fbpx
הורות וילדים

כך נהפוך את הבילוי עם הילדים לחוויה לא שגרתית

יום הילד הבינלאומי חל בשני תאריכים מדי שנה, ב-01 ליוני, והיום, ה-20.11. זאת הזדמנות מצוינת לחשוב האם אנו מבלות מספיק עם הילדים שלנו? נכון, כולנו עסוקות, מתרוצצות מהעבודה לרצף ארוך של סידורים ומפנטזות על כמה רגעי פנאי שלווים בסוף היום האינטנסיבי. אבל, מתי בפעם האחרונה עשיתן משהו עם הילדים רק כדי ליצור חוויה משותפת? משהו שגרם לילד לדעת שמעבר לאמהות/הורים, אתם גם חברים טובים ואפילו, כיפיים לא פחות מהחבר'ה שלו. ככל הנראה הליכות משותפת לרופא, לסופר או הקפצה לבית ספר לא יהיו מה שיגרום לכן להצטייר בתור הפרטנר לחוויות לא שגרתיות, אבל הנה כמה פעילויות שיצליחו להשיג את האפקט המבוקש.

זה הזמן לזמן איכות עם הילדים

בשבילכם ובשביל כל מי שזקוק – התנדבו ביחד!

המשפט "כשאתה נותן, אתה מקבל" הוא אינו עוד קלישאה של מתנדבי הקבע להשיב לכן על השאלה "אז מה יוצא לי מזה?". התנדבות במסגרות השונות היא ללא עוררין אחד הדברים הכי טובים שתוכלו לעשות, עם הילדים? על אחת כמה וכמה!

בחרו במטרה שמעניינת אתכם, כזו שאתם רואים חשיבות רבה בקידומה. מומלץ לשתף את הילדים בבחירה או אפילו לתת להם אותה במלואה, הדבר ישפיע רבות על מידת הרצון והמסירות שיגלו בהמשך, ומעבר לכך, ייתן להם הרגשה שאתם סומכים עליהם ודעתם חשובה לכם. התמידו בפעילות, תנו לילד ללמוד אהבת חינם ונתינה על בשרו, הפכו את החוויות המשותפות והציפיות מהפעילות ההתנדבותית לחלק מרכזי מהשיח בבית. והנה לכם, פעילות ערכית, מחברת וייחודית לכם, לילד ולעוד כמה שבאמת זקוקים לה.

הדרך לילד עוברת דרך הקיבה שלו – בישול הורים וילדים

להפחית במיצים הממותקים, גם בפיצות, ההמבורגרים וכל המטוגנים, בלי חטיפים, עוד ירקות, ובכמה שיותר צבעים – רגע לפני שאנו מאבדות תקווה בלהנחיל לילדים הרגלי תזונה בריאים, בואו ננסה לרתום אותם לצד "של הטובים".
"בישול בריא ומשותף של הורים וילדים מצליח לספק מענה למספר צרכים שאנו מתקשים לתת להם מענה אחר בשגרת היום יום האינטנסיבית שלנו. בחרו מתכונים בריאים, פתחו דיאלוג נעים על חשיבותה של התזונה שלנו, טעמו, תבלו ושבו יחד לאכול ארוחה מזינה וטעימה. כשהילד מכין את האוכל בעצמו, הרצון שלו לאכול אותו יגדל. והנה, הכל במכה אחת: אתם נהנים יחד וצוברים חוויות ייחודיות, מעלים על סדר היום את העניין הבריאותי ומשפרים יחד את אורח החיים המשפחתי" מרחיבה רויטל אדמוני, מחברת תכנית הלימודים  "אוכלים בריא-דרך החושים" במשרד החינוך.

צאו לטייל – פשוט ככה!

בעמק, בשפלה, בהרים, בגבעות, מצפון לדרום – הארץ שלנו מלאה באין ספור מקומות ייחודיים שבהחלט שווים ביקור. גם אם אתן לא חובבות טבע מושבעות או גם אם נדמה לכן שאין פיסת אדמה שלא דרכתן עליה, טיול טוב הוא אופציה נהדרת לזמן איכותי משפחתי.
ארזו יחד את התיקים, בדקו מה הן הנקודות המעניינות שכדאי להתייחס אליהן, תכננו מסלול וצאו לטייל. מספר האפשרויות הוא אין סופי כך שתוכלו לבנות לעצמכם טיול המותאם לכל דרישה. בדקו מראש האם תעדיפו מסלול קליל או אתגרי, קצר או ארוך, עם שכשוך במים או אולי עם נקודת תצפית מרהיבה. התכנון המקדים יעזור לכם להנות מחוויה איכותית יותר, נעימה וכזו המשאירה זמן להתחבר ולהעמיק את הקשר ההורי-ילדי. (אל דאגה! במקרה הכי גרוע, תלונות וקיטורים משותפים הם עילה מצוינת לחיבור גם כן)

רצים למטרה – פעילות ספורטיבית

ספורט, וכמה שיותר היא ללא ספק משאלת הלב של כולנו. להתעמל, להשיג תוצאות ואפילו ליהנות מהתהליך. בעבור ילדים בעידן ההשמנה והרביצה, לנושא יש חשיבות רבה מתמיד. אימון משותף של הורים וילדים אם כן, יכול להיות פתרון מדהים לצורך הדו רבדי של בילוי משפחתי וכניסה לכושר.
גם בעניין הספורט, תנו לילדים לקחת חלק בבחירת הפעילות. "ספורט היא מילה גדולה הכוללת בתוכה ענפים רבים ומגוונים, כאשר כל אחד יכול למצוא נקודות חיבור לפחות לאחד מהם. העניין כל כך פשוט, קחו כדור, דלגית, פריזבי וצאו לפארק הקרוב. אם תרצו להגדיל ראש ולבחור בתחום קצת פחות טריוויאלי, כמו ריקוד, גלישה או אולי בכלל טיפוס אתגרי, הרי זה מבורך. עבדו בשיתוף פעולה, קבעו יעדים ועשו מאמצים משותפים לעמוד בהם, ייעצו אחד לשני, חשבו כיצד ניתן לשדרג את הפעילות וכמובן תהנו ביחד מכל רגע" מסביר אילן בניסטי, מנכ"ל קבוצת ר.א.ן ספורט, יבואנית מותג הריצה ברוקס.

בואו נלמד משהו חדש – צרו תחביבים משותפים

בואו נלמד ספרדית, לקלוע צמות סיניות, לעמוד על הראש או לארוג שטיח, ככה פשוט באמצע היום. נכון, הקונוטציה של לימודים היא לרוב לא חיובית במיוחד בקרב ילדים, אבל היי! מי אמר שזה לא ניתן לשינוי? בחרו נושאים מרתקים וצללו אליהם יחד עם הילדים. העמיקו, התנסו, הסיקו מסקנות וחגגו את ההצלחות הקטנות. באופן עקיף, תקנו לילדים שיעור חשוב על התמודדות עם תהליך, עצמאות, שיתוף פעולה, העשרה ומינוף עצמי. יתרון נוסף בפעילות זו, הוא שאתן אלו שקובעות את לוח הזמנים. הלימוד הוא עצמאי ולפעמים גם רבע שעה או אפילו עשר דקות בתום ארוחת הערב יעשו את העבודה.

זכרו, לכולנו אין זמן, כולנו עסוקות, טרודות ופייר, לא תמיד גם יודעות איך לעשות את זה. אך הנה מכנה משותף נוסף, הגורים של כולנו משתוקקים לחיבוק חם ושיחה טובה מלב אל לב. אנחנו מקלחות אותם, מסיעות אותם, קונות להם ומשכיבות אותם לישון, אך עדיין, זה לא מספיק…
נצלו כל הזדמנות לשבור שגרה עם פעילות מעניינת והעריכו גם את הבילויים הפשוטים יחד, ובכך הפכו אותם לחוויה ייחודית. והנה, הילד מסתכל עליכן מחייך חיוך רחב ואומר לכן תודה על מה שאתן בשבילו, תודה על כך שאתן לא "רק סתם הורה".

תמונה ראשית באדיבות Michael Morse מאתר Pexels

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X