fbpx
הורות וילדים

כיצד צבעים משפיעים על ילדים

איך להפוך ילדים עצבניים לילדים רגועים ובעלי מוטיבציה? להשיג אבקת קסם זה קצת מורכב, אבל מסתבר שלצבעים השפעה רבה על רגשות הילדים.  מחקרים שנערכו מצאו כי קיים קשר ישיר בין צבע החדר של הילדים לבין מצב רוחם. וורוד יעניק תחושה אופטימית, צהוב מגביר את השמחה והמוטיבציה והאדום נחשב לממש מסוכן ומעלה את רמות הכעס והאגרסיות.

איזו השפעה יש לכל צבע על הילדים?

ורוד

הצבע העדין והנשי, אהוב על ילדות רבות בעולם וידוע כתורם לתחושה אנרגטית, אופטימיות ונינוחות. ד"ר אלכסנדר שאוש מהמכון האמריקאי למחקר רפואי טוען כי לא סתם בוחרים בתי כלא רבים בארה"ב לצבוע חלק מקירותיהם בוורוד, "שרירי הלב לא מגיבים מספיק מהר ביחס למה שהעין קולטת כך שגם אם אדם רוצה לפרוק את זעמו ולהתנהג באגרסיביות, יהיה לו קשה לעשות זאת בסביבה הצבועה בצבע המרגיע הזה". הבעיה שעלולה להתעורר עם הצבע הזה, היא שבשלבי ההתבגרות הוא עלול לגרום לילדיכם תחושת מיצוי וקרוב לוודאי שתצטרכו למצוא תחליף ראוי. לכן שימו לב שהוורוד לא משתלט על כל החלל, כדי שלא תצטרכו להחליף את כל הריהוט לאחר תקופה קצרה.

צהוב

זה לא מקרי שהשמש שולחת לנו קרניים צהובות ומאירות: הצבע הצהוב תורם לתחושת שמחה ומוטיבציה. גוונים שונים של צהוב יגבירו את רמת הריכוז והבהירים ביותר על הסקאלה ישפרו ויחדדו את הזיכרון והקליטה. האדריכלית אריאלה עזריה ברקוביץ' מרחיבה:" חדרי ילדים שקרני השמש לא מגיעות אליהם במהלך רוב שעות היום, יקבלו את החמימות והתאורה שהם זקוקים להם על ידי שילוב הצבע הצהוב שמתאים לחללים חשוכים ומעודד אנרגטיות מה שיתרום גם בתהליך היקיצה בבוקר ויהפוך אותו לנעים וקל יותר". כמו שאר הצבעים, גם שימוש יתר בצהוב עלול לגרום לתחושות פחות נעימות כמו תסכול וחוסר מנוחה.

אדום

חשיפה יתר על המידה לצבע האדום מעודדת התנהגות אגרסיבית ופוגמת בכושר הריכוז. לצבע האדום יכולת להמריץ את הגוף והמחשבה, הוא בולט ומושך את העין. כדאי לשלב את האדום עם צבעים שלווים יותר ליצירת איזון. אם בכל זאת ילדכם חושקים ומתעקשים על צבע האהבה, שלבו אותו בטקסטיל שניתן להחליף בקלות: מצעים, וילונות וכריות. בנוסף, כדאי לשלב עם האדום צבעים רגועים שיאזנו את האווירה בחדר.

ירוק

הצבע הירוק מקושר לטבע, מסמל בריאות ושגשוג ויש לו השפעה מרגיעה על נפשם של ילדים. מחקר שנעשה באוניברסיטת British Columbia מצא כי גווני הירוק הכהים מעלים את רמת המוטיבציה אצל בנים. בנוסף, ירוק מגביר ריכוז ועשוי לשפר את מהירות הקריאה, הוא מפיג לחצים ומשרה נינוחות ורוגע מה שהופך אותו לצבע מתאים והרמוני לסביבות למידה.

אפור

הורגלנו לחשוב על האפור כצבע קודר ואפלולי אך מלבד שליטתו הגוברת בעולם העיצוב, הוא עשוי לעורר גם רגשות חיוביים. האפור משרה אווירת רוגע ומשום שהוא ניטרלי, הוא מרגיע רגשות קיצוניים. עם זאת, כדאי לשלב אתו צבעים חמים שיאזנו ויעניקו מראה קליל. יתרונו הבולט של האפור בחדר הילדים הוא האפשרות לשדרגו לחדר של נער מתבגר בקלות ומבלי לבצע שינויים קיצוניים.

(צילום: Sharon McCutcheon באדיבות אתר Pexels)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X