fbpx
הורות וילדים

טיפים להרגעת תינוקות

בימים אלו, כולנו מתמודדים עם מציאות חדשה, המשפיעה על מפלס הלחץ והחרדה שלנו, אשר משפיע על כל בני הבית, כולל תינוקות. תינוקות בוכים או מגיבים באי שקט מסיבות שונות, כגון רעב, עייפות, גזים ועוד. יתרה מזו, לתינוקות יש את היכולת לקלוט ולזהות את הרגשות שמשדרים האב או האם: לחץ, עצב, כעס והם עלולים להגיב לרגשות האלו בבכי או באי נוחות.

שלי הלל, מדריכת הורים לתינוקות, יועצת למותג NUK  מציינת כי קיימות דרכים מגוונות להרגעת תינוקות, החל ממגע, תנועה, עיסוי וכמובן מוצץ ונותנת טיפים ועצות מועילות, שיסייעו לבייבי שלכן להירגע ויעניקו גם לכן, האמהות קצת שקט.

איך מרגיעים את הבייבי?

  • סדר יום – הקפידו לשמור על סדר יום קבוע שיעזור לתינוק ויעניק לו מקור ביטחון. ההבנה והידיעה של מה עתיד לבוא, יסייעו לו להתכנס טוב יותר, לשינה טובה ואיכותית יותר.
  • עיסוי – דרך מצוינת להירגע ולשחרר מתחים הינה עיסוי התינוק, הגורם להנאה הן לכן והן לתינוק ואף תורם לחיזוק הקשר ביניכם.
  • היעזרו במוצץ – למוצץ יש יכולת נפלאה להרגיע את התינוק. מוצץ, כדוגמת NUK, המדמה את פטמת האם בזמן ההנקה, עונה על הצורך האוראלי הבסיסי ביותר שיש לכל תינוק ויכול לשמש כאובייקט מעבר שמעניק הרבה ביטחון. מעבר ליכולתו להרגיע, המוצץ של NUK פותח כך שיוכל להעניק את כל היתרונות האורתודונטים, בהתאמה אופטימלית לפיו של התינוק.
  • מוסיקה – מוסיקה רכה ונעימה בהחלט יכולה להרגיע את התינוק. המנגינה והצלילים השקטים יכולים לסייע להסיח את דעתו של התינוק ולהרגיע את הבכי. אפשר גם לשיר לו או לדבר אליו בשקט וברכות. העיקר שישמע את קולכן.
  • מגע – תחושת המגע הינה צורך בסיסי עבור התינוק, בעיקר בחודשים הראשונים שלאחר הלידה. חיבוק מחמם, ליטוף אוהב ותחושת הקרבה אליכם יעניקו לתינוק את תחושת הביטחון והשקט לה הוא זקוק.
  • תנועה – ניתן להרים את התינוק ולנענע אותו מצד לצד בתנועות עדינות, תוך שמירה על יציבות ראשו ותמיכה עם הידיים. גם הליכה קצרה עם התינוק, נענוע של העריסה או טיול קצר עם העגלה או המנשא יכולים להרגיע אותו.
  • נסו להישאר רגועות – התינוק לרוב חש בחוסר שקט אצל הוריו, מה שמשפיע גם עליו. בכדי שהתינוק יהיה רגוע וירגיש ביטחון, שדרו לתינוק רוגע, הקפידו לנשום נשימות עמוקות כשאתם אוחזים בו וזה יקל עליו להיות שליו ונינוח יותר.
  • היו קשובות – לכל תינוק שפת גוף משלו. בתחילתו של כל צורך תוכלו לראות תנועות גפיים והבעות פנים, לאחר מכן יתווספו קולות, צלילים ולבסוף בכי.
    ברגע שתזהו את הצורך מוקדם יותר, תוכלו לתת לו מענה נכון ורגוע יותר, עוד לפני הבכי.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X