת חששתי מעניין הג'ל, אבל החלטתי לתת לזה צ'אנס, ושוב – בעיקר בגלל המותג ובגלל שאני יודעת מניסיון אישי שאריאל אכן מנקה ומשאיר את הבגדים רכים ונעימים למגע. אז אם הוא עושה את זה ברגיל, בגרסת הבייבי הוא בטוח עושה את זה מושלם.

בגלל מה שעברנו עם האבקה הקודמת, הייתי בלחץ מפריחה, והתחלתי לחקור באינטרנט מה כוונת המשורר ב"נבדק דרמטולוגית". גיליתי כי הוא המוצר היחיד בארץ שקיבל אישור דרמטולוגי של ה-Skin Health Alliance – שהוא ארגון בריאות העור העולמי. ארגון זה עובד עם רופאי עור, חוקרים ובכלל עם התעשיה ברחבי העולם ע"מ לקדם את נושא בריאות העור. ואין ספק בכלל שבמוצר כביסה המיועד לתינוקות עם עור כ"כ רגיש – זה חובה. לא הספיק לי ונכנסתי לאתר של ה-SHA. כבר בדף הבית רואים ג'ל של אריאל באחד הסליידים שרץ, וכשעשיתי חיפוש באנגלית על "ARIEL", קיבלתי רשימה של כל המוצרים של אריאל המאושרים דרמטולוגית והוא כלול. המוצר גם מכיל חומרי סיכה לסיבי הבד ובמהלך הכביסה הם משתחררים ופועלים לצמצום שכבה נוקשה על הבד.

זוכרות שעם האבקה הראשונה כיבסתי את כל הבגדים, אז הפעם החלטתי לכבס בקטנה: משהו כמו 10 פריטים ששכבו לי בסל כביסה. אבל אז נתקלתי בבעיה. מכיוון שמעולם לא השתמשתי בג'ל, קראתי את ההוראות שעל גב הבקבוק וגיליתי שניתן להשתמש במוצר בשני אופנים: או להכניס לתא המיועד של הג'ל או לשפוך על הבגדים, בתוף המכונה. אבל….איך אני אמורה לשפוך לתא המיועד או לתוך התוף אם אין לי עם מה. לבסוף שטפתי את כוס המדידה שאני משתמשת בה לאבקה ומילאתי אותה בג'ל (מבחינת כמות חומר: כתוב על האריזה מאחורה כמה מ"ל לשים לכמה קילו כביסה). הפעלתי את המכונה וקיוותי לטוב.

כשעה וחצי לאחר מכן המכונה סיימה. הבגדים יצאו נקיים. אני לא יודעת איך להסביר זאת אבל הם ממש נראו בוהקים. לקחתי בכוונה בגדים שהיו לבנים או עם אלמנטים לבנים (למשל שמלה ורודה עם פסים לבנים), והם ממש יצאו לבנים-לבנים, ולא לבנים-דהויים. מעבר לזה שהיה להם ריח מעולה (זאת אחת הסיבות שאני אוהבת להשתמש באריאל לבגדים שלנו), הם היו באמת רכים למגע כמו שהבטיחו 🙂

מילה מאושרת ומחייכת
מילה מאושרת עם הבגדים הנקיים

אז מה למדתי: יש עוד מותג כביסה על המדף ששווה בטירוף ועכשיו כל המשפחה תחת אותו מותג כביסה ותחת אותו מרכך כביסה (אני משתמש במרכך המיועד לתינוקות ועור רגיש גם לנו כי אני פשוט אוהבת את הריח), למדתי שלא צריך לפחד מג'ל כביסה והוא עושה עבודה מעולה ויותר מזה – למחרת הלבשתי את מילה בבגדים שכיבסתי והילדה לא פורחת! העור שלה רך ועדין כמו תמיד 🙂

חוץ מזה, אם בכל זאת נתקלתן בכתם קשוח או בכתמי קקי (וכן, זה קורה גם כשהם בגמילה מחיתולים) – אני ממליצה בחום על מסיר כתמים אקולוגי של חברת Ecover. כתבתי עליהם בעבר ומאז הוא דייר קבוע בארון הכביסה. שמים מעט מהחומר על הכתם, מקרצפים עם ראש המברשת וזהו – לכביסה. השילוב שלו יחד עם ג'ל הכביסה – מוציא את הכתמים.

והכי חשוב, משהו שדנים בו לא מעט בקבוצות פייסבוק שונות של אמהות – השילוב המושלם של אבקת/ג'ל כביסה ומרכך. אז תרשו לי לתת לכן 2 טיפים: האחד – לאלו שכבר לא צריכים להשתמש בחומרי ניקוי לתינוקות ו/או עור רגיש (בערך מגיל שנה): אריאל באבקה + סנו מקסימה בבקבוק הסגול עם הפקק הורוד (מגיע גם בגרסה מרוכזת וגם בגרסת 4 ליטר). ולאלו שכן צריכות להשתמש בחומרי ניקוי לתינוקות ובעלי עור רגיש: הג'ל של אריאל שעליו דיברתי + סנו מקסימה בבקבוק הכחול הכהה (ריח ULTRA FRESH). שימו לב שאם אתן קונות את הגרסה המרוכזת, אז קחו את הבקבוק עם הכחול הכהה ולא בהכרח זה עם התינוק עליו (ניחוח טלק, בקבוק כחול בהיר).

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X