fbpx
בית והום סטיילנג

כיצד בוחרים שולחן לפינת האוכל?

טיפים באדיבות "שמרת הזורע". קולקציית פינות האוכל של רשת "שמרת הזורע"  מאופיינת בסגנון עכשווי ובקו עיצובי מוביל וייחודי התואם את הצרכים המיוחדים של הצרכן הישראלי.  השולחנות והכיסאות מתוכננים במקצועיות ובנויים מחומרי גלם מעולים.

ערב ראש השנה, החג עצמו, ארוחת השישי והשבת הצמודים, מפסקת, מתחלת, סוכות, שמחת תורה, חג ראשון, חג שני ועוד כמה ארוחת שישי ושבת – כ 20 ארוחות משפחתית צפויות לנו (כאורחים ומארחים) בחודש הקרוב. כדי שיהיה לנו נעים ונוח, וגם קל לתפעל, להלן טיפים לבחירת שולחן שיעמוד בעומס המתבקש.

במרבית הבתים בישראל מתפקד שולחן האוכל על תקן לב הבית ומאחד סביבו, חברתית וקולינארית, את כל המשפחה. לרוב, הוא ממוקם בחלל אחד הכולל את  פינת האוכל וחדר המגורים ולכן חשוב להתאים עיצובית את הסלון לפינת האוכל ולמכלול הריהוט בבית.

בנוסף, במרבית המקרים משמשת פינת האוכל את בני הבית גם בחיי היום יום שלהם ולא רק משמשת למטרות אירוח, כך שהיא צריכה להיות מחד פרקטית ופונקציונאלית ומאידך מסוגננת ויפה. 

שולחן הוא רהיט דומיננטי ולכן לא צריך להיות אובר אופנתי, אלא לספק תחושה ויזואלית נעימה לאורך זמן. צבעים צעקניים או צורות חדות מדי עלולים להימאס די מהר ולהשתלט על חלל הבית, לכן חשוב למנן בצורה נכונה את הצבעוניות והססגוניות. מומלץ לבחור בפינת  אוכל קלאסית בצבע נייטרלי ואחיד שתמיד תהיה באופנה ותמיד תפתח בפנינו אפשרויות רבות ומגוונות לשינוי מראה השולחן באמצעות אקססוריז עיצוביים:

  • החומר של השולחן הוא זה שקובע את האופי שלו. זכוכית מקנה אופי קר יותר; טכניקת צביעה אטומה ואחידה יוצרת אופי קר ומדויק; עצים יוצרים מראה חם וביתי.
  • כדאי לבחור בעץ המתאים לאקלים המקומי. האופנה של העץ המלא לא תמיד מתאימה לאקלים בארץ: הלחות הרבה משפיעה על העץ ועלולה ליצור עוות (התרחבות או התכווצות). שולחן פורניר בגימור קאנטים מעץ מלא, יתאים יותר לאקלים השורר באזורנו וישרת אותנו שנים רבות.
  • חשוב לבחור בקפידה את כל החומרים מהם עשוי השולחן ולא רק הפלטה העליונה: בסיס השולחן והקושרות שבין הרגליים צריכים להיות מעץ על מנת למנוע עוות של העץ.
  • יש להגן על תחתית רגלי השולחנות באמצעות רגליות הגבהה (פרסת עץ או מתכת).
  • יש להימנע מחשיפת השולחן לשמש. שיזוף השולחן עלול ליצור פערי גוניות על הפלטה.
  • חשוב לוודא, שהשולחן עצמו מאחסן בתוכו את כל חלקי ההגדלות. אחסון כזה, חוסך מקום ומקל על תפעול השולחן. קיימים סגנונות פתיחה שונים – פתיחה  ממרכז השולחן, פתיחה מצידי השולחן. ההגדלה יושבת בתוך מגירה ונפחת בצורת ספר על ציר.
  • רגלי השולחן הם אחד החלקים החשובים והקשים ביותר לבחירה. לפני שרוכשים שולחן יש לוודא שנוח להכניס את הכיסאות ולשבת מסביב לשולחן מבלי שרגלי השולחן יריבו עם שלנו או ישפשפו את הברכיים במידה שנעלנו נעלי עקב. שולחן סטנדרטי הוא בגובה 74-76 ס"מ. כל שולחן הנמוך ממידה זו יפריע לרגליים ולא יאפשר לשבת בנוחות מסביבו.

(תמונה ראשית באידבות canva.com)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X