fbpx
בית והום סטיילנג

מארחת בחג? מפחדת מצפיפות? כך תעשי זאת נכון !

אם יש משהו אחד שאני מחכה לו בקוצר רוח זה לקבל את המפתח לדירה החדשה שרכשנו. אנחנו אמורים לקבל את המפתח מתישהו בתחילת 2016 וכל מה שאני חושבת עליו זה על אירוח המשפחה לרגל יום ההולדת השנה של בנינו שתתקיים ב-01.03.2016 ואולי אפילו לארח בפסח.

ועכשיו מגיעה השאלה הצפויה – "אם את כ"כ אוהבת לארח ורוצה לעשות זאת, אז למה לא לעשות זאת עכשיו?". והתשובה הבנאלית – אין לי מקום. בין לול, לעגלה, לנדנדה לרהיטים…אין באמת מקום לפתוח את שולחן פינת האוכל ולארח בנוחות.

מחשבות האירוח גרמו לי לחשוב על הרהיטים שנקנה לדירה החדשה. אני כבר יודעת אלו צבעים ישלטו בבית, אבל אלו צורות רהיטים כדאי, במיוחד כשרוצים לארח?

מזל שיש אנשים כמו עופר זהר, הבעלים של חברת הרהיטים "עץ המשאלות" שיתן מענה לאירוח נכון, גם כשאין יותר מדי מקום.

המדריך המלא למארחת

כך תארחי בצורה נכונה, אסתטית ויפה, ולא תצטרכי לאלתר מקומות ישיבה או להושיב אנשים במרפסת.

הכנה מוקדמת

אירוח מוצלח מצריך הערכות מוקדמת. אירוח בראש השנה לרוב הוא אירוח בו מספר המשתתפים גדול ולכן מטבע הדברים צריכים בעלי הבית לשנות את מיקומו של השולחן למרכז החלל. צריך לדעת להעביר את השולחן באופן נכון שלא יגרום נזק שולחן ולרצפה, לרוב צריך להזיז את השולחן ממיקומו ולהעבירו למרכז החלל. אפשרות ראשונה, היא לקחת חצי תפוח אדמה ולהניח אותו מתחת לרגלי השולחן. באופן זה השולחן מתחלק על הרצפה בקלות. כמו גם אפשר להשתמש בסבון כלים שנותן את אותו אפקט ולא משאיר סימנים לאחר גרירת השולחן. אפשרות נוספת, הינה שימוש בדסקיות טפלון ייעודיות שהן מובנות בשולחן ומאפשרות הזזה קלה.

סידור הכיסאות סביב השולחן

שולחנות שבנויים מארבע רגליים קבועות בעייתיים יותר כי תמיד יהיה מישהו שישב במפסק הרגליים של השולחן ויהיו כאלה שישבו בין הרגליים של השולחן. לכן רצוי כדי לא לגרום לאורחים המבוגרים חוסר נוחות להושיב את הילדים במפסק הרגליים של השולחן וכך הילדים ישבו קרוב לשולחן. למי שמזמין שולחן אירוח חדש כדאי לבחור שולחן בו הרגליים הן פנימיות וכך ימנע מבעיות עתידיות בזמן אירוח רב משתתפים.

סידורי ישיבה סביב השולחן

המגישים והעוזרים להגשה בזמן האירוח צריך להושיב במקום שבו הם יוכלו לנוע בקלות ולא יפריעו לאחרים. מומלץ להושיב את המגישים על הצלע הארוכה של השולחן. ואז בזמן ההגשה תמיד יהיה מקום פנוי לנוע ולהגיש בחופשיות.

הזזת השולחן לאחר הפתיחה

לעיתים בזמן האירוח רוצים המאחרים להזיז מעט את השולחן. חשוב להדגיש שאסור להזיז את השולחן לאחר פתיחתו. מרבית התקלות קורות שמנסים להזיז את השולחן לאחר הפתיחה. הזזה כזו גורמת לפירוק המנגנון של השולחן.

שולחן לפינת האוכל

שימוש בעגלות שירות

כיום ניתן להתאים לכל שולחן אירוח עגלת שירות שמונחת מתחתיו. זהו פתרון מעולה בזמן אירוח בחג בו מספר הסועדים גדול מידי. בזמן אירוח גדול מוציאים את עגלת השירות וניתן להניח עליה בקבוקי שתייה וכוסות שאותם לא בהכרח חייבים למקם על גבי השולחן, זה חוסך במקום ומאפשר ריכוז של כל סוגי השתייה במקום אחד. פתרון זה מתאים בעיקר לשולחנות אירוח שהם צרים ואין מספיק מקום על השולחן. את עגלות השירות ניתן גם לרכוש בנפרד לפני האירוח בחג.

הקצאת מרווח נוח

במידה ושולחן האירוח קרוב לקיר מומלץ להקצות כ 80 ס"מ מרווח מצלע השולחן לקיר כדי שיהיה אפשר להיכנס ולעבור לאורך השולחן. אז יש מקום גם לכיסא וגם למעבר. בין סועד לסועד  המרווח המומלץ הינו כ- 50 ס"מ כאשר ילדים תופסים פחות מקום. רוחב הישיבה נקבע עפ"י רוחב הכתפיים ולא לפי רוחב המושב.

בחירת הכיסאות

הכיסא צריך להיות נוח לישיבה, מותאם לשולחן ולמרחב בו נמצא. כדאי לבחור כסאות תואמים בעלי עיצוב המתחשב בהנדסת האנוש. הכיסאות הם רהיט לכל דבר ולכן רצוי לשים דגש על פרקטיות הכיסא, המשקל, בדי ריפוד וכד'. ביחרו בד עמיד מכתמים וקל לניקוי. זכרו שבכל זמן אפשר להחליף את הבד וכך מתקבלת פינת אוכל כמעט חדשה. בתחום סוגי הכיסאות ישנם שני סוגים עיקריים: כסאות אשר תומכים בחגורת כתפיים, ניתן לזהותם באמצעות פסים לרוחב הכיסא ואילו כסאות אשר תומכים בגב תחתון מזוהים עם הקשתה ולפסים לגובה הכיסא ונקודה בלוטת יותר בחלקו התחתון של הכיסא. מומלץ יותר לבחור כיסא שתומך בגב תחתון.

עיצוב השולחן

שולחנות האירוח נפתחים לגדלים שונים וגודל המפות אינו מספיק לכיסוי מלא. כיום ניתן מראש לרכוש מפות מותאמות גודל שולחן לאחר פתיחתו באופן מלא. שימוש במספר מפות לכיסוי מלא של השולחן גם אינו אסתטי וגם אינו נוח בזמן הארוחה.

שולחן פינת אוכל עץ המשאלות

Milano_close

עופר זהר, הבעלים, הינו דור שלישי אשר ממשיך את העסק המשפחתי ומוביל אותו בהתאמה לשינויים הרבים שהתרחשו ומתרחשים בתעשיית הנגרות. "העבודה בעץ מחייבת אותנו להיות מומחים בסטנדרט גבוהה, על כן נעשה שימוש בחומרים ייחודיים העמידים בתנאי האקלים הישראלי, לכות ייעודיות לשולחנות אוכל וכד'. כל זאת יחד עם הקשבה לצרכי השוק והשינויים שחלו בתחום. אנו גאים באפשרותנו להתאים אישית שולחן אירוח לכל לקוח ולהציע לו מגוון אפשרויות אין סופי הכוללות בחירת חומרים, צבעים, סגנונות, ומידות לצד שירות איכותי המעניק פתרונות כוללים" מספר זהר.

עץ המשאלות: http://www.z-tree.com

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X