fbpx
מאפים, פשטידות ולחמים

פשטידת טונה בריאה בנוסח איטלקי שילדים אוהבים

החופש מזמן לילדים אין ספור סיבות לעלייה במשקל כגון: שהייה ממושכת בבית מול מסכים, המעטת פעילות, הגברת נשנושים, חוסר שיגרה או סתם חרדה ובטלה. 

גם אם לא נחשוש מעודף משקל, הרי שבהחלט יש סיבות טובות לחשוש מאכילה לא בריאה בתקופה זו, ואין ספק שמדובר בתקופה לא קלה עבורנו ההורים, שצריכים להתמודד עם מגוון אתגרים הטמונים בילדים שמחוץ למסגרת הלימודים היומיומית. הבסיס לשמירה על תזונה מאוזנת ומזינה עבור הילדים תלויה הרבה פעמים בהשקעה של ההורים – כלומר, עד כמה אנחנו מוכנים לעבוד ולהשקיע ביצירת אוכל בריא זמין וטעים לילדים אבל יש גם הרבה דברים שלא דורשים מאמץ ויכולים לשפר את תזונת הילדים בחופש.

טונה בבסיסה נחשבת למוצר בריא וקופסאות שימורים אינם מכילים חומרים משמרים. הטונה מכילה כמות משמעותית של חלבון (יותר מ 20 גר') בהשוואה לתחליפי חלבון מן החי ומהווה כ- 40% מכמות צריכת החלבון היומית המומלצת לכל הגילאים.  

מה עוד אנחנו יכולות לעשות כדי לשפר את תזונת הילדים בתקופה זו ?

  • לדאוג שיהיו פירות וירקות חתוכים ומזמינים במקום בולט לעין שיעודד לאכול אותם או לחטוף מהם כנשנוש במקום חטיף אם מתחשק. פירות הקיץ שופעים, מזמינים וטעימים ואם חשיפה נכונה שלהם יש סיכויי ממש טוב שנוכל להגביר את צריכתם ע"ח מזונות לא בריאים.
  • להקפיד להכין ולהשאיר עבורם ארוחות שמצריכות כמה שפחות פעולות, רצוי חימום והגשה בלבד.
  • לדאוג שהאוכל שהשארנו יהיה לפעמים פשוט קליל וקר. לפעמים כשחם, כריך טוב או סלט יעשו את העבודה מצוין.
  • לדאוג שיהיו במקרר ובמזווה מאכלים בריאים וזמינים כמו מוצרי חלב רזים, טונה בקופסה, גרעיני תירס בקופסה, לחמים מקמח מלא וכו'.
  • לפזר בקבוקי מים עם עלי נענע או מנטה בתוכם ופירות חתוכים שיראו מפתים כדי להגביר את הסיכוי שהילדים ישתו מספיק ושזה לא יהיה חלילה משקאות מתוקים.
  • להעדיף להחזיק בבית גלידות על פני ממתקים או חטיפים אחרים. גלידות הם הפינוק האולטימטיבי עבור הילדים (ועבורכן!) וכדאי שיהיו זמינים במקפיא. עדיף  לקנות את הגלידות על בסיס פירות ובמנות אישיות (כגון ארטיקים על מקל) על פני אריזות משפחתיות, שעלולות לעודד צריכה מוגזמת ואת הגרסאות הקטנות שלהם על פני הגרסאות הענקיות והמושחתות.
  • להתכונן נפשית ל"אמא, תקני לי" ולדעת  שזה גם בסדר לפעמים להיענות לזה ומדי פעם לקנות משהו פחות בריא כמו שומו שמיים צ'יפס או ארטיק ענק.
  • לסיום, אין ספק שבאחריותנו ההורית לעשות כמיטב יכולתנו לדאוג לתזונת הילדים גם בעת הזו, אך גם לא פחות חשוב לפעמים גם קצת לשחרר. 

מצרכים

🍴 2 קופסאות קופסת סטארקיסט לייט עם עשבי תיבול
🍴 1 קופסה גבינה לבנה 5%
🍴
1 קופסה קוטג' 3%
🍴
בצל
🍴
1 ביצה
🍴
1 רסק עגבניות קטן
🍴
4 פרוסות גבינה צהובה 5%
🍴
כפית שמן
🍴
350 גר' איטריות שבלולים

ההכנה

  1. מבשלים את האטריות, שוטפים ומסננים בנוזלים. 
  2. מטגנים בכפית שמן את הבצל עד להזהבה. 
  3. מוסיפים את הטונה, הרסק מלח ופלפל ולצנן.
  4. מוסיפים את הגבינה לבנה והקוטג', את האטריות ושאר המצרכים.
  5. מערבבים הכל ושמים בתבנית בתנור ב- 180 מעלות  כחצי שעה.
  6. מוציאים ומפזרים מעל את פרוסות הגבינה הצהובה, מחזירים לתנור עד שמשחים.

מאת: רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת לחברת סטארקיסט

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X