fbpx
כושר, תזונה ובריאות

הטיפים שיעזרו לכן לישון יותר טוב

מאת: סוזן בוורמן, מנהלת בכירה חינוך והדרכת תזונה גלובלית

לאחר שהזזנו שעה אחת אחרונה ועברנו לשעון חורף, הנה כמה טיפים יעילים שיעזרו לנו לישון טוב יותר בלילה, גם לאחר שינוי השעון ובכלל. 

האם אתן נוהגות 'לדלג' על שינה? כולנו יודעות עד כמה תזונה נכונה ואורח חיים בריא ופעיל חשובים לבריאות ולמראה שלנו. אבל האם אתן יודעות עד כמה קריטית היא שנת לילה טובה?
ובכן, היא נקראת 'שנת יופי' בשל סיבה מסוימת. ועבורי, זהו רק תירוץ מצוין לישון כמה שיותר. אבל לפעמים זה לא כל כך קל כפי שזה נשמע.

שנת לילה טובה, ולא משנה עד כמה אנו עייפות, עלולה להיות עניין לא פשוט. יש לנו כל כך הרבה דברים לעשות ואנחנו טרודות בכל כך הרבה נושאים, שלפעמים קשה להשאיר הכול בצד וליהנות משינה איכותית. אבל האמת היא שללא שינה אנו נוטות להיראות עייפות, חלשות, ואני שונאת לומר זאת… גם מבוגרות יותר.

הבאזז סביב שנת היופי

הנה כמה טיפים מהירים שיעזרו לכן להירגע ולעבור לארץ החלומות, ל-8 שעות של שנת יופי נפלאה.

  • אל תוותרו על פעילות גופנית – סמנתה קלייטון, תהיה הראשונה שתספר לכן שפעילות גופנית תמנע מהורמוני הסטרס להפריע לשינה שלנו. לכן, גם אם יש לכן רק 20 דקות לצאת להליכה מהירה, עשו זאת. זה בהחלט יעזור לכן לישון טוב יותר בלילה.
  • הקפידו לא לאכול מאוחר מדי – נסו להימנע מאכילה מרובה לפני השינה. ארוחות גדולות בשעות המאוחרות של היום מפעילות את מערכת העיכול, מה שבהחלט עלול לשבש את השינה. והימנעו מקפאין; קפה, תה (לא צמחי), שוקולד – כולם עלולים להכיל קפאין, שעלול להשאיר אתכן ערות הרבה מעבר למה שתכננתן.
    נסו להימנע ממזונות וממשקאות המכילים קפאין לפחות 4 שעות לפני השינה; במקום זאת, נסו תה קמומיל, משקה מושלם לפני השינה.
    הארוחות המאוזנות של הרבלייף ישביעו אתכן לאורך כל היום מבלי ליצור תחושת כבדות ויספקו את החומרים המזינים החיוניים הנדרשים להשלמת ארוחה בריאה. נסו את חטיף F-1 EXPRESS בטעם שוקולד; קליל, עשיר בסיבים תזונתיים וחלבוני סויה, שומר על רמות אנרגיה גבוהות ומסייע בשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר.
  • השתמשו במיטה שלכן לשינה בלבד – הגיע הזמן לכבות את הטלוויזיה, להניח בצד את המשחקים האלקטרוניים ולכבות את המחשב הנייד. המיטה שלכן מיועדת לשינה, לא לעבודה. אם תשתמשו במיטה שלכן לשינה ולא כספה חלופית, תפחיתו את הסיכון להתפתחות הפרעות שינה.
  • שמרו על אווירה נעימה בחדר השינה – חדר השינה שלי הוא החדר האהוב עליי בבית. הוא נוח, נעים ומרגיע, שלושת המרכיבים העיקריים ללילה של שנת יופי. הקפידו על תאורה רכה. נסו להעלים רעש מיותר, ושמרו על טמפרטורת החדר סביב 20 מעלות. חדר שינה חם מדי או קר מדי יגרום לכם להתהפך מצד אל צד במהלך הלילה.
  • הקפידו על שגרת שינה – עקביות היא חיונית בכל הנוגע לשנת לילה טובה. במידת האפשר, נסו ללכת לישון באותה שעה בכל לילה ולהתעורר באותה שעה בכל בוקר. עשו אמבטיה מרגיעה, האזינו למוזיקה או קראו ספר. בחרו בפעילויות שיגרמו לכן להירגע. סרטים מפחידים לפני השינה הם לא רעיון טוב.
  • שחררו את המחשבות – דבר אחד שעוזר לי במיוחד הוא להעלות דברים על הכתב. זה נשמע מטופש, אבל אם אני יכולה להכין רשימת מטלות, לפרוק את התסכולים שלי או פשוט לרשום ביומן על היום שעבר עליי, אני אוכל לישון טוב יותר בלילה. העברת המחשבות מהמוח שלכן למחברת תמנע מכן לשכב במיטה ערות ולחשוב על כל הדברים ששכחתן לעשות, או שאתן רוצות לעשות. נקו את הראש כדי לפנות מקום לחלומות מתוקים.

(תמונה באדיבות אתר pexels.com)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X