fbpx
פנקייקים וארוחות בוקר

רעיונות לארוחות בוקר שניתן להכין בעבודה

אם יש משהו שמלווה אותי מאז שאני קטנטנה ועד היום זה שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. גדלתי מספר שנים בארה"ב ושם בביה"ס תמיד הזכירו לנו את זה. גם תשדירי השירות בטלוויזיה הזכירו לילדים ולהורים שחשוב לאכול ארוחת בוקר. אין יום שאני לא אוכלת משהו לארוחת בוקר, גם אם זה סתם יוגורט כי אין לי זמן להכין או לאכול משהו טיפונת יותר מורכב. אפילו לגדול שלי אני תמיד נותנת משהו לפני שהוא יוצא מהבית לגן.

אנחנו נשים בוגרות וחכמות, יודעות ומכירות את תרומתה של ארוחת הבוקר לאורח חיים בריא, ירידה/שמירה על המשקל וכמובן לתת לנו אנרגיה לפתוח ולתפקד במהלך היום. אבל…לא תמיד אנחנו מיישמות והרבה מאיתנו מוותרות על ארוחת הבוקר: כי אין זמן, כי "אם אוכל ארוחת בוקר אז אהיה רעבה יותר וארצה לאכול עוד", כי זה עוזר להוריד במשקל אם אוכלים פחות ארוחה (שקר) ועוד תירוצים כאלה ואחרים.

אז במידה והתירוץ שלך זה שאת חייבת לטוס לעבודה ואין לך זמן לאכול, הנה מספר דוגמאות לארוחות בוקר שאת יכולה לאכול במשרד ואתחיל מהפשוטה ביותר (ולא, לא יוגורט ותפוח).

רעיונות לארוחת בוקר במשרד

הארוחה הכי קלה – קורנפלקס וחלב

כל מה שאתן צריכות זה קורנפלקס שאתן אוהבות, חלב, קערה וכף. גם אם אין לכן במשרד קערה וכף, תמיד ניתן לקנות מלאי חד פעמי ולשמור במגירה.

קורנפלקס שאני אוכלת דיי קבוע בעבודה וממליצה עליו בחום – Great Grains  של Post. יש אותו במספר טעמים, אבל אני אוהבת או את זה עם הפקאנים והצימוקים או את זה עם השקדים והאוכמניות (שבתמונה). הוא סופר טעים אך בעיקר משביע. דרך אגב, ל-Great Grains יש גם דייסת שיבולת שועל שמגיעה בפאוצים אישיים וניתן להכין במיקרו (הקופסה הנמוכה יותר בתמונה).

קורנפלקס ודייסת שיבולת שועל של Great Grains
קורנפלקס ודייסת שיבולת שועל של Great Grains. מצטערת על התאורה הצהובה אבל זה כבר אשמת המשרד 🙂

הארוחה הקלה שמצריכה מעט ערבוב – דייסת שיבולת שועל

אין צורך ביותר מדי מצרכים: שיבולת שועל, חלב/מים, קינמון וסוכר (למי שאוהבת). כן יש צורך במיקרו ע"מ לחמם ולבשל את הדייסה.
אם יש לכן פירות במשרד תוכלו לשלב אותן בקלות עם הדייסה: למעוך פנימה בננה, לגרד תפוח (או סתם לחתוך קוביות ולזרוק פנימה), לפזר צימוקים או חמוציות. יש לי חברה שאפילו אוהבת לסחוט פנימה תפוז. השמים הם הגבול 🙂

אני אישית אוהבת להשתמש בשיבולת שועל בקופסת שימורים עם הפקק של קוואקר. הם נשארים טריים ומתבשלים מהר גם במיקרו.

מה שבטוח הדייסה תשאיר אותך שבעה כמעט עד ארוחת הצהריים ושיבלת שועל מכילה סיבים תזונתיים שעוזרים למערכת העיכול.

לחם וגבינות: תכירו את הארט-טוסט של גדי

כמעט בכל משרד יש מקרר ולכן אין בעיה של איחסון ושמירה על טריות. קופצים לסופר (בין אם יש אחד מתחת לעבודה, או פשוט מוסיפים עוד כמה מצרכים לקניות של יום ששי), וקונים ירקות, לחם וגבינות. שומרים עליהם במקרר של העבודה – והנה יש לך ארוחת בוקר.

אני עובדת בחברה גדולה, שבה לכל צוות יש חדר משלו. אנחנו 14 חברי צוות ומדי בוקר לפחות חצי מאיתנו מתיישבים באמצע החדר ואוכלים יחד ארוחת בוקר. יש לנו מצרכים במקרר אך המרכיב העיקרי הוא לחם שאיתו אנחנו כל פעם משחקים. מכיוון שאנחנו גם בעיקר בנות בצוות, ואיכשהו כולנו בדיאטה תמידית, אנחנו קונים לחם בריא. הפעם הלכנו על הלחם החדש של מאפיית אנג'ל – לחם בסגנון צרפתי 100% כוסמין.
מדובר בלחם מסדרת לחמי המחמצת, מכיל 100% קמח כוסמין מלא. הוא קל יותר לעיכול ומעניק ללחם טעם ומרקם ייחודי. דגן הכוסמין עשיר ברכיבים תזונתיים רבים כמו: חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים והוא תורם לתהליך העיכול ונותן תחושת שובע לאורך זמן. דרך אגב, הוא גם לא מכיל סוכר וטוב לסכרתיות שבינינו.
אני מודה שאני לא מתחברת למאפים מקמח כוסמין, אבל הלחם הזה ממש טעים. הוא לא מרגיש בריא מדי וזה כבר טוב 🙂 אנחנו קנינו אותו בשופרסל דיל מתחת לעבודה אבל ניתן להשיג אותו בכל רשתות השיווק.

את הלחם והגבינות ניתן לאכול בכל מיני צורות: לנגב באמצעות הלחם גבינות רכות (גבינה לבנה, קוטג', אפילו גבינת שמנת), להכין כריכים מושקעים מגבינות עם ירקות או להכין טוסטים. לנו בעבודה יש טוסטר לחיץ ואת אלוף הטוסטים – גדי.

הארט-טוסט של גדי

גדי עובד איתנו בצוות והוא דאג לי ולמילה כשהייתה עוברית לטוסטים מושלמים. הטוסטים שלו הם שם דבר בחברה ואפילו קיבלו את השם – ארט-טוסטים, כי הם באמת יצירת אומנות 🙂 זאת הייתה פעם ראשונה שגדי הכין לנו טוסטים מלחם כוסמין והאמת – היה מושלם. אז במידה ויש לכן טוסטר לחיץ בעבודה (או שסתם בא לכן לנשנש בבית), הנה המתכון של גדי לארט-טוסטים.

הסוד, עפ"י גדי, הוא שלא יהיו חלקים יבשים בלחם… משהו צריך להיות שם, ואפילו מעט ממנו יספיק: לפי מדד השחיתות בסדר יורד  – חמאה, שמנת, קטשופ, שמן זית, או אפילו מים עם קצת מלח.
גבינה צהובה – לפחות פרוסה וחצי, וחשוב לפזר מעט מלח מעל. הקמצוץ הזה גם יעשה את ההבדל. לגביי התוספות למיניהן, חשוב להקפיד לפרוס דק את העגבניה/בצל.
לארט-טוסט אמיתי, ברמת השחיתות הגבוהה ביותר: למרוח את שתי הפרוסות במעט חמאה, לפזר על החמאה מעט מלח, להוסיף שתי פרוסות גבינה צהובה, מעט מלח ופלפל על הגבינה הצהובה, פרוסה אחת של בצל סגול פרוס דק ביותר ולסגור את הטוסט.
להוספת נגיעת שחיתות אחרונה: לפני שמניחים את הטוסט בטוסר (טוסטר פסים הוא המומלץ ביותר) כדאי לשים פרוסת גבינת צהובה ועליה את הטוסט.

תנסו ולא תתאכזבו!

אנחנו השתמשנו בכיכר לחם אחת (600 גרם) שממנה הכנו גם ארט-טוסטים וגם כריכים לכל הצוות.

חתכנו ירקות (מלפפון, גמבות בשני צבעים, עגבניות שרי) שזילפנו בשמן זית, מלח ופלפל. הוספנו גבינה לבנה, ריבת פטל (למי שממש ירצה קינוח) ומיץ תפוזים. האמת, היה מעולה וכולנו הרגשנו שבעים אך בעיקר בריאים.

גם אם לא יוצא לכן לאכול עם כל צוות המשרד, אתן תמיד יכולות לדאוג לכן ללחם, גבינות וירקות ולאכול אותם בכל מיני דרכים כדי שלא תשתעממו ותוותרו על התענוג.

ארוחת בוקר במשרד של לחם, גבינות וירקות
מבט מלמעלה על ארוחת הבוקר שהכנו צ'יק צ'אק לצוות

לאוהבות ארוחות הבוקר המתוקות – פנקייק גבינה

את הפנקייקים האלה אני מכינה לבני. ניתן להכין אותם מראש, לשים במקרר ולהוציא כל בוקר ולקחת למשרד. במשרד ניתן לחמם במיקרו ממש לכמה שניות.

בקערה מערבבים היטב 3 כפות גבינה לבנה, 1 ביצה וכף וחצי קמח תופח.
ממיסים במחבת מעט שמן קוקוס (או מרססים בספרי שמן), ויוצקים עיגולם. מבשלים את הפנקייק מ-2 הצדדים ואוכלים !

אם אתן מעדיפות פנקייקים מתוקים אז ניתן למעוך בננה לתוך הבלילה או להוסיף מעט תמצית וניל, סוכר או סילאן. ניתן גם לזלף סילאן, מייפל או דבש לפני שאוכלים אותם.

גם הילדים יאהבו את הפנקייקים האלה וזאת אחלה דרך לגרום להם לצרוך גבינה.

הארוחה שמשלבת גם בריאות וגם שחיתות – תפוחים עם גרנולה

נגיסי תפוח, חמאת בוטנים וגרנולה
תמונה באדיבות: greatist.com

תפוחים הם תמיד פרי מועדף בעבודה. הם לרוב נשארים טריים גם כשמשאירים אותם על השולחן ולא שמים במקרר, הם משביעים וטעימים. אני אישית אוהבת תפוחים מסוג גרני סמית, אבל ניתן להכין את הארוחה הזאת עם כל סוג שאתן אוהבות.

חותכים תפוח לרבעים, מורחים על כל רבע חמאת שקדים (או חמאת בוטנים, תלוי מה אתן אוהבות), מעל מפזרים גרנולה ומעט קינמון ולבסוף אם בא לכן שחיתות של ממש – סירופ שוקולד. אוכלים ונהנים.
ואם יש לך זמן בבוקר – אז תמיד ניתן להכין חביתה ולקחת לעבודה. אם יש לכן זמן לילה לפני אז גם תמיד ניתן להכין 2-3 ביצים קשות ולקחת כל יום ביצה לעבדוה (היא תתאים לארוחת הלחמים והגבינות בצורה מדהימה).

מה שבטוח – לא משנה באיזו ארוחה תבחרו, הכי חשוב זה שבאמת תאכלו ותתמידו לפתוח את היום עם ארוחת בוקר בריאה ומזינה. ואל תשכחו – ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום!

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X