fbpx
הורות וילדים

על מיכל הקטנה והמפלצות ומשחקי רחוב

כשעברנו לדירה שלנו לפנ כשנתיים וקצת היה לי קשה עם האזור – שכונה מתפתחת, בקושי היו מדרכות ושלא נדבר על שטחים ירוקים וגינות שעשועים. עם הזמן בנו פארק מאחורי הבית עם מספר גינות שעשועים (לגדולים, לגדולים קצת פחות ולפעוטות) ואני הפכתי אמא ל-2. כאמא ל-2 לא תמיד פשוט לרדת לגינה עם שניהם: הוא רוצה למתקנים של הגדולים, היא רצה אחריו ורוצה לחקות אותו אבל עדיין קטנה מדי ולא יודעת לעשות דברים שהוא פיזית ועושה, ומפה לשם אם אני לבד עם שניהם – אני חוזרת בעיקר עייפה הביתה מהתרוצצויות.

בסופ"ש הגיעו אלינו חברים מחו"ל ובמקרה הטלוויזיה דלקה ברקע על הופ! ילדות ישראלית. התנגנן איזשהו שיר עם מיכל הקטנה ויובל המבולבל והבן של החברים מיד התלהב והתחיל לשיר ולרקוד. הבן שלהם נולד בארה"ב והוא בגיל של הגדול שלי והאמת הופתעתי מאוד שהוא מכיר ויודע את השיר בע"פ. חברה שלי סיפרה לי שהילד מת על מיכל הקטנה והם מראים לו ביו-טיוב סרטונים של תוכניות שונות שלה מערוץ הופ ומהופעות. הצחיק אותי שאצלי הגדול רואה ביו-טיוב תכנים באנגלית ושר שירים כמו "בייבי שארק", ואצלה הילד מפזז לצלילי מיכל הקטנה.

סיפרתי לה שהשבוע עולה העונה החדשה של "מיכל הקטנה והמפלצות" והיא אמרה שהילד ממש אוהב את הסדרה כי מיכל שם והוא מאוהב בה, והמפלצות מצחיקות אותו. החלטנו שבזמן שאנחנו מתפנקות עם קפה ומשלימות פערים, נשים להם ברקע פרק מהעונה החדשה שקיבלתי לינק לצפיה מוקדמת והפתעה קטנה – מארז של משחקי רחוב, שבחלק מהמשחקים גם מיכל תשחק (קלאס, גומי ועוד). אני חייבת לציין שלא ממש ידעתי איך עילאי שלי יקבל את זה שאני שמה לו פרק של מיכל הקטנה ולא של מטוסי על או משהו אחר שהוא רגיל לראות בהופ! אבל אם לא אנסה, לא אדע.

שניה לפני שאמשיך בסיפור, למי שלא מכירה לסדרה "מיכל הקטנה והמפלצות" יש כבר כמה עונות, כאשר בעונה החדשה מעודדים את הילדים לצאת מהמסך ולזוז. נכון זה קצת אירוניח שהם מעודדים אותם לזוז כשהם למעשה צופים בסדרת טלוויזיה, אבל הפרקים באמת כתובים ועשויים טוב  ואופן הנגשת הפעילויות לילדים מרגשת ומהנה ובאמת גורמת להם לרצות לעשות את מה שמיכל והמפלצות עשו בפרק. למי שחוששת מעניין המפלצות וסיוטים בלילה – אל. מדובר במפלצות חמודות, לא מאיימות, כאשר בכל פרק מיכל נפגשת עם המפלצות (טריק, פוגו ובו) במועדון משחקים של היער הקסום.  מדי פרק הם מתלבטים מה לעשות ואז פתאום הזוזו-פלצת, סוג של גאדג'ט שנמצא במקרה במועדון, צועק להם שהגיע הזמן לזוז ולעשות משהו. החבורה שמחה ומתחילה לשיר שיר קבוע – "זמן לזוז!" ובסופו הזוזו-פלצת מודיע להם כיצד הם יזוזו הפעם ומה תהיה הפעילות.
מה שיפה בזה, שמדובר בפעילויות ומשחקים שאפשר לשחק עם הילדים או בבית או ברחוב/בפארק. גם הילדים הסרבנים ביותר ישמחו להשתתף כי הם יראו שגם המפלצת בו (שלא תמיד רוצה להשתתף בפעילויות) בסופו של יום כן משתתפת, מצליחה אך בעיקר נהנת מהמשחק/פעילות. כמובן שכמו שכבר יצא לכן להכיר או לשמוע על מיכל הקטנה – בכל פרק יש שירים, הוא צבעוני ומה שאני אישית הכי אהבתי בו – הוא מיועד לילדים, תמים ומתוק.

למי שמעוניינת הצצה לשיר "זמן לזוז" ובכלל לטעימה של הפרק הראשון – מצאתי את זה ביו-טיוב.

חוזרת לסיפור – שמנו להם ברקע את הפרק הראשון מהעונה החדשה שבה המפלצות ומיכל שיחקו דג מלוח.
הילדים היו קצת המומים בהתחלה ולא הבינו איזה משחק מוזר זה (בכל זאת הם בני 3.5 ומבחינתם דג זה משהו ששוחה באקווריום), הילד שלי בכלל התלהב מזה שהמפלצות עם אלרגיה וישר אמר שגם לאמא שלו יש אלרגיה כי היא כל הזמן עושה אפצ'י (מדהים כמה שהם קולטים ומבינים). כשהם ראו שהמפלצות מתלהבות מהמשחק ואז את מיכל מסבירה את חוקי המשחק בצורה פשוטה ונוחה – הם כ"כ התלהבו וביקשו לשחק את זה. מצאנו את עצמנו לוקחות תורות להיות הדג מלוח, לעצום עיניים ולצעוק להם "1, 2, 3 דג מלוח". הילדים התלהבו כ"כ ומרוב שהם התלהבו הם צחקו וקצת שכחו את חוקי המשחק. אבל עדיין זה היה מדהים לראות איך הם שיתפו פעולה יפה ושיחקו במשחק שאנחנו היינו משחקות כילדות. הם גם ניסו לחקות באיזשהו שלב את המפלצת שמתעטשת (תסלחו לי שאני לא זוכרת את שמה) ואז זה בכלל היה מצחיק.

זוכרות שכתבתי מקודם שקיבלתי מארז משחקי רחוב… אז מדובר במשחקים שתכלס כולנו שיחקנו כילדות: גומי, גירים שאיתם ניתן לצייר על המדרכה ולעשות קלאס, 5 אבנים (שהייתי ומסתבר נשארתי גרועה בזה), חבל ועוד. פתחנו את הקופסה יחד עם הילדים. לצערי, חלק מהדברים, כמו 5 אבנים וגולות, הייתי חייבת להוציא מהישג ידם בעיקר בגלל הקטנות שלנו (שלי בת שנה ו-7 ושלה בת שנה ו-2), אבל בכל יתר המשחקים ניסינו לשחק עם הילדים וללמד אותם.
מכיוון שחברה שלי לא מרשה לי לעלות תמונות של הילדים שלה לרשת ואני מכבדת את החלטתה, אני לא יכולה להראות לכם כיצד שיחקנו בדג מלוח או ברוב המשחקים, אבל אני כן אתאר לכם בקצרה – ואראה לכם איך הילדים שלי שיתפו פעולה.

  • ים/יבשה – לקחנו את החבל ויצרנו עיגול על הרצפה. הסברנו להם שפנים העיגול זה היבשה וכל מה שמסביב זה ים.
    המשחק הזה היה כ"כ מושלם: הם קפצו, נהנו, החזיקו ידיים וקפצו, השתוללו, עשו תנועות של שחיה בים ובאיזשהו שלב אמרו שהם דג מלוח בים.
  • קפיצה על חבל – השכנים שמתחתי היו בחו"ל בסופ"ש ולכן הרשתי לעצמי לתת לילדים לקפוץ על חבל במרפסת – איפה שהם לא יכולים לפגוע במישהו או משהו וגם לא ממש עושים רעש למי שגר מתחתינו.
    מודה שזה פחות הלך. כנראה הם צריכים להיות טיפה יותר גדולים בשביל זה.
  • גומי – הילדים לא ממש הבינו את הקטע של הגומי ובזמן שחברה שלי ואני עמדנו עם הגומי על הרגליים, הילדים בעיקר נכנסו ויצאו ממנו (גם הקטנות). אבל אז בעלה של חברה שלי ראה וסיפר שהיה אלוף הגומי איי שם ביסודי והראה לנו את מה שהוא זוכר. אחד הדברים הכי מצחיקים שראיתי בתקופה האחרונה 🙂
  • 5 מקלות  – הנחנו מקלות עץ פשוטות על הרצפה וביקשנו מהילדים לקפוץ בין המקלות. עם הזמן הגדלנו את הרווחים ואתגרנו אותם יותר.
  • קלאס – הילדים לא ממש הבינו מה אנחנו רוצות מהם כי הם עדיין קטנים, אבל הם בעיקר נהנו לצייר ולקשקש על המדרכה. נתתי גם לקטנה שלי לקשקש עם הגירים בעיקר כדי לראות אם היא אוהבת את המרקם של הגירים ולא נגעלת מהם כמוני 🙂

זה המארז שקיבלתי אבל מדובר במוצרים שלכל אחת מאיתנו יש בבית ואם אין – תמיד יש במקס סטוק.

מארז משחקי רחוב
מארז משחקי רחוב

וכאן עילאי ומילה מנסים לקפוץ בין המקלות.

משחקים ב-5 מקלות
עילאי קופץ ומילה מעודדת

העונה מתחילה היום, יום ראשון ה-28.10.2018, והפרקים (18 במספר) ישודרו בערוץ הופ!  בשעות 07:00 וב-17:00 – תכלס, בדיוק הזמנים שאנחנו רוצים שהם יזוזו: ב-07:00 כדי שיתחילו את הבוקר בכיף ויתלבשו ויזדרזו, וב-17:00 כדי שהם לא ירדמו מול הטלווזיה ויעשו משהו מועיל.

(תמונה ראשית – צילום מיכל הקטנה והמפלצות באדיבות הופ!)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X