fbpx
בית והום סטיילנג

כיצד בוחרים מזרן: המדריך להבדלים בין מזרן ויסקו או לטקס

רכישת מזרן הינה אחת מהרכישות המשמעותיות בקניית חדר שינה. המזרן הינו מוצר שישרת אתכם בממוצע בין 10-15 שנה וישפיע מאוד על איכות החיים ואופן השינה.
לכן לקראת הרכישה יש להשקיע מחשבה רבה בצרכים שלכם ולהתנסות בזמן הקנייה בכל התנוחות האפשריות ולהקשיב לגוף שלכם. אחד מהשיקולים העיקריים שצריך לקחת בחשבון הינו חומרי הגלם השונים ששוק המזרנים מציע. כידוע, בסיסי המזרנים המוכרים עשויים מספוג או קפיצים ובשנים האחרונות ניתן לראות עליה במזרנים עם תוספת ויסקו או לטקס, חומרים אלסטיים המהווים תוספת אורטופדית למזרנים המוכרים, שנועדו לשפר את חווית השינה ולסייע לתחושת נוחות מרבית ומיטבית. עם זאת, חשוב להבין את ההבדלים בין חומרי הגלם השונים וכיצד משפיעים על איכות השינה שלנו. 

מזרן ויסקו (ויסקואלסטיק)

ה'ויסקואלסטיק' או בשמו המוכר ה'ויסקו' הינו חומר דמוי ג'ל שהומצא לראשונה באמצע שנות השישים על ידי סוכנות החלל N.A.S.A לפיתוח חליפות חלל. הויסקו הינו חומר גמיש שמתעצב כתוצאה מחום הגוף ועל ידי כך, מאזן את הלחץ שיוצר כובד הגוף בצורה שווה על גביו. עם השנים הויסקו נכנס למספר תחומיי ייצור נוספים בראשם כמובן מזרנים וכריות אך גם כתוספת ריפוד לקסדות אופנוע, ריפוד לנעליים, כפפות ועוד. לעומתו, הלטקס הינו חומר טבעי, שמקורו בעץ הגומי ונחשב לאחד מחומרי הגלם האיכותיים בתחום המזרנים ומאופיין בדרגות קושי ורמת צפיפות שונה. 

מזרן לטקס

ללטקס יתרונות רבים, הוא חומר אוורירי, היכול למונע תופעות כגון עובש וריקבון הנוצרים מזיהומים בקטריאליים שנגרמים עקב הצטברות נוזלים ולחות בזמן השינה. בנוסף, בזכות היותו חומר מאוורר אינו סופג ריחות כלל. כמו כן, יכול לסייע במניעת הצטברות של קרדית האבק. הלטקס מומלץ מאוד לאנשים הסובלים מחום או הזעת יתר מכיוון שדוחה לחות ומאזן טמפרטורות ובכך שומר על תחושה קרירה בכל עונות השנה.

אורך החיים של הלטקס בפני עצמו יחסית קצר, לכן עם שילובו בחומרי גלם נוספים הוא ישמור על גמישותו ואיכותו לאורך שנים.

לעומתו, הויסקו יעיל מאוד בהפחתת לחצים ומומלץ לכאלו שמבלים ארוכות במצב שכיבה. בעזרת חום הגוף הויסקו מתאים עצמו לצורת הגוף ותומך בו באופן מושלם במהלך השינה. כמו כן, הויסקו הינו חומר גלם ששומר על צורתו לאורך זמן לכן ניתן לעשות שימוש במזרני ויסקו לשנים ארוכות. 

אחוז מזערי מהאוכלוסייה מעלה השערה שהויסקו מחמם מדי את הגוף, דבר המהווה חיסרון לסובלים מגלי חום. חשוב לדעת שלכל ס"מ של ויסקו יש השפעה רבה על איכות השינה. מכיוון שכך, חשוב להכיר ולדעת איזה מזרן בדיוק צריכים משום שההבדל בתחושה הוא משמעותי. 

כתבה באדיבות פולירון: חברת פולירון מקיבוץ זיקים מייצרת מזרנים ופתרונות שינה מאז 1971. מוצרי פולירון נמכרים במגוון רשתות שינה וחנויות עצמאיות ברחבי הארץ. פולירון מציעה מגוון פתרונות שינה לרבות מזרנים, כריות, מערכות שינה מתכווננות, ספות, מיטות נוער, ספות אירוח, אביזרים משלימים ועוד. מוצרי החברה נמכרים בעשרות נקודות מכירה ברחבי הארץ, הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות מוסדיים ומלונות. כלל המזרנים של המותג משלבים את מיטב הטכנולוגיות, באישור תו התקן האירופאי של איכות הסביבה.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X