fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

מי הזיז את הגבינה שלי, ואת כוס היין: מה הולך עם מה ואילו גבינות כדאי לקנות?

חג השבועות המתאפיין במאכלי גבינות למינהן. רשת טיב טעם, מעניקה טיפים שיעזרו לכן לבחור את הגבינה המתאימה, איך לשמור עליה לאורך זמן מה כדאי לדעת לפני קניית גבינה? איזה גבינה הולכת עם יין ומה מומלץ.
בכל פעם שקונים יותר גבינה ממה שצריך "לאותו ערב", עולה השאלה איך שומרים ומאכסנים אותה בבית. לכך יש כמה כללים פשוטים, אבל קודם כל – איך בכלל קונים גבינה? איך לבדוק אם היא עדיין במצב טוב? או האם דרגת הבשלות שלה היא הדרגה הנכונה?

גבינות 101

ראשית, כל אחת וטעמה. ישנן מי שאוהבות את הגבינה שלהן בשלה, חזקת טעמים וארומות וישנן מי שאוהבות את הגבינות שלהן עדינות יותר, מעט קשות יותר במרקמן.

אם אתן אוהבות גבינות בשלות, הרי שגבינות כמו ברי וקממבר רצוי שיהיו מעט רכות אם אתן מתכוונות לצרוך מהן תוך יום או יומיים.

גבינות קשות מאוד – פרמזן, למשל, גרוייר או דומות להן – צריך לראות שאינן יבשות: שטח הפנים שלהם צריך להיות שלם, ללא חריצים, למשל, וצריכה להיות להן מעט גמישות. גבינות אלה לא מתיישנות היטב מחוץ למחלבה (עד 3 שנים).

לגבי גבינת הפרמזן, אין הבדל בין הגבינות הארוזות כמשולשים בוואקום, לבין גבינות שנחתכות מגלגלי גבינה, במשקל. להפך: הגבינות בוואקום שומרות טוב יותר על הלחות שלהן ועל הארומות. גבינות "במשקל" חייבים לדעת איך אוכסנו ונשמרו. כאן חשוב מאוד לדעת, שהגבינות שנמכרות ברשת טיב טעם, נמצאות תחת פיקוח מתמיד ונשמרות בתנאים האופטימליים, הן במחסני החברה המקוררים, והן בסניפים השונים.

ומה בדבר ריחות? צבעים?

לכל גבינה הריחות והטעמים האופייניים לה. זה מה שמבדיל בינהן, בסופו של דבר. לאחר תקופת זמן, גבינות מסוימות – בעיקר גבינות "עובש", אך לא רק – מפתחות ארומות חזקות יותר.

גם מבחינת צבעים, גבינות משתנות. צבעיהן מתכהים: לבן הופך צהבהב, וצהוב הופך ענבר וחום. בגבינות קשות שונות אפשר לראות גבישי סוכר חלב מתגבשים, נוצצים ומבריקים. אלה הם סימנים טובים, שאם הם מופיעים בגבינות הנכונות, הם ערובה לאיכות ולדרגת ההתיישנות. מצד שני, חלק מהגבינות מוציאות ומפרישות את שומן החלב ומקבלות ברק של שומן. בעבור זמן זה, הגבינה מתייבשת.

יינות וגבינות – איזה גבינה הולכת עם יין ומה מומלץ.

בשידוך בין יין וגבינה חפשו טעמים משלימים או ניגודיים, בלי שהאחד ישתלט על טעמו של השני.

  • גבינות לבנות, עדינות, חמצמצות – יינות לבנים יבשים כמו סוביניון בלאן.
  • גבינות עדינות – יינות אדומים פירותיים – לדוגמא שיראז אוסטרלי או פינוטז' דרום אפריקאי.
  • גבינות חזקות או מיושנות – יינות אדומים כבדים מצרפת – מאזור בורדו ובורגנדי או ספרד – ריוחה , ואיטליה – קיאנטי קלאסיקה רזרבה (3 שנים בחבית).
  • גבינות כחולות – לבנים או רוזה מתוקים (יינות קינוח כמו  מוסקט, יינות חצי יבשים כמו גוורצטרמינר או ריזלינג גרמני)
  • גבינות עיזים – יינות ארומטיים לבנים צעירים – כמו סוביניון בלאן או  אדומים צעירים כגון יינות קוט דה רון (מאזור הרון בצרפת' וכן היין המיוחד ICE WINE מחבל המוזל בגרמניה.
  • גבינות כבשים – לפי טעמן. בדרך כלל הן תהינה עדינות יותר מגבינות העיזים ויתחברו להן יינות שרדונה עדינים או יינות מבעבעים קלים
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X