fbpx
בילויים

טיול לפריחה הצבעונית בנחל שפן

שלל פרחים בצבעים מגוונים גדלים בימים אלו ברחבי הערבה. תיירות ערבה תיכונה, ממליצה להזדרז ולהגיע לטיול משפחות קליל ויפהפה, בו ניתן לראותם לאורך הדרך וליהנות מנוף עוצר נשימה. המחזה המרהיב עשוי להמשך רק עד לתחילת חודש אפריל.

אורך המסלול: 2 ק"מ לערך, בין 40 דקות לשעה.

כיצד מגיעים?

נחל שפן איננו מסומן במפה תחת שם רשמי וכאזור המוגדר לטיול. כאשר נוסעים בכביש 90 מכיוון צפון, עוברים את הישוב צוקים, וכעבור 4-4.5 ק"מ, (2 ק"מ לפני הפנייה לנחל ברק) פונים מערבה. סימן נוסף לביצוע הפנייה הוא לאחר התמרור המורה על 117 ק"מ עד להגעה לעיר אילת. לאחר הפנייה מגיעים לשוליים רחבים, כעשרה מטרים, שם מחנים את הרכב בבטחה. נקודת ההתחלה של המסלול הינה אפיק של נחל אכזב. מרגע הכניסה לאפיק הנחל, מתקיימת הליכה לאורכו במשך כ- 2 ק"מ עד אשר מגיעים לגבול שמורת טבע האסור לכניסה.

חשוב: ללא מפה לא ניתן להבחין בין אפיק נחל שפן לשמורת הטבע ולכן יש להקפיד על כך. כלומר, המסלול נמשך בין הכביש לתחילת השמורה.

בטיחות

נחל שפן זורם בעת שיטפונות בלבד, בעונת הגשמים הנוכחית הוא זרם 2-3 פעמים. במידה ואין גשם כבד אין סכנת שיטפונות, אולם יש לקחת זאת בחשבון ולהקשיב לתחזיות.

אילו פרחים תזכו לראות

חומעה ורודה בצבע חום-אדמדם, סילון קוצני בצבע סגלגל, קחווני בצבעי לבן וצהוב, כוכב ריחני, פרעושית גלונית ועצי שיטה גדולים.

עובדה מעניינת: יואב בארי, מדריך טיולים ותיק בערבה התיכונה מספר, כי לפני 25 שנה הוא וחברו יורם חמו מרשות הטבע והגנים טיילו באזור הנחל הלא מסומן והבחינו במשפחה של שפני סלע שהגיחה, בהתאם לכך הם החליטו לקרוא למקום "נחל שפן" וכך, למרות שהוא לא מכונה כך במפה זהו כינויו בקרב תושבי הערבה.
כמו כן, מוסיף בארי, כי ניתן לערוך פיקניק על גדות הנחל, אך לא לשכוח לאסוף את האשפה, בכדי לשמור על ניקיונו וקסמו של המקום.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X