fbpx
משקאות, גלידות וארטיקים

הספורט הלאומי בעונת הקיץ: אכילת גלידה!

הקיץ כל כך חם ואין כמו גלידה או קרטיב כדי לרענן את הגוף וכדי לרענן את הנפש. קיים מגוון מאוד מאוד רחב של שלגונים וגלידות וכולם מאוד טעימים ומגרים.

כמו תמיד, גם בגלידה – הכי טוב זה להכין בבית. כך אנחנו יודעות מה הרכיבים, כמה מהם הוספנו ומתי הכנו. כלומר – אנחנו שולטות בכמות ובאיכות של הגלידה שנמצאת אצלנו בפריזר.

אז, איך אפשר לשלב את הגלידה בתפריט היומי ולא לעלות במשקל כתוצאה מכך? איך לבצע בחירה נכונה מהקר והכיף הזה, חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מעניקה מספר כללים חשובים שיעזרו לכן להצליח.

גלידה ביתית

לבסוף, ובעצם – כבר בהתחלת ההכנה, זכרו: הגלידה היא פשוט בשביל להתקרר עם משהו מתוק. לכן אפשר לשחק איתה ולנסות כל מיני מרקמים וטעמים שנראים לכן מתאימים ולא מוגזמים. אמצו לעצמיכן את המתכון וההרכב שמתאים לכן ושאתן מרגישות איתו טוב – ללא ייסורי מצפון.

  • מומלץ שהגלידה תתבסס על פירות – לפי הטעם. בכיף: תפוח, בננה, דובדבן, ליצ'י, אננס, אגסים, שזיפים – הקיץ עשיר כל כך בפירות מדהימים וכל אחד מהם יתרום צבע וטעם מצוינים לגלידה הביתית שלכן.
  • התוספות צריכות להיות דלות בקלוריות: במקום שוקולד, חלבה או חמאת בוטנים, אפשר לפנק את הגלידה בפרי יבש, או בפולי קקאו. אפשר גם בקוקוס מגורד – אבל במידה כמובן.
  • להוספת טעמים לגלידה חשוב לבחור את אלו שלא משמינים – כמו מיץ לימון, מקל וניל (אלו עדיפים על טחינה, דבש ודומיהם). הנוזל לגלידה יכול להיות מיץ תפוזים, או מיץ רימונים.
  • הכי חשוב– הקפיאו במנות קטנות. וכך, בכל פעם הוציאו מנה אחת. כי אחרת, כשמוציאים את כל הקופסא – אפשר בקלות לאכול כמעט את כולה.
  • שלבו את הגלידה כחלק מהתפריט. תכננו את אכילתה. שבו ותהנו ממנה כפינוק יומי שתכננתן לעצמכן מראש. כי כשלא מתכננים, ואוכלים מהגלידה בספונטניות – הרבה פחות שולטים בכמות שנאכלת.

אם בכל זאת העדפתם קרטיב/שלגון, קבלו טיפ!

העדיפו קרטיבים פשוטים – הם לא גדולים, והם כן מאוד מתוקים, טעימים ומרעננים ומכילים רק 60 קלוריות ליחידה. זאת יחסית לשלגונים העשירים שיכולים להכיל קרוב ל 300 קלוריות ליחידה! לא הרגשנו בכלל ואכלנו כמעט ארוחת צהריים בליקוק תמים של שלגון.

רשימת הרכיבים מראה לנו מצוין ממה עשוי המוצר ועל פיה אפשר לקבל החלטה טובה לגבי המנה האחרונה שהכי מתאימה: גלידת שרבט לדוגמה מכילה מים כרכיב ראשון, אחר כך סוכר ואחריו הפרי (כ- 7% פרי.) ואילו גלידה בשומן צמחי מכילה מים, סוכר, חלב ושמן צמחי. ההבדלים ניכרים גם בטבלת ההרכב התזונתי – השרבט מכילה 120 קלוריות ו-0 גרם שומן ב 100 גרם לעומת הגלידה בשומן צמחי שמכילה כמעט 200 קלוריות, ו – 8 גרם שומן (6 גרם מתוכו שומן רווי)

השיווק לילדים אגרסיבי בימים אלו. הילדים מקבלים יחד עם השלגון גם כל מיני חותמות ודמויות של 'גיבורי על'. וכך, קשה הרבה יותר לדון איתם על מנה כיפית שהיא גם סבירה וטובה להם. ובכל זאת זה אפשרי. חשוב מאוד להרגיל אותם לקנות מה שטוב עבורם: העדיפו את המוצרים הקטנים, שמכילים עד 100 קלוריות ליחידה, פחות מ 3% שומן וכמובן, כמה שפחות סוכר. ואת השלגונים והפרסים השאירו לפעמים מאוד מיוחדות, שמוגדרות מראש. כך יהיה להם למה לחכות מצד אחד, ומצד שני לא נעמיס עליהם יותר מידי סוכר, שומן וקלוריות.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X