fbpx
מאמא בודקתפנקייקים וארוחות בוקר

פנקייק גמדים בננה עם 1/2 כפית סוכר מוסף

אני מאוד אוהבת פנקייקים. לא משנה באיזה טעם או באיזו צורה – אני בעד. אני אישה של סירופ מייפל (100% טבעי כמובן) על-פני ממרחים אחרים ואם אין אני אעדיף אותם עם אבקת סוכר מעל או אפילו בלי כלום. חוץ מפנקייקים אני מאוד אוהבת מעדני חלב ובמיוחד מעדני חלב מבוססים על גבינה. לכן, היה לי מאוד טבעי שכשהילד יתחיל לצרוך מוצרי חלב אכין לו שלוליות גבינה (פנקייק על בסיס גבינה לבנה) ואתן לו מעדנים מבוססים גבינה לבנה. הבעיה עם מעדני חלב ומעדנים מבוססי גבינה לבנה – הם אולי מזינים, מכילים סידן וויטמנים אבל הם גם מכילים סוכר. אז נכון שפה ושם היינו קונים מעדנים כאלה ואחרים, אבל זה באמת היה פה ושם. הוא לא היה צורך אותם על בסיס יומי ואפילו לא על בסיס שבועי. לכן, שמחתי לשמוע שגמדים של שטראוס יצאו במהלך חשוב שכל מטרתו להפחית סוכר אך לשמור על הטעם שהילדים האוהבים והערכים התזונתיים שההורים אוהבים.

כך מצאתי את עצמי חוזרת הביתה עם חבילות של גמדים בטעם בננה, תפוח ותות, ועל כולם כתוב כי כל גביע "גמדים" מכיל רק חצי כפית סוכר מוסף. על הדרך הם גם החליטו לפשט את המידע שמופיע על גבי האריזה ומעכשיו הם מציינים בפרוש את כמות הסוכר המוסף במנוחי כפיות, ואין ספק שזה הופך את העסק להרבה יותר קל להבנה, כאשר 1/2 כפית סוכר = 2.5 גרם סוכר.

אז מה כ"כ מיוחד בגמדים בגרסה החדשה?

כאמור, מוצרי גמדים מבוססים על גבינה לבנה 5%, שבבסיסה מהווה מוצר מזון בעל ערך תזונתי גבוה, עשיר בחלבון ותורמת לתחושת שובע וגדילה (והאמת, בתקופה שהייתי בדיאטה והייתי צריכה משהו מתוק באמצע היום, הייתי קונה גמדים בעיקר בגלל שזה היה טעים ומשביע).

בנוסף, גמדים מיוצרים בתוספת מגוון מחיות פרי טבעי, ללא צבעי מאכל מלאכותיים, ללא חומרים משמרים, ללא מייצבים ובכל גביע גמדים תוכלו למצוא את הויטמנים הבאים המעשיר את תזונת הילדים בשנתיים הראשונות:

  • ברזל – מנירל חיוני לאספקת אנרגיה ולהתפתחות תקינה של המוח והיכולת השכלית.
  • סידן – חיוני לגדילה ולחיזוק העצמות והשיניים, לפעולות השרירים, לבקרה של רגישות העצבים, לבקרה של אנזימי ולפעולות רבות בתוך התאים.
  • ויטמין D – חיוני לספיגת הסידן בגוף, לבניית העצם ולאיחסון המינרלים בגוף.
  • ויטמין A – חיוני לתקינות הראייה, ליצירת תאים ולהתפתחותם ולפעילות תקינה של המערכת החיסונית.
  • אבץ – מפעיל את תשתיות ייצור החלבונים, האנזימים וההורמונים ואת פעילות חילוף החומרים והאנרגיה.

מה זה בדיוק סוכר מוסף?

סוכר מוסף = סוכר הקיים במחית פרי + סוכר לבן (ללא הסוכר שמקורו בחלב).

כשהם כותבים על האריזה שיש הפחתה בכמות הסוכר המוסף, הכוונה היא שיש הפחתה בסך הסוכרים במוצר וכיום הם עומדים על 40%.

גמדים עם חצי כפית סוכר מוסף

ועכשיו, כשאנחנו יודעות את כל זה, ונראה לי שכל אמא לפעוט או ילד קטן טעמה בחייה גמדי ויודעת כמה שזה טעים – הנה מתכון שמשלב מעדן גמדים בננה בפנקייק מושלם, טעים ומזין (אני תמיד מכינה לילד, אבל זה תירוץ גם בשבילי לנשנש 🙂 )

מתכון לפנקייק גמדים בננה

מצרכים

  • 1 בננה מעוכה
  • 1 כוס קמח תופח
  • 1 גביע גמדים בננה
  • 1 ביצה
  • 1/2 כוס חלב 3%
  • 50 גרם חמאה מומסת
  • שמן קוקוס לשימון המחבת

הוראות הכנה

  1. לערבב את כל המצרכים יחד (חוץ מהשמן קוקוס) עד לקבלת בלילה אחידה וללא גושים.
  2. לשמן מחבת בשמן קוקוס. להניח "שלוליות" מהבלילה ולחכות עד שמופיעים בועות קטנות. כאשר מופיעות הבועות ניתן להפוך ולטגן את הצד השני.

להגשה: ניתן לבזוק אבקת סוכר או סירופ מייפל 100% טבעי, למרות שאני מגישה אותם כמו שהם, בלי שום דבר מעל. בצד חתכתי בננה ותפוח ולקינוח נתתי לילד גמדים תות.

לסיכום: הילד נהנה מאוד גם מגביע הגמדים וגם מהפנקייק בננה ובכלל לא שם לב לכמות הסוכר שיש/אין בהם.

מתכון לפנקייק גמדים בננה

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X