fbpx
בילויים

מסלול קסום במקורות המים-יהודייה, מג'רסה וזאכי בשביל סובב הכינרת

רגע לפני שהטמפרטורות מטפסות, ממליץ דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, על מסלול קסום בשביל סובב כינרת, הכולל ביקור במקורות מים שונים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכינרת לכל המשפחה.

את הרכב יש להחנות בדרך העפר בצמוד לגשר אריק, הצד הצפון מזרחי של הגשר, יורדים לעבר הכינרת ומכאן מתחיל המסלול, צועדים על השביל האדום כ- 200 מטרים ופונים שמאלה לעבר סימון שביל ירוק, בצמוד לשמורת הבטחה שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכינרת.

צועדים לכיוון מזרח כשמימין- שמורה ומשמאל שטחי חקלאות, בהם מגדלים מנגו, עד שמגיעים לחורשת אקליפטוס, אחריה נפנה שמאלה בצמוד לערוץ קצר על הדרך הירוקה בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים, פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם בעומק כ 30 ס"מ- הזאכי. ממשיכים עוד – 100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסף- נחל יהודייה.

לאחר חציית היהודייה, פונים ימינה לעבר שביל סובב כינרת, צועדים על סימון השביל כ- 500 מטר לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן ימינה, כק"מ קדימה פונים ימינה לעבר מטע תמרים ולאחר מכן מגמת הצעידה הינה לכיוון מזרח בצמוד לגבול השמורה.

צועדים בסמוך לגדר בין השמורה למטעים לעבר חורשת זיתים, בה ניתן להאזין לפכפוך מי המג'רסה, שפך דליות. כאן ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר הג'רסה או לחילופין לפנות ימינה ולהמשיך בשביל סובב כינרת בצמוד למטע הזיתים, צמוד לצינור השאיבה, חולפים על פני שער בקר ופונים על פי הסימון על עמוד החשמל שמאלה. לאחר 500 מטר עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף עד למלון נופש כינר, נכנסים לבוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים הפועלות בשביל סובב כינרת, בקצה הבוסתן ניצבת אנדרטת גוליבר וחוף כינר- נקודת הסיום של המסלול.

אורך המסלול: 8 ק"מ (ניתן לקצר לכ-4.5 ק"מ).

רמת קושי: בינונית, חלק מהמסלול כולל צעידה בתוך המים.

לפרטים נוספים: כוכבית כינרת מכל טלפון- 55477* ובאתר www.kineret.org.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.