fbpx
הורות וילדים

כיצד להקל על תינוקות וילדים במעבר לשעון חורף

אתן בטח כבר מכירות את זה – מתחיל להחשיך מוקדם יותר, אנחנו שמות את כיסוי הגשם לעגלה באוטו (רק למקרה ו…), דואגות להלביש את הילדים עם מכנס ארוך כשיוצאים לגינה אחה"צ ולפיג'מה כבר שרוולים ארוכים. אין ספק שכמו שהנחליאלי מבשר את בוא הסתיו, הסממנים הללו מבשרים את בואו של שעון החורף.

כן, כן, שעון החורף. אותו שעון שבאופן פלא מזיז את מחוגיו שעה אחת אחורה ונותן לנו להימרח ולהתכרבל מתחת לשמיכה עוד שעה שלמה ונדירה. תודו שאתן מחכות לזה, ובטח עם העייפות הנצברת, אין חשש ששמא הגוף לא יסתגל ולא יהנה מהמתנה שהחורף נתן לו. אז כן, בתיאוריה זה נכון ובתיאורה כולנו מכורבלות מתחת לשמיכה. בפועל, יש מצב שלא ננצל את השעה הנוספת לשינה, אלא בהחזרת הילדים שלנו למיטה ולגרום להם להבין שבעצם עדיין לא בוקר וצריך לישון.

למה קשה לתינוקות וילדים להתסגל לשעון חורף?

נתחיל בצפירת הרגעה – לא כל הילדים "סובלים" משעון חורף. יש ילדים שיקבלו את המעבר בקלות ולא נצטרך לעשות כלום על-מנת להקל עליהם. נמשיך בשגרת הערב והשינה כרגיל ונתעורר ביום ראשון עם חיוך על הפנים.

לעומת זאת, יש תינוקות וילדים שיהיה להם יותר קשה ליישר קו עם השעון החדש ויקח להם כמה ימים להסתגל. למה אתן שואלות? זה מאוד פשוט, בשעון חורף אנחנו זזים אחורה בשעה, ואם עד עכשיו הילדים היו הולכים לישון ב-19:00, החל מיום ראשון הם יהיו כבר עייפים וירצו ללכת לישון בשעה 18:00. מבחינת הגוף של הילדים, אותות העייפות פועלים באותה שעה, אבל בפועל זאת כבר לא השעה שהם היו רגילים אליה.

לכן, על-מנת להקל על הקטנטנים להסתגל לשעון החורף ולגרום לנו ההורים להצליח לישון שעה שעה נוספת, חברתי ליועצת השינה נעמה ברודי-שמש מחלומות נעימים – ייעוץ שינה לתינוקות ופעוטות, שתספק לנו טיפים, הארות, סרטון נפלא אך בעיקר להרגיע אותנו שזה בסדר, שעלול לקחת לילד שלנו כמה ימים להסתגל לשעון החורף ושבסוף חוזרים לשגרה…רק צריך להירגע ולהתמיד 🙂

אז…איך גורמים לילד להסתגל לשעון החורף?

כדי להקל על המעבר, נעמה ממליצה לאחר את שעת ההשכבה בכל יום קצת וכך תגיעו לשעת ההשכבה המקורית, לדוגמה: נניח ששעת ההשכבה המקורית של ילדכן זה ב- 19:30, הרי שבשעון חורף היא תהיה 18:30.
ולכן: ביום הראשון של שעון החורף להשכיב אותו בשעה: 18:30 , ביום השני להשכיב אותו בשעה: 18:45, ביום השלישי ב- 19:00, ביום הרביעי ב- 19:15, וביום החמישי הגעתם לשעת ההשכבה המקורית והיא  19:30.

מאחר ובשעון חורף מחשיך מוקדם יותר, סביר להניח שהילד שלכן יראה סימני עייפות מוקדם יותר. אל תחששו להשכיב אותו מוקדם מהרגיל בימים אלה. זה לא אמור להשפיע על שעת היקיצה שלו והוא לא יקום מוקדם יותר, אם לא נהג לעשות ככה קודם. השכבה בזמן משפיעה לטובה על ההירדמות ועל השינה הרציפה.אם בכל זאת, כתוצאה מהשינוי של השעון הילד שלכן יקום מוקדם יותר מהרגיל וזה לא שעה שאתן מוכנות להתחיל איתה את היום, החזירו אותו לישון והתעקשו על כך, בדיוק כפי שהייתן עושות אם היה קם באחת בלילה. אם תוותרו ותוציאו אותו לבוקר בשעה לא מתאימה, הוא ימשיך לעשות כך גם בימים הבאים.

הכי חשוב זה להיות סבלניות ולהמשיך לשמור על שגרת הערב (טקס שינה) ועל שגרת הבוקר כפי שהייתה על-מנת שהמעבר לשעון בחורף יעבור ללא תקלות מיוחדות ומיותרות.

דרך אגב, נעמה מעניקה קורס מתנה שיתן לך טיפים לשיפור מיידי של השינה של ילדיך בלינק הבא (www.halomot-neimim.co.il), ובתור בוגרי קורס – בעלי, אני, אך בעיקר בני בן ה-7.5 חודשים, ממליצים בחום 🙂

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X