fbpx
מנות עיקריותראש השנה וחגי תשרי

שוק ברווז מפורק, דלורית צלויה ותאנים מקורמלות

רשת טיב טעם וסבינה ולדמן בחגיגית טעמים לשולחן החג. ומעניקה מתכון המשלב מגוון טעמים ייחודיים –  שוק ברווז מפורק, דלורית צלויה ותאנים מקורמלות.  מנה יפה וטעימה שאפשר להגיש למנה ראשונה או כמנה עיקרית. מתיקות התאנים, אורחות קבועות על שולחן ראש השנה, מחמיאה במיוחד לטעמו של הברווז.

מצרכים

לברווז
🍴 6 כרעי ברווז

לדלורית צלויה
🍴 1 דלורית חצויה ופרוסה לפרוסות בעובי 2 ס”מ
🍴 4 כפות שמן זית
🍴 1 כף דבש
🍴 1/2 כפית בהרט
🍴 מלח ופלפל שחור גרוס

לסלט
🍴 1 כף סוכר
🍴 12 תאנים חצויות
🍴 1 צרור רוקט
🍴 2 גבעולי בצל ירוק פרוסים דק
🍴 חופן קטן אגוזי לוז קלויים וקצוצים גס
🍴סרטים דקיקים מקליפת תפוז אחד
🍴 מיץ מ-1/2 תפוז
🍴 4 כפות שמן זית
🍴 מלח ופלפל שחור גרוס

ההכנה

1. צולים ברווז ודלורית: מחממים תנור ל-160 מעלות ומרפדים שתי תבניות בנייר אפייה. מניחים באחת מהן את כרעי הברווז עם העור כלפי מעלה.
2. מסדרים דלורית בתבנית הנוספת. מזלפים שמן זית ודבש ומתבלים בבהרט, מלח ופלפל.
3. מכניסים את שתי התבניות לתנור. צולים את הדלורית כשעה עד שהיא מתרככת ומזהיבה. מוציאים ומצננים. צולים את הברווז כשעתיים וחצי עד שהבשר רך מאוד. מצננים ומפרקים בידיים לנתחים בגודל ביס.
4. מקרמלים תאנים ומרכיבים את הסלט: מחממים סוכר במחבת עד שהוא נמס. מניחים תאנים כשהחלק הקמור כלפי מעלה ומקרמלים כ-2 דקות. מצננים מעט.
5. שמים בקערה את שאר חומרי הסלט ומערבבים. מניחים מעל את הדלורית, הברווז הצלוי והתאנים המקורמלות ומערבבים בעדינות. מגישים מיד.

(צילום תמונה ראשית: חיים יוסף)

הדפס מתכון
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X