fbpx
בית והום סטיילנג

איך לעצב דירה עפ"י צרכי המשפחה

מעצבת הפנים איריס מנור חילקה מחדש דירה בקומה 17 ויצרה דירה נעימה בגוונים בהירים, המותאמת אישית למשפחה צעירה

מעצבת הפנים איריס מנור עיצבה לאחרונה דירת פנטהאוז בקומה 17 בפרויקט יוקרתי בשכונת אגמים בנתניה, עבור משפחה צעירה של זוג הורים ושתי בנותיהן. כל מוצרי הגמר בפרויקט זה הינם מבית אלוני.

בני הזוג פנו למעצבת איריס מנור אחרי שחיפשו זמן רב דירה שמותאמת להם ולצורכיהם. עוד לפני הרכישה הם פנו  אליה לייעוץ מקצועי, ואחרי שבחנו יחד כמה דירות פוטנציאליות – נבחרה דירת הפנטהאוז הזו. 

הדירה במקורה הינה בת 4 חדרים, אך מכיוון שבני המשפחה ביקשו לייצר חדר נוסף לצרכיהם, היה צורך לתכנן מחדש את פנים הדירה ולערוך שינויים משמעותיים בחלל  ובמערכות האינסטלציה החשמל והמיזוג, זאת מכוון שהדירה נרכשה בשלב מתקדם מאוד בבניה והייתה כמעט מוכנה למגורים. 

מכיוון שמדובר בבניין רב קומות, לא תמיד מתאפשרים שינויים אלו ולכן נדרשה מאיריס והצוות יצירתיות בתכנון וחשיבה רבה על התאמה לאורח חייהם של בני הבית. הדירה חולקה מחדש, פורקו קירות, פורקו ריצופים בפנים הבית וגם במרפסות חיצוניות, נבנו מחיצות חדשות, המטבח שינה מיקום, חדרי רחצה הורחבו, וכך גם חדר השינה.

חלוקה מחדש ועיצוב מודרני של הדירה

עיצוב הדירה נעשה בסגנון חדשני ומודרני, בקווים נקיים ובצבעוניות טבעית ונעימה תוך שימוש בגוונים אפורים החמים, עם נגיעות שחור. שולבו פריטים נוספים בגווני כחול טורקיז רכים כדי להכניס את גווני הים והנוף המרשים שנשקף מהחלונות ומהמרפסות של הדירה.

את החיפויים וחומרי הגמר בעלי הנוכחות בחרה איריס מנור באלוני. נבחר ריצוף של אבן טבעית אפורה בהירה בכל חלל הסלון, ריצוף של אריחים דמויי אבן במרפסות לקבלת המשכיות ויזואלית, וכמובן נבחרו מחדש כל הפונקציות בחדרי הרחצה, בהם הריצוף, החיפויים והכלים הסניטריים האיכותיים.

המטבח חובר לחלל המרכזי ונבנה כשני סטריפים, המכילים קיר ארונות גבוה המשלב מקרר אינטגרלי ומכשור ובמקביל נבנה אי ארוך ורחב, דו צדדי, המשלב אחסון ומשטח עבודה רחב לעבודה ולישיבה של בני המשפחה ואורחים. במקומו הקודם של המטבח תוכנן חדר משפחה יפה ונעים, הכולל פינת ישיבה מפנקת.  פינת האוכל הורחבה ושולבה בה יחידה דו צדדית, המשמשת כמחיצה ומשלבת מצד אחד מסך פלזמה הפונה לכיוון חדר משפחה, ומכיוון פינת האוכל מוקמו תאים פתוחים לדקורציה ולאחסון. יחידת המידוף הפונקציונלית הזו יוצרת גם הפרדה וגם פתרון אחסון ופתרון עיצובי שמוסיף רובד לחלל כולו. 

בסלון האינטימי נבנה קיר גבס המשלב מסך פלזמה ויחידת נגרות שחלקה פתוחה וחלקה סגורה לשילוב מערכות שמע, מיזוג ועוד.

את הסלון ממסגרת תקרת גבס מונמכת המנותקת מהקירות ומדגישה את התקרה הנראית מרחפת, בה שולבה תאורה שקועה המוסיפה לאווירה. שלל האלמנטים של התאורה בבית יוצרים משחקי אור נעימים ושונים בהתאם לסיטואציה ולמצב הרוח.

חדר שינה הורים המקורי הורחב ושולבו בו ארונות הזזה רחבים ונוחים. אחת מדלתות ההזזה של הארון מהווה כניסה לחדר רחצה הורים מפנק ורחב, המחופה מרצפה ועד תקרה בחומרי גמר משובחים שנבחרו 

בקפידה ברשת אלוני. נבחרו אריחים מלבניים רחבים המדמים בטון טבעי, בעלי טקסטורה, ועל הארונות הונחו משטחי גרניט במראה טבעי. הצבעוניות בחדרי הרחצה היא רכה, טבעית, עוטפת ונעימה בפלטת צבעים בהירה. נגיעות הצבע בחלל הרחצה ההורי באים בדמות משטח הגרניט היותר כהה וברזים  שחורים בעיצוב מודרני חדשני. 

האדריכלית איריס שילבה קיר רקע למיטה בגוון בטון בטקסטורה מיוחדת וכמו כן גם בחלק מקירות חדרי הרחצה שולבה טקסטורה זו, כדי להמשיך את הקונספט העיצובי וליצור אחידות ויזואלית.

כל פרטי הנגרות, כולל המטבח וארונות חדרי רחצה, יחידות בנישות ומחיצה פתוחה בין פינת האוכל לחדר המשפחה תוכננו בקפידה בקו נקי ואחיד ויוצרו בנגרות פרטית. הרהיטים נבחרו בהתאמת אישית וכך גם הטקסטיל והווילונות.  הדגש הרב על בחירות חומרי הגמר ופרטי העיצוב תרמו לקבלת התוצאה המרשימה והיפה. 

מעצבת הפנים איריס מנור | כל מוצרי הגמר בפרויקט זה הינם מבית אלוני | צילום: עידן גור

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X