fbpx
עוגות, מאפינס וקאפקייקסראש השנה וחגי תשרי

עוגת שושנים דבש

חברת שמרית, חברת מוצרי האפייה מהגדולות והמובילות בישראל, מגישה לרגל ראש השנה מתכון לעוגת דבש עסיסית ויפה, טעימה ומרשימה, בצורת שושנים עם חתיכות נתלשות, ללא צורך בחיתוך. השימוש במתכון בנטורינה על בסיס שמן קוקוס של שמרית, המשמשת כתחליף לחמאה או מרגרינה. בהגשה שולפים כל פרוסה בקלות ונהנים. חג שמח!

כמות נדרשת: 3 יחידות עוגה

מצרכים

לעוגה
🍴 1 ק"ג קמח
🍴 1 שקית שמרים טריים שמרית
🍴 1 כף מלח (20 גר')
🍴 ¼ כוס סוכר (50 גר')
🍴 2 ביצים גודל L
🍴 100 גרם נטורינה רכה על בסיס קוקוס
🍴 ¼ כוס דבש (80 גר')
🍴 ½1 כוס וחצי מים פושרים (360 מ"ל)

למלית
🍴 5-6 כפות נטורינה על בסיס קוקוס מומסת
🍴 ¾ כוס סוכר חום מעורבב עם כף קינמון טחון
🍴להברשה לאחר האפייה:  4 כפות דבש מדוללות בכף מים רותחים

ההכנה

1. בקערת מערבל עם וו לישה מערבלים קלות את הקמח, הסוכר והמלח. מוסיפים בהדרגה את יתר החומרים ומערבלים כ- 10 דקות עד לקבלת בצק חלק ואחיד.
2. משמנים מעט את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ומשהים למנוחה עד הכפלת נפח למשך שעה וחצי עד שעתיים.
3. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים, כל חלק מרדדים למלבן דק בגדול 30X40 ס"מ. מסירים שוליים מיותרים ומברישים במרגרינה המומסת. מפזרים שליש מהמלית ומרדדים קלות.
4. מגלגלים לרולדה ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפיה, שהתפר פונה מטה. בעזרת מספריים חדות ונקיות חותכים מהבצק כמעט עד סופו חתיכות בעובי של ס"מ. חתיכה ראשונה נשארת במרכז, חתיכה שנייה מניחים לכיוון ימין וחתיכה שלישית פונה לכיוון שמאל. חוזרים על סדר הפעולות עד לקצהו של הגליל ומסיימים בחלק הפונה ישר.
5. מכסים ומניחים לתפיחה נוספת כחצי שעה.
6. מחממים תנור ל °175 מעלות ואופים כ- 15-20 דקות עד שהמאפה שחום ותפוח.
7. מוציאים מהתנור ומברישים בדבש. מצננים ומגישים.

(צילום תמונה ראשית: חן שוקרון)

הדפס מתכון
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X